Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
já teda jsem z těch, co nechtějí FS za žádnou cenu. celokarbonová kostra mi přijde OK. Ale FS jsem nezkoušel.
nezamykací zadní by byla naprostá tragédie mimo terén
nezamykací zadní by byla naprostá tragédie mimo terén
Pravda vyděsí
Re: Cyklistické vlákno
záleží na provedení tlumiče, ale obvykle zamknout jde.
Fox i RS mají v tlumičích speciální patrony (u foxu se to jmenuje Propedal), které při aktivaci omezují pohupování způsobené šlapáním, při co možná největší zachované citlivosti na podněty od rámu na propružení terénu.
Hodně záleží na konkrétní stavbě rámu, nakolik přenáší šlapání do tlumiče. Lepší jsou v tomto právě VP a 4čepy.
Realita je taková, že při locknutém tlumiči je to tuhé téměř stejně jako HT. U otevřeného to pobere hodně nerovností a dle typu stavby se to méně či více houpe. Mezi tím je široká škála nastavení propedalu apod. systémů. Pak záleží na stavbě, jestli třeba při záběru přenáší síly tak, že to v podstatě lockuje tlumič, takže kolo líp jede, ale zase má sníženou schopnost tlumení. Méně povedené stavby se zase zamykají (snižují schopnost absorbce nárazů) při brždění. U některých zase může docházet ke zpětnému tahu do řetězu při propružení v záběru...
Prostě to je alchymie mezi citlivostí a omezením ztrát vydaného výkonu zbytečným propružením tlumiče. I přes výše uvedená možná negativa, vždy je FS jiná liga než HT. Popisované problémy jsou drobné nuance mezi jednotlivými systémy.
Kdo FS obvykle umí je SantaCruz (VP), Giant (VP), Cube+ Canyon (Horst-link 4 čep), LaPierre (mezi 4čepem a VP), Ibis.
Naopak Meridě to ještě před tak 2 lety moc nešlo (používala přepákovaný jednočep), Trek má něco mezi VP a přepákovaným jednočepem. Author a Kellys měli dost technické problémy. GT je dost rozporuplné v hodnocení.
U FS bych rozhodně vyzkoušel Gianta. Jeho Maestro si všichni chválí, navíc je cenově přijatelný a dostupný na test. Cube + Canyon jsou hůře dostupné (canyon prodává pouze přes net přímo, nemá obchody, zato dobré ceny). V D je víc firem, co dělají dostupné 4-čepy FS - Radon, HaiBike
Fox i RS mají v tlumičích speciální patrony (u foxu se to jmenuje Propedal), které při aktivaci omezují pohupování způsobené šlapáním, při co možná největší zachované citlivosti na podněty od rámu na propružení terénu.
Hodně záleží na konkrétní stavbě rámu, nakolik přenáší šlapání do tlumiče. Lepší jsou v tomto právě VP a 4čepy.
Realita je taková, že při locknutém tlumiči je to tuhé téměř stejně jako HT. U otevřeného to pobere hodně nerovností a dle typu stavby se to méně či více houpe. Mezi tím je široká škála nastavení propedalu apod. systémů. Pak záleží na stavbě, jestli třeba při záběru přenáší síly tak, že to v podstatě lockuje tlumič, takže kolo líp jede, ale zase má sníženou schopnost tlumení. Méně povedené stavby se zase zamykají (snižují schopnost absorbce nárazů) při brždění. U některých zase může docházet ke zpětnému tahu do řetězu při propružení v záběru...
Prostě to je alchymie mezi citlivostí a omezením ztrát vydaného výkonu zbytečným propružením tlumiče. I přes výše uvedená možná negativa, vždy je FS jiná liga než HT. Popisované problémy jsou drobné nuance mezi jednotlivými systémy.
Kdo FS obvykle umí je SantaCruz (VP), Giant (VP), Cube+ Canyon (Horst-link 4 čep), LaPierre (mezi 4čepem a VP), Ibis.
Naopak Meridě to ještě před tak 2 lety moc nešlo (používala přepákovaný jednočep), Trek má něco mezi VP a přepákovaným jednočepem. Author a Kellys měli dost technické problémy. GT je dost rozporuplné v hodnocení.
U FS bych rozhodně vyzkoušel Gianta. Jeho Maestro si všichni chválí, navíc je cenově přijatelný a dostupný na test. Cube + Canyon jsou hůře dostupné (canyon prodává pouze přes net přímo, nemá obchody, zato dobré ceny). V D je víc firem, co dělají dostupné 4-čepy FS - Radon, HaiBike
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Misto zamykani se pouziva pro pedal apod. systemy. Funguje to tak, ze aby tlumic zatlumil tak je potreba vetsi sila, uplne zamknuti je spatny odesly by zachvili loziska ... Mam celopero a zamykani zadny, mel sem ve predu a vymontoval jsem ho, snizil se odtrh na nejakejch 5kg coz je uz docela dobry pokud jedu v sedle tak to nijak nepropruzuje pokud zacnu dupat ve stoje tak to pruzi jako krava a nejede to vubec. HT bych si uz nikdy nekoupil, mozna jen na par specifickych disciplin. Pro normalniho cloveka se mi zda nejlepsi kategorie celoper 120 mm jede pekne a zaroven uz solidne zehli. 100 mm je jen pro chrty. Treba giant trance se mi zda jako dobry kolo pro kazdyho kdo nema zavodni ambice a jde mu o pohodli.
Jinak ted nastava doba vyprodeju kol a nastupu 2012 modelu, takze se daji koupit kola s velkyma slevama.
Jinak ted nastava doba vyprodeju kol a nastupu 2012 modelu, takze se daji koupit kola s velkyma slevama.
Naposledy upravil(a) Vrooom dne úte 23 srp 09:53, celkem upraveno 1 x.
Re: Cyklistické vlákno
chrti mají problém z pocitu ztráty energie v tlumiči. Není neoprávněný, ale FS ji spoří jinde.Brus píše:já teda jsem z těch, co nechtějí FS za žádnou cenu. celokarbonová kostra mi přijde OK. Ale FS jsem nezkoušel.
nezamykací zadní by byla naprostá tragédie mimo terén
Carbon je řešením do určité váhy. Pak je to trochu vošajstlich.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
mám možnost projet se na s-works epic 29er, tak zkusím opravdu pořádný FS
karbony praskají.. já teda zatím musím zaklepat - drží
karbony praskají.. já teda zatím musím zaklepat - drží
Pravda vyděsí
Re: Cyklistické vlákno
tak a mame tu takove male bike-forum
Jeste jako vyrobce originalnich a funkcnich FS virtualu zminim americky MarinExFun píše: Kdo FS obvykle umí je SantaCruz (VP), Giant (VP), Cube+ Canyon (Horst-link 4 čep), LaPierre (mezi 4čepem a VP), Ibis.
Naopak Meridě to ještě před tak 2 lety moc nešlo (používala přepákovaný jednočep), Trek má něco mezi VP a přepákovaným jednočepem. Author a Kellys měli dost technické problémy. GT je dost rozporuplné v hodnocení.
U FS bych rozhodně vyzkoušel Gianta. Jeho Maestro si všichni chválí, navíc je cenově přijatelný a dostupný na test. Cube + Canyon jsou hůře dostupné (canyon prodává pouze přes net přímo, nemá obchody, zato dobré ceny). V D je víc firem, co dělají dostupné 4-čepy FS - Radon, HaiBike
Outback 3.6R / ex-Outback 3.0R / Forester 2.0X / ex-Legacy 2.0i
- Franta Lopata
- Letec
- Příspěvky: 1488
- Registrován: čtv 11 srp 17:38
- Bydliště: venkov
Re: Cyklistické vlákno
Jako cyklista lopata, mám taky neuzamykatelnou přední vidlici, tudíž ztráty zejména na asfaltu jsou znát, ale není to už tak tragické, jako když jsem letos začínal. Rozhodně jsem spokojen s průběhem zlepšování fyzické kondice, ta tam je zadýchávání a zejména nohy si zvykly na zátěž.
Eurolopata - náš vzor! .::. d1.8t: Lopata je magor, jen se nemůžu rozhodnout jestli v dobrém či špatném smyslu toho slova.
Re: Cyklistické vlákno
Epic neni zrovna synonymum pro paradne zehlici fullBrus píše:mám možnost projet se na s-works epic 29er, tak zkusím opravdu pořádný FS
karbony praskají.. já teda zatím musím zaklepat - drží
Re: Cyklistické vlákno
to není pořádný FS, to je chrtí full ...Brus píše:mám možnost projet se na s-works epic 29er, tak zkusím opravdu pořádný FS
karbony praskají.. já teda zatím musím zaklepat - drží
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
na FS jsem nikdy nejel, každopádně žádné dražší se už koupit nedá, tak snad by to mohlo fungovatVrooom píše:Epic neni zrovna synonymum pro paradne zehlici fullBrus píše:mám možnost projet se na s-works epic 29er, tak zkusím opravdu pořádný FS
karbony praskají.. já teda zatím musím zaklepat - drží
Pravda vyděsí