Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
jerry
Letec
Příspěvky: 3594
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jerry »

29 mají lepší průchodnost hodně drsným terénem. Díky většímu poloměru se míň zabrzdí o překážku. Ale pak jednoznačně kombinace s fullem. A taky jedou rychleji v konstatním tempu po rovině, to je dáno větším kolem.

Pokud se jezdí soft terén či spíše polňačky a nechrtí se čas, tak jednoznačně 26 a hardtail. Nejsi možná tak rychlej, ale daleko míň se nadřeš při každé akceleraci a kolo se líp ovládá. Důležitý jsou ale lehký ráfky a dráty, na středech tolik nezáleží. Proto se po hurá přechodu na 29 zase vrací dolů alespoň k 27,5.

Ale marketing dělá divy, tak často vidím sváteční jezdce, co dřou po polňacce fulla na 29. Ale jsou in :D
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2530
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

U ht pro normalne vysokeho cloveka je imho 29 jedina varianta.
Samozrejme levne kolo bude vazit 14kg a to je docela problem, ovsem srovnatelna 27.5 nebude o moc lehci a nabidka bude mensi. Nove ht 26 uz snad ani nikdo nevyrabi
Pravda vyděsí
jerry
Letec
Příspěvky: 3594
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jerry »

ctrl_j: A může být i líp. Vozím 26, ráfky WTB, dráty Ritchey, středy Shimano XT, pneu Schwalbe Racing Ralph 2,25. Kompletní přední kolo včetně upínáků + pneu + duše 1.200 g, zadní včetně upínáků + pneu + duše + pastorek devítka 1.650 g. To vše na karbonovém Cube Reaction s Rebou a brzdama XT dohromady 10,4 kg bez pedálů. Výdrž i těch lehkých komponentů dobrá, ale mám jen 77 kg, pro jezdce víc přes 80 by to asi nebylo ;)

Brus: Ale oni se k 26 nakonec oklikou po letech vrátí. Trochu jinak to zabalí a pak to prodají jako velkou novinku. A lidi vymění kola :D
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2530
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

za dva roky jsem neresil jediny praskly ci povoleny drat a kola jsou porad rovne i na 29" ;)
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2530
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

Neverim :) to ze pro chrta (me) je 29" rychlejsi je jedna vec, ale zcela zasadni rozdil byl taky v tom, ze je pohodlnejsi a to vyrazne - nedrnca
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ctrl_j »

jerry píše:ctrl_j: A může být i líp. Vozím 26, ráfky WTB, dráty Ritchey, středy Shimano XT, pneu Schwalbe Racing Ralph 2,25. Kompletní přední kolo včetně upínáků + pneu + duše 1.200 g, zadní včetně upínáků + pneu + duše + pastorek devítka 1.650 g. To vše na karbonovém Cube Reaction s Rebou a brzdama XT dohromady 10,4 kg bez pedálů. Výdrž i těch lehkých komponentů dobrá, ale mám jen 77 kg, pro jezdce víc přes 80 by to asi nebylo ;)
26" a devitikolecko, Schwalbe a XTcko od Shimana, ty ses muj clovek :ymhug:
Ram mam alu, to byla jeste doba kdy na karbonove ramy made in Taiwan nebyl spoleh pod vetsi zatezi. Komplet kola od Mavicu mam urcite o ctvrtkilo tezsi.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Brus píše:Neverim :) to ze pro chrta (me) je 29" rychlejsi je jedna vec, ale zcela zasadni rozdil byl taky v tom, ze je pohodlnejsi a to vyrazne - nedrnca
Presne. Je to pohodlnejsi, daj se foukat nizsi tlaky, plaste s hrubsim vzorkem se lip odvalujou, pruchodnost, stabilita. Jezdim na velkejch kolech asi 5 let a pokazdy kdyz si zpatky zkusim 26" tak se divim jak jsem na tom mohl jezdit driv.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Add prevody? Uz jedine 1x10, 1x11.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
jerry
Letec
Příspěvky: 3594
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jerry »

Brus: Tu nízkou hmotnost jsem nemyslel na 29, šlo o moje ultralehké ráfky WTB a zeslabené dráty Ritchey. Jinak vím, co je jezdit větší kola, jezdím taky silničku, tam se sčítá výhoda větších kol a jejich lehkost. I když tam to o pohodlí není, ale jede to :D V lehkém terénu bych moje ultralehké 26 neměnil, jezdím už teď jen na pohodu a 29 prostě víc síly chce. Při jízdě brzda plyn se víc nadřeš, o tom žádná. Netvrdím, že 29 nemá žádné výhody, ale v tomhle lepší není.

ctrl_j: Jsem stará škola, kolo má být lehké. Ta nesnesitelná lehkost :D Proto jsem taky opustil fulla, na kterém jsem dal skoro 10 tis.km. Na ztráty při šlapání a těžší kolo jsem si nikdy nezvykl :( Btw ani na vrcholové úrovni nejezdí všichni 29 a fulla. I když tam je značky nutí často jezdit i to, co by jinak nechtěli. Marketing na prvním místě, prodávat se musí.

Honziss: 90% výkonu cyklisty dělají nohy, možná i víc. Dnes už jsem "starší pán", co se rád vozí. Ale jezdil jsem hodně alpských průsmyků (silnička i bike). A měl jsem poměrně dobrá kola. A kámoš, co byl talent od přírody a hlavně měl natočeno mnohem víc, tak nám to vždy nandal na v našich očím "předpotopním kole". A pak na stejném kole byl na 11.fleku na maratonu, kde jelo 800 lidí :D
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
Příspěvky: 3594
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jerry »

Ale víte co se mi chlapci líbí? Jak se pěkně rozkecali o cyklistice na autoforu. To je fajn ;)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Odpovědět