Zalezi pod tim co to presne je vybirat. Muzou ti tam poradit kolo v akci, nebo znacku, kterou vubec neznas. Nebo tma najdes zkusenosti s internetovyma znackama jako je Canyon, YT apod.honziss píše:Vybirat si kolo podle diskuzi na internetu je obecne spatne. Ja vzdycky predvybral na netu 3 kandidaty a pak si je sel projet. Stejny jako s autama.
Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Re: Cyklistické vlákno
ExFun: Nepřejímám slepě názor každého na bike-forum. Mám osobně vyzkoušeno, že pro mě je 26 lepší než 29. Ale to vůbec nemusí platit pro jiného. Každý si musí najít to svoje. Nic víc jsem říci nechtěl. Ale není možno tvrdit, že ve všem a všude a pro každého je vždy lepší 29.
mmira: Je fajn, že nás to rozhoupalo připravit stroje
mmira: Je fajn, že nás to rozhoupalo připravit stroje
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Cyklistické vlákno
Chce to vyzkouset doboru 29, pak se da udelat zaver. Bohuzel casto si znacky dobrou geo nechavaji az pro lepsi modely za 40k+ ...
Kdysi jsem zkousel tohle
http://www.bikeandride.cz/2015/04/canno ... rbon-test/
a je to senzacni kolo, zadnou tezkopadnosti netrpi, ale taky si za to nechaji zaplatit ...
Vetsian lidi se ale projede na obycejne za 20k kde to ma nic moc ram, tezky kola a o pozitku a lehkosti 26 hovorit nejde.
Kdysi jsem zkousel tohle
http://www.bikeandride.cz/2015/04/canno ... rbon-test/
a je to senzacni kolo, zadnou tezkopadnosti netrpi, ale taky si za to nechaji zaplatit ...
Vetsian lidi se ale projede na obycejne za 20k kde to ma nic moc ram, tezky kola a o pozitku a lehkosti 26 hovorit nejde.
Re: Cyklistické vlákno
Junior neska reportoval zážitky a pocity z průletu cyklošopama v Brunnu.pavproch píše: Prozatím se kloním (ač je to proti mému přesvědčení, ale co by člověk pro tu naši mláděž nezkousnul, že....) k HT 29" s KLASICKOU geometrií, Alu rám a cenovka tak do 20-ti, max 22-ti.
Prý by mu letošní model Specialized Rockhopper Comp 29" ve velikosti L šel dobře k barvě cyklodresu...
A fčíl vážně - projížděl to tam kdesyk na dvorku a prý rám dostatečně tuhý, vidle vidluje, převody převodujou.... akurváth se mu krapet nelíbí ten lockout vytažený na řídítka.... no ale asi mu to kupim...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Mně hrozně láká BMC Trailfox. I zarputilý odpůrci 29er na enduro mu dávají palec nahoru.
Tento týden mě pobavila debata Jirky Fikejze a nějakého jeho kamaráda ohledně vyššího profilu silničních ráfků. Jirka to hájil a druhý tvrdil, že to je blbost a boční vítr apod. Jirka vytáhl údaje z wattmetru a druhý zase teorii
Jinak o pluskových kolech jsem debatoval s Tomem Kutinem (SingleBe) na vyjížďce min. rok na jaře. Měl v tu dobu postavené (a odježděné) jak 650b+ i 29+ a hodně tomu fandil. Nevěřil, ale postavil a vyzkoušel a změnil názor. Samozřejmě je to třeba vnímat v nějakém kontextu - takže na HT a na kolem 50km techničtější vyjížďky. Na chrtí 100+km XC po polňačce přínos není. Fiky taky teď 650+ přes zimu jezdil s pozitivním závěrem.
Mně by se líbila 29 s boost standardem a na jaro/podzim a zimu, případně nějakou techniku tam strčit 650b. Zajímavý koncept v tomto směru má už léta Liteville, kdy jde na jeden rám pověsit všechny varianty kol 26/27,5/29 jen s výměnou vahadla a odpovídající vidlicí. Dokonce doporučují třeba 26 rear a 27,5 front, nebo 27,5 rear a 29 front
http://www.liteville.com/en/40/technolo ... nstruktion
http://www.liteville.com/en/113/bikes/3 ... y-machine/
Tento týden mě pobavila debata Jirky Fikejze a nějakého jeho kamaráda ohledně vyššího profilu silničních ráfků. Jirka to hájil a druhý tvrdil, že to je blbost a boční vítr apod. Jirka vytáhl údaje z wattmetru a druhý zase teorii
Jinak o pluskových kolech jsem debatoval s Tomem Kutinem (SingleBe) na vyjížďce min. rok na jaře. Měl v tu dobu postavené (a odježděné) jak 650b+ i 29+ a hodně tomu fandil. Nevěřil, ale postavil a vyzkoušel a změnil názor. Samozřejmě je to třeba vnímat v nějakém kontextu - takže na HT a na kolem 50km techničtější vyjížďky. Na chrtí 100+km XC po polňačce přínos není. Fiky taky teď 650+ přes zimu jezdil s pozitivním závěrem.
Mně by se líbila 29 s boost standardem a na jaro/podzim a zimu, případně nějakou techniku tam strčit 650b. Zajímavý koncept v tomto směru má už léta Liteville, kdy jde na jeden rám pověsit všechny varianty kol 26/27,5/29 jen s výměnou vahadla a odpovídající vidlicí. Dokonce doporučují třeba 26 rear a 27,5 front, nebo 27,5 rear a 29 front
http://www.liteville.com/en/40/technolo ... nstruktion
http://www.liteville.com/en/113/bikes/3 ... y-machine/
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Tak to je opravdu des bes. 9 rychlostni prehazovacka, kliky na ctyrhran, pruzinova vidle. Nemuze byt hur ...pavproch píše: Prý by mu letošní model Specialized Rockhopper Comp 29" ve velikosti L šel dobře k barvě cyklodresu...
Treba tohle je docela ok ...
http://www.radon-bikes.de/mountainbike/ ... eam-29-70/
Fikejz jezdi za artur a ten tlaci 650b+ kravinu, takze tomu neverim. A ruznym rozmerum taky ne.
Zajimavych 29 je plno, nemel bych problem si vybrat.
Re: Cyklistické vlákno
@vroom: dík za tip, ten radon fakt vypadá za ty prachy exkluzivně (RockShox, XT šaltr, Shimano brzdy....), škoda že je to jen zásilkovna .... na webu sou ale celkem pozitivní zkušenosti se zasíláním z Říše do Kocourkova... mno, uvidíme.... máš nebo znáš nějakou zkušenost s nákupem od nich takle po webu?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
rockhopper je fakt průser.
Na 29er rozhodně 1x10, 1x11, 1x12!
vroom: nezaznamenal jsem, že bys s + rozměry měl zkušenosti. Pocity a teorie si nechej na piča fórum. Nech vyjádřit se ty, kteří s tím mají reálné zkušenosti.
Na 29er rozhodně 1x10, 1x11, 1x12!
vroom: nezaznamenal jsem, že bys s + rozměry měl zkušenosti. Pocity a teorie si nechej na piča fórum. Nech vyjádřit se ty, kteří s tím mají reálné zkušenosti.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Nekdo ti tam rozhazel hracky? Tuhle kravinu rozhodne nemam zapotrebi zkouset, vsechno se opakuje v cyklech, vzpomen si na stary nokiany gazzaloddi, proste to opet zkousi s touhle ptakovinou at z lidi vytahnou prachy za nesmysl. Ocividne nekterym staci kdyz to tlaci jejich oblibeny profik ... Kolik zavodu na tom "uzasnym" vynalezu Jirka vyhral? +biky jsou vymozenosti pro tzv. "dentist bike"
Fatbike je ta sama kravina.
pp- je to znacka jednoho z nejvetsich eshopu bike-discount, kola maji fajn, maji vlastni vyvoj a neni to jen prelakovany katalogovy ram z taiwanu. Kamarad od nich kolo ma.
Fatbike je ta sama kravina.
pp- je to znacka jednoho z nejvetsich eshopu bike-discount, kola maji fajn, maji vlastni vyvoj a neni to jen prelakovany katalogovy ram z taiwanu. Kamarad od nich kolo ma.
Re: Cyklistické vlákno
Nejvíc v kruhu se opakují kecy teoretiků, kteří si na to ani nešáhli, ale mají jasno, že to je špatně. To co teď píšeš o +, toho byl plný internet před lety směrem k 29er. Hodně lidí 29 odsoudilo předem, protože 26 je zaběhlá, 29 nebude dost tuhá a bude těžší rotační váha plášťů... Dnes po 26 nikdo ani neštěkne a je to mrtvý rozměr v běžných kategoriích.
Ideově + bajky pokračují v posunu posledních desetiletí, kdy jsou odbourávány mýty ze silniční cyklistiky, kdy z původně úzkých a nabušených plášťů se dospělo k širokým ráfkům, širším plášťům a nízkým tlakům.
+ bajky rozhodně nejsou pro všechny a na všechno a nikdy to nikdo netvrdil. Mají ale svoje použití, kde mohou dávat smysl. Podle mě + mají smysl na HT a technické jízdy, kdy HT přidávají tunu gripu a pohodlí. Dokážu si představit, že by 650+ HT mohl být lepší volbou než 29 HT na rychlebský Wales a ostatní staré staré stezky, na Gardu, na velké hory. Ne na české XC.
Obrovskou výhodu 650+ vidím v už zmíněné možnosti nasadit 29er kola. Takže pro někoho (jako já), který nechce znovu fulla, jezdí XC v českých podmínkách (kolem 100km), ale zároveň by bajka rád víc zagresivnil na Gardu a Alpy (kolem 30-40km), to může dávat smysl, pokud nechci mít 2 bajky - XC a AM.
Víc vycházím z Tomových zkušeností. Ale ty odpovídají i ostatním alespoň nějak uchopeným srovnáním
https://www.youtube.com/watch?v=w6TMA2vI8bA
https://www.youtube.com/watch?v=8YH9MUEdRO0
https://www.youtube.com/watch?v=JNK1QxLwgLM
Schwalbe NN SS trailstar váží v 650b 2,3 720g, v 650b+ 2,8 860g, v 650b+ 3 910g, v 29 2,35 765g.
Takový WTB Vigiliante light high grip váží v 27,5 880g a v tough verzi jde přes 1kg... v 29 je to 1150 a 985g
takže nárůst hmotnosti tam není nějak závratný, pokud vůbec...
je to o použití. Pro majitele Reigna můžou být + bajky blbost, ale určitě rozšiřují pole působnosti a komfortu použití HT. Jasně můžeš říct, tak si místo + kup fulla, ale někteří fulla nechtějí. Mě nebavila jeho údržba a servis, je tam moc kurvítek.
Ideově + bajky pokračují v posunu posledních desetiletí, kdy jsou odbourávány mýty ze silniční cyklistiky, kdy z původně úzkých a nabušených plášťů se dospělo k širokým ráfkům, širším plášťům a nízkým tlakům.
+ bajky rozhodně nejsou pro všechny a na všechno a nikdy to nikdo netvrdil. Mají ale svoje použití, kde mohou dávat smysl. Podle mě + mají smysl na HT a technické jízdy, kdy HT přidávají tunu gripu a pohodlí. Dokážu si představit, že by 650+ HT mohl být lepší volbou než 29 HT na rychlebský Wales a ostatní staré staré stezky, na Gardu, na velké hory. Ne na české XC.
Obrovskou výhodu 650+ vidím v už zmíněné možnosti nasadit 29er kola. Takže pro někoho (jako já), který nechce znovu fulla, jezdí XC v českých podmínkách (kolem 100km), ale zároveň by bajka rád víc zagresivnil na Gardu a Alpy (kolem 30-40km), to může dávat smysl, pokud nechci mít 2 bajky - XC a AM.
Víc vycházím z Tomových zkušeností. Ale ty odpovídají i ostatním alespoň nějak uchopeným srovnáním
https://www.youtube.com/watch?v=w6TMA2vI8bA
https://www.youtube.com/watch?v=8YH9MUEdRO0
https://www.youtube.com/watch?v=JNK1QxLwgLM
Schwalbe NN SS trailstar váží v 650b 2,3 720g, v 650b+ 2,8 860g, v 650b+ 3 910g, v 29 2,35 765g.
Takový WTB Vigiliante light high grip váží v 27,5 880g a v tough verzi jde přes 1kg... v 29 je to 1150 a 985g
takže nárůst hmotnosti tam není nějak závratný, pokud vůbec...
je to o použití. Pro majitele Reigna můžou být + bajky blbost, ale určitě rozšiřují pole působnosti a komfortu použití HT. Jasně můžeš říct, tak si místo + kup fulla, ale někteří fulla nechtějí. Mě nebavila jeho údržba a servis, je tam moc kurvítek.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek