Hon na piráty
Moderátor: řidičBOB
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na piráty
Za mych let nebyl...vida, tak uz je, ale stejne b) a c) plati
Navic si jeho pouziti za plneho dalnicniho provozu ani trochu neumim predstavit.
Navic si jeho pouziti za plneho dalnicniho provozu ani trochu neumim predstavit.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na piráty
No právě proto byl ten provoz na dálnici zastaven. Zastavovací pás byl donucovacím prostředkem odpradávna, byl uveden např. i v předchozím zákoně (dnes již neplatném) č. 283/1991 o PČR.
§ 38/1h) zák. č. 283/1991 Sb.
Donucovací prostředky
Donucovacími prostředky jsou ... zastavovací pás a jiné prostředky k násilnému zastavení vozidla; ...
§ 38/1h) zák. č. 283/1991 Sb.
Donucovací prostředky
Donucovacími prostředky jsou ... zastavovací pás a jiné prostředky k násilnému zastavení vozidla; ...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na piráty
Vim, ze se testoval, ale ve vybaveni neni a mam pocit, ze v praxi nebyl nikdy uzit.
To by k tomu pasu musel nejdriv dojet a to nezvladl
To by k tomu pasu musel nejdriv dojet a to nezvladl
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Hon na piráty
Pokud vím, tak problém použití zastavovacího pásu v ČR je ten, že téměř nikdo z PaCHů není k jeho obsluze proškolen a tedy ho nemůže legálně použít.
Re: Hon na piráty
Tak jestli ten těžce zraněný náhodou právě nebyl ten, kdo ten průjezdní pruh vytvořil. Vždyť ho trefil při jízdě v odstavnémultima ratio píše:Ta vozidla měla prostě v té nastálé koloně vytvořit uprostřed průjezdní pruh, přesně jak to nařizuje zákon.
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na piráty
Do odstavného vjel právě proto, že nebyl vytvořen uprostřed pruh průjezdní. Jestli někdo jezdíte Jižní spojku v Praze, tak ty kolony musíte znát, je to tam dennodenně v určitý čas, a pak musíte sami vidět, že řidiči na vytvoření průjezdního pruhu uprostřed většinou prostě kašlou. Stěží se tam protlačí motorky. Řidiči prostě nemají k zákonům respekt, a pak se diví, když se něco stane.
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na piráty
Na to není nutné být speciálně proškolen, stačí přečíst návod o velikosti jedné stránky. Pouze je problematické vytvořit podmínky pro jeho použití. Může být použit pouze tam, kde je vyloučen provoz jiných vozidel. Zastavovací pás funguje tak, že má vyjímatelné bodce s dutinou, když vozidlo na zastavovací pás najede, zabodnou se bodce do pneumatik a vytrhnou se ze zastavovacího pásu a zůstanou zabodlé v pneumatikách, dutinou uprostřed bodců uniká vzduch z pneu. Může být použit pouze tam, kde je vyloučeno, že na něj najede jiné vozidlo než to pronásledované, jiné vozidlo by totiž ten zastavovací pás okamžitě znehodnotilo, byl by v určitém místě bez bodců. Stejně tak za zastavovacím pásem musí být několik stovek metrů volného prostoru, vozidlo je pak těžko ovladatelné. Na dálnici to lze tedy logicky použít pouze po zastavení provozu, když pronásledované vozidlo projede kolonou (uprostřed tím průběžným pruhem), je pak za tou kolonou naprosté volno, neb je na dálnici povolen jen jednosměrný provoz a je to proto naprosto vhodné k použití zastavovacího pásu.dobbs píše:Pokud vím, tak problém použití zastavovacího pásu v ČR je ten, že téměř nikdo z PaCHů není k jeho obsluze proškolen a tedy ho nemůže legálně použít.
http://www.prime-safety.com/prilohy/nav ... p-01-5.pdf
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na piráty
A nevjel do odstavneho proto, ze se domnival, ze v pripade problemu se pokusi opustit dalnici pres pole? On prece nemohl tusit, zda je zacpa kvuli zastanene doprave nebo nehode ci praci na silnici
Jak vis, ze riduci nevytvorili onen pruh? Ze zkusenosti z JS?
Myslim, ze stacilo, ze mel z jedne strany vozidla a ne hned ze dvou...
dobbs: vedel jsem, ze tam je nejaky legislativni problem, proc to nepouzivaji... Mam pocit, ze to tehda nekdo vyhodnotil jako nebezpecne a zazdili to.
Jak vis, ze riduci nevytvorili onen pruh? Ze zkusenosti z JS?
Myslim, ze stacilo, ze mel z jedne strany vozidla a ne hned ze dvou...
dobbs: vedel jsem, ze tam je nejaky legislativni problem, proc to nepouzivaji... Mam pocit, ze to tehda nekdo vyhodnotil jako nebezpecne a zazdili to.
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne ned 03 bře 12:56, celkem upraveno 1 x.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na piráty
Aha, takze musis byt proskolen k uziti merice rychlosti, ale z prostredku, ktery muze pachatele zabit, ne? Ale jdi...
Pokud jsi nekdy u PCR pracoval tak dobre vis, ze radne proskolen musis byt prakticky na cokoliv
Pokud jsi nekdy u PCR pracoval tak dobre vis, ze radne proskolen musis byt prakticky na cokoliv
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hon na piráty
Ne, žádné proškolení není třeba. Je třeba to dělat jen podle návodu, popř. podle závazného pokynu.