Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Takže.
Neska ráno místo pěšky polemlesemloukou3 do práce sem osedlal bajka a vyrazil proti kopci, 3 hodiny nahoru-dolů..... a fčíl mám dost (ráno bylo jakžtakž, ale později ďusno na padnutí)
Za mně jednoplacka x 12 vzadu je na MTB používaném jako MTB (a ne na asphaltové kyklostezky po rovině) jeden z největších vynálezů v dějinách bajkingu za posledních asi sto let.... 26/50 je supr, vyjedu mnohem víc/dál než s 30/50, nesmím ale zastavit, pak je (ve strmém) óbr problém se rozjet (nacvaknout SPD a točit nohama bez prohrábnutí vs balanc), při sjezdu krz našu dědinu po asphaltu kolem našeho dědinského orientačního měřidla sem si potvrdil, že s 26/10 ušlapu 30 až 31 kmph, víc ne. Ale mně to stačí. Takže myslím, že tam těch 26z nechám natrvalo.
Takže asitak.....
Zítra ráno má být ešče dusnějš, ale pokud zdraví a pičasí dovolí, vyrazím proti kopci zas.
Neska ráno místo pěšky polemlesemloukou3 do práce sem osedlal bajka a vyrazil proti kopci, 3 hodiny nahoru-dolů..... a fčíl mám dost (ráno bylo jakžtakž, ale později ďusno na padnutí)
Za mně jednoplacka x 12 vzadu je na MTB používaném jako MTB (a ne na asphaltové kyklostezky po rovině) jeden z největších vynálezů v dějinách bajkingu za posledních asi sto let.... 26/50 je supr, vyjedu mnohem víc/dál než s 30/50, nesmím ale zastavit, pak je (ve strmém) óbr problém se rozjet (nacvaknout SPD a točit nohama bez prohrábnutí vs balanc), při sjezdu krz našu dědinu po asphaltu kolem našeho dědinského orientačního měřidla sem si potvrdil, že s 26/10 ušlapu 30 až 31 kmph, víc ne. Ale mně to stačí. Takže myslím, že tam těch 26z nechám natrvalo.
Takže asitak.....
Zítra ráno má být ešče dusnějš, ale pokud zdraví a pičasí dovolí, vyrazím proti kopci zas.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 2009
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Cyklistické vlákno
Na mě to furt působí jako takové polovičaté řešení, když už jsem si (za pomoci reKLAMních "masérů") vytvořil v mysli představu, že mi z jakýchkoli důvodů nevyhovuje 2-3-tác a přesmykovač a přehrabuju doma pětilitry vidlemi
, pořídím si rovnou kolo s převodovkou a nebudu kupovat neservisovatelné zadní kazety a přesunovat hmotnost kola dozadu.
Ale kdybych si jednotác pořídil, jistě bych neměl zájem vypadat jako člověk, který podléhá módním trendům, a vytvořil si též patřičnou racionalizaci.![Wink ;)](./images/smilies/3.gif)
![Tongue :p](./images/smilies/10.gif)
Ale kdybych si jednotác pořídil, jistě bych neměl zájem vypadat jako člověk, který podléhá módním trendům, a vytvořil si též patřičnou racionalizaci.
![Wink ;)](./images/smilies/3.gif)
Re: Cyklistické vlákno
Zrovna ten argument o ceně je podle mých zkušeností dost mimo. Přestavba z 2x10 na 1x10 mě v rozumné deore řadě vyšla na 3t i s novým řetězem a funkčně tomu z pohledu mýho použití nemám co vytknout.Lachende Bestien píše:Na mě to furt působí jako takové polovičaté řešení, když už jsem si (za pomoci reKLAMních "masérů") vytvořil v mysli představu, že mi z jakýchkoli důvodů nevyhovuje 2-3-tác a přesmykovač a přehrabuju doma pětilitry vidlemi, pořídím si rovnou kolo s převodovkou a nebudu kupovat neservisovatelné zadní kazety a přesunovat hmotnost kola dozadu.
Ale kdybych si jednotác pořídil, jistě bych neměl zájem vypadat jako člověk, který podléhá módním trendům, a vytvořil si též patřičnou racionalizaci.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). ![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Re: Cyklistické vlákno
Prevodovka v zadnim naboji je supr vec, ale nema rozsah jako 12z kazeta, stoji ranec a rozhodne ji nenamontujes na kazdej ram.
Ale jestli nekdo mate nakou prevodovku od Rohloffu, tak dejte vedet zkusenosti, treba na manzelky bike na dojizdeni do prace a vylety supr vec.
Ale jestli nekdo mate nakou prevodovku od Rohloffu, tak dejte vedet zkusenosti, treba na manzelky bike na dojizdeni do prace a vylety supr vec.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Cyklistické vlákno
Jo, ešče dodatek - k zadní brzdě - zase si jednou pískla (po průjezdu potokem = komplet mokrá), pak už ne. Sice po delším sjezdu lehce škrtá kotouč když nebrzdím (asi jaxe zahřeje - je to lehce slyšet), ale rozhodně do teho gabat už nebudu, ať si štrejchá. Až při další výměně desek+kotouče vzadu.
EDIT: Neska to byl teda "bahňák" výlet ..... sem domů přivez beztvarou těžkou hroudu baga místo bajka....ale následná hadica s třískou to napravila.
EDIT: Neska to byl teda "bahňák" výlet ..... sem domů přivez beztvarou těžkou hroudu baga místo bajka....ale následná hadica s třískou to napravila.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Bylo a nebylo - sem neska v očekávání hiců vyrazil extra brzo a první přeskopec byl hic, paxa zatáhlo, zahřmělo a kousek přede mnou to spadlo (v místech, kam se mířil). Než sem tam dojel, ta tam už nescalo (pár posledních kapek v lufte). A bylo tam fajně, příjemně, hicno/dusno nebylo, ale stejně sem se proti kopcu potil jak zvíře. A přijel dom extra unavený, tělo vůbec není zvyklé na práci v těple, už ať je aspoň baboleto ne-li rovnou podzimek.pavproch píše:Zítra ráno má být ešče dusnějš, ale pokud zdraví a pičasí dovolí, vyrazím proti kopci zas.
Fajny výlet, akoráth sem jako přístup pod kopec zvolil (letos poprvé) bečvanskou kyklostezku (od nás přes kopec na kyklo a po ní až na HBečvu pod beton) a .... vyloženěm mě to nebavilo jezdit (vodo)rovně po asfaltu. Pak ale v terénu (přenádherné stoupání proti potoku jménem Sergač) už mě to zase bavilo. A dál na hřebenu směr Martinák to bylo fajne i dyž bahenní. A sjezd dolů byl extra bahenní - těží tam kůrovcovou kalamitu a tak to teda pěkně banenně rozjezdili, místy toho bylo řídkého, mlaskajícího, klouzajícího i víc než 15cm. Mlask-mlask. Hned po púříjezdu domů byla zase hadica s třískou, fčíl už zase mám bajk a ne bahňáka.
A měl sem kliku jaxfiň, jedu si takhle po hřebenu najednou rána zezadu a bloklé zadní kolo, brzda - stojím na fleku a z levé strany (ie tam kde NENÍ přehazovačka, ufff) mi vletěl klocek tak 3cm v průměru a šprajcnul sa o rám a pak prdnul (to byla ta rána). Kupodivu (jel sem pomalu, uffff) nenapáchal škody ani na ráfku, ani na špajchnách, ani na rámu... Ufffff. Kuju.
Btw, 1x12 + 26z vepředu opravdu není na asfaltové kyklostezky....
![Big hug :ymhug:](./images/smilies/6.gif)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Tak to ja se dnes vydal na zavody a protoze se nejezdi cesky pohar, tak se tam seslo moooc tech, co “nerobi rukama” a bylo pekne se porovnat s profikama.. cloveka to vrati na zem ![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Pravda vyděsí
Re: Cyklistické vlákno
Neska sem dal repete tou samou cestou od chalupy nahoru bez rozdýchání a.... je poznat, že člověk je "uprostřed" sezony + 26z = vyjel sem to celé bez tlačení jen se třemi vydýcháními a kupodivu to nebyl potrat na "padnutí".pavproch 20.dubence píše: Vzal sem to od chalupy rovnou nahoru na Díly, je to dlouhá stojka (neskutečný potrat 30/50 jak člověk není ještě rozdýchaný), ale vlastně sem spokojen, čekal sem ten potrat ještě větší (ref začátek sezony). Jo, kde sou ty časy (mladý, silný, s elánem) co sem tuhle stojku (pravda, jedinkrát v životě) vyjel celou bez zastavení (na vydýchání).
Jinak zážitek - dál na hřebenu v jednom místě (opravdu už moc do kopce i na 26z) tlačím bajka proti kopci a udělám krok a noha mi zůstala viset v luftě - dybych do toho šláp, bylo asi milion žihadel - na zemi ležel roj lesních fčel velikosti volejbaláku. Taxem prodloužil krok a šlápnul až za něj.... uffff.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.