Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Potvrzuju, 30 na 50 je pro mě ideální "hill climbing machine"
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Kámoš má něco takovýho podobnýho co jsem psal: RB rám, 27,5" kola, pevná karbonová vidle a bezdušáky a když jsem to zkoušel tak to jelo hodně příjemně - jak komfort, tak odpich (strašně příjemně to kolo odvaluje - hrozně lehce) a přitom to vyjede z mýho silničního pohledu nesmysl (ale nejsem žádný offroaďák - takže to je jen pohled laika). Odtud taky moje motivace. Už dlouho o 29 uvažuju a když jsem jel včera s mladým do lesa na mý starý 26 na drapáku s pevnou vidlí tak jsem vyjel všechno co jsem si umanul (nejlehčí převod je 2m a ten jsem skoro nepoužil - bo jsem z toho už málem spadnul jak to jelo pomalu ). To co píšete 30-50 je délka převodu 1,4m a to si fakt neumím představit (ale asi je to jen mýma nulovýma zkušenostma).
Jsem měl představu 29 od RB - s pevnou vidlí, jen mi do toho hodili vidle, že už nemají rámy a v červnu budou mít už nástupce s 1x12 a to nepotřebuju, to jsou pro mě zbytečně dobrý sady. Fitness už mám vyladěno k obrazu svému - do toho se mi už sahat nechce, s tím jsem na silnici a silničkách v jizerkách strašně spokojenej - to je taková silnice s širokýma gumama (38mm) a rovnýma řiditkama co snese rychlou jízdu i na né úplně ideální silnici a díky gumám je to na silnici pohodlný - ne z pohledu geo. Ta 29 by byla na lesní cesty a pro manželku - asi ne jak to máte vy - tedy hill-climb přímo v lese.
Jsem měl představu 29 od RB - s pevnou vidlí, jen mi do toho hodili vidle, že už nemají rámy a v červnu budou mít už nástupce s 1x12 a to nepotřebuju, to jsou pro mě zbytečně dobrý sady. Fitness už mám vyladěno k obrazu svému - do toho se mi už sahat nechce, s tím jsem na silnici a silničkách v jizerkách strašně spokojenej - to je taková silnice s širokýma gumama (38mm) a rovnýma řiditkama co snese rychlou jízdu i na né úplně ideální silnici a díky gumám je to na silnici pohodlný - ne z pohledu geo. Ta 29 by byla na lesní cesty a pro manželku - asi ne jak to máte vy - tedy hill-climb přímo v lese.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Ad 30-50: Má oblíbená cesta začíná 2 km stoupáním, kde v několika úsecích nesmíš zastavit, protože se z důvodu zvedajícího se předního kola už nerozjedeš
Máš dost specifické požadavky. Co si nechat svařit ocelový rám na míru. Např. od SingleBe?
Máš dost specifické požadavky. Co si nechat svařit ocelový rám na míru. Např. od SingleBe?
2.9T RWD
Re: Cyklistické vlákno
Na netu jsou ruzny kalkulacky prevodu
http://gears.mtbcrosscountry.com/#26I1I1
http://gears.mtbcrosscountry.com/#26I1I1
Re: Cyklistické vlákno
Tak na tohle jsem zvyklý - no uvidím, budu ještě chvilku dumat a nějak to dopadne.HondaMan píše:Máš dost specifické požadavky. Co si nechat svařit ocelový rám na míru. Např. od SingleBe?
Vroom: tohle si rád počítám sám - jak můžu z něčeho udělat tabulku - nedejbože graf, tak je to jak odměna .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Kuju za (nepřímý) podnět z tohoto pokecu - už vím, čím se budu (myšlenkově a následně i prakticky) zaobírat, až vyčerpám možnosti úprav na bramborovi2, a to snižování hmotnosti bajka.... už jen ta kazeta 11-50z NX Eagle = 616 gr (podle webu, nevážil sem) zatímco XX Eagle 11-50z = 362gr. Aspoň nebudu mít čas dumat nad koronou.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
pp: tímhle jsem už prošel na tom fitness, ale jen tak decentně. Nejvíc jsem poznal lehký pláště s dušema - 230g na každým gumě z toho udělalo úplně jiný kolo. Těch 300g na kazetě je brutál.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Jen je potřeba říct, že XX kazeta stojí o 6-7 litrů více. Celá sada o 20. Rozdíl zdaleka nebude tak velký jako u plášťů o litr dražších. Reálně to nepoznáš.
2.9T RWD
Re: Cyklistické vlákno
Ano, nejvíc jsou poznat lehké ráfky a pláště, hlavně při časté akceleraci. I lehčené dráty jsou dobré, ale ty tak do 80 kg hmotnosti jezdce, pak už často praskají. U hodně lehkých plášťů je třeba počítat s častějšími defekty. Vždy něco za něco.
EDIT: Superlehké ráfky zaplétal svého času Hnoj z Bikefora. Mně zapletl ráfky WTB + lehčené dráty Ritchey WCS + náby Shimano XT. Hmotnostně stejné sady stály 3x tolik. A jezdím na nich dodnes.
EDIT: Superlehké ráfky zaplétal svého času Hnoj z Bikefora. Mně zapletl ráfky WTB + lehčené dráty Ritchey WCS + náby Shimano XT. Hmotnostně stejné sady stály 3x tolik. A jezdím na nich dodnes.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Cyklistické vlákno
A za mě ještě náhrada odpružené vidle za pevnou karbonovou - ale to jen pro nás výletníky (nebo masochisty ), co nepotřebujeme pružit.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).