Právní poradna

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28207
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Právní poradna

Příspěvek od řidičBOB »

Nepleťte si ale možnost vidět cyklistu s jeho možným přehlédnutím...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
AntiRadary.cz
Letec
Příspěvky: 1087
Registrován: stř 16 úno 09:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Právní poradna

Příspěvek od AntiRadary.cz »

Nepletu, ale již několikrát jsem psal, že mohl vjet na tramvajový pás těsně před zastávkou, takže při odbočování nemusel být vidět ...
m4lcolm: Je sranda, kolik jedincu se nechalo zmanipulovat, ze se dobrovolne biji za cizi financni zajmy jako uzitecni idioti.

Nezávislé fórum o antiradarech, radarových detektorech a dalších ochranách proti změření:
http://antiradary-forum.cz
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28207
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Právní poradna

Příspěvek od řidičBOB »

...pro takové případy se může hodit onboard cam...protože zrovna tohle tvrzení by musel prokázat.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
AntiRadary.cz
Letec
Příspěvky: 1087
Registrován: stř 16 úno 09:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Právní poradna

Příspěvek od AntiRadary.cz »

řidičBOB píše:...pro takové případy se může hodit onboard cam...
Nebo svědci a znalec!

Mimochodem, a co případ z vlastní zkušenosti? Najetí do křižovatky na blikající zelenou, odbočování vlevo a pouštění protijedoucích vozidel až do rozsvícení červené v mém směru a zelené v křižujícím směru, dokončovaní odbočení spolu s rozjezdem vozidel, kterým se již rozsvítila zelená, najednou rána, bum, zezadu tramvaj v plné rychlosti (cca 60-80 km/hod.), auto se roztočilo jako káča a zmáčklo o 20 cm na délku a 30 cm na stranu. Možná jsem se před vjetím do křižovatky i podíval do zpětného směru, možná ne, byl jsem dost unavený a výjimečně jsem se spoléhal na předpisy, ale kdybych ji i viděl, určitě byla hodně daleko a nepředpokládal bych, ze to riskne na červenou.

Od té doby si ovšem pamatuji, že vlastní úsudek a bdělost je důležitější než všechna pravidla!
m4lcolm: Je sranda, kolik jedincu se nechalo zmanipulovat, ze se dobrovolne biji za cizi financni zajmy jako uzitecni idioti.

Nezávislé fórum o antiradarech, radarových detektorech a dalších ochranách proti změření:
http://antiradary-forum.cz
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28207
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Právní poradna

Příspěvek od řidičBOB »

Je opravdu jenom velmi málo skutků, které dovedou probořit přednost v jízdě. Obecně se jedná o hrubá porušení předpisů

To není tak úplně stejný případ...podle popisu jste již nějakou chvíli na těch kolejích stál. Tudíž se nejednalo o nedání přednosti v jízdě, ale chybu bych viděl v řidiči tramvaje.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
AntiRadary.cz
Letec
Příspěvky: 1087
Registrován: stř 16 úno 09:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Právní poradna

Příspěvek od AntiRadary.cz »

Právě že nestál, jelikož jsem byl unavený, tak jsem najel tak, abych stál vedle kolejí (křižovatka byla dost velká) a nemusel si neustále "hlídat zadek". Přes koleje jsem začal přejíždět, až když naskočila zelená v opačném směru. Taky si myslím, že dle předpisů byla vina čistě na řidiči tramvaje a potvrzovali to i svědci na místě havárie, ale kdybych byl bdělejší a nespoléhal se na předpisy, tak ji tam nevjedu vůbec nebo vjedu rychleji, abych to stihl.

Naštěstí se nikomu nic nestalo, byť v autě bylo 5 lidí a jednalo se o starou Š120. Velká tramvaj o 2 vozech byla naopak přeplněná a jela max. rychlostí, aby stihla projet křižovatkou než se rozjedou auta z opačného směru. Dostal jsem to přesně na zadní kolo, takže dvojité hodiny jak vyšité a zdeformovala se prázdna část motorového prostoru, takže auto bylo dokonce schopné odjet po vlastní ose. Kdo byl vinen jsem se ale nedozvěděl, jelikož mě známí přesvědčovali, že tramvaj má vždy pravdu a když nemá, tak stejně platí předchozí tvrzení, takže na podání vysvětlení jsem se vykašlal. Za cca 1/2 roku si mě předvolali, tam jsem jim popsal celou situaci, dal jména a adresy svědků a jelikož jsem měl test na alkohol negativní (na ten jsem se naštěstí nevykašlal), tak už jsem o tom víckrát neslyšel. Škodu jsem na nikom nenárokoval a ani ji nikdo po mě nevyžadoval. Já jsem měl auto o 20 cm kratší a 30 cm do strany, takže na kosočtverec, u tramvaje odletěl kryt směrovky ... :D
m4lcolm: Je sranda, kolik jedincu se nechalo zmanipulovat, ze se dobrovolne biji za cizi financni zajmy jako uzitecni idioti.

Nezávislé fórum o antiradarech, radarových detektorech a dalších ochranách proti změření:
http://antiradary-forum.cz
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2165
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Právní poradna

Příspěvek od GeneHawkins »

řidičBOB píše:V tomto případě se to předpokládat asi dá. Cyklista by zřejmě nikdy nejel nějak výrazně vysokou rychlostí, čili i v méně přehledném úseku TRAM pásu (pokud takový vůbec existuje, vzhledem k rozměrům tramvají) by musel být vidět, pokud by se řidič věnoval řízení. Osobně bych byl v takovém případě velmi opratrný s "obhajobou"...
Souhlasím.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28207
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Právní poradna

Příspěvek od řidičBOB »

AR.cz: to už je ale hodně dávno asi...
Obecně opět platí, že pokud dojde je střetu vozidla a TRAM na kolejích, je to vždy vina vozidla, které tam nemá co dělat. Pokud TRAM neporuší jiný právní předpis, jakým je třeba nedovolená jízda na znamení "STŮJ" nebo nedobrždění soupravy za vozidlem jedoucím po kolejích, je to automaticky vina řidiče, který na kolejích nemá co dělat.
Navíc, jestliže jste do křižovatky začal najíždět v okamžiku, kdy měl opačný směr zelenou, neměl jste v té křižovatce vůbec být...ale to je jiná. Buďte rád, že to nikdo tehdy neřešil...i když tehdá to byla legrace. Dneska by jste dostal bez mrknutí oka 2500,- BPN a 4 body.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2165
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Právní poradna

Příspěvek od GeneHawkins »

řidičBOB píše:Obecně opět platí, že pokud dojde je střetu vozidla a TRAM na kolejích, je to vždy vina vozidla, které tam nemá co dělat.
Nic takového obecně neplatí.
řidičBOB píše:Navíc, jestliže jste do křižovatky začal najíždět v okamžiku, kdy měl opačný směr zelenou, neměl jste v té křižovatce vůbec být...
Není to pravda. Standardem je, že najede do křižovatky, a dá přednost protijedoucím.
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 809
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: Právní poradna

Příspěvek od Spectral »

GeneHawkins píše:
řidičBOB píše:Navíc, jestliže jste do křižovatky začal najíždět v okamžiku, kdy měl opačný směr zelenou, neměl jste v té křižovatce vůbec být...
Není to pravda. Standardem je, že najede do křižovatky, a dá přednost protijedoucím.
Jeden o voze, druhý o koze. Bob opačným směrem nemyslel protisměr, ale směr křižující. Při odbočování doleva člověk na zelenou do křižovatky vjede a dává přednost protijedoucím (a tramvajím v obou směrech a chodcům...). Při rozumně naprogramovaných semaforech pak opouští křižovatku ve chvíli, kdy všem směrům svítí červená (protijedoucím už, křižujícím ještě). Proto má pravdu i Bob, že ve chvíli, kdy se rozsvěcuje zelená těm křižujícím, už má být dotyčný z křižovatky pryč nebo i alespoň opouštět, rozhodně do ní teprve nezačínat najíždět...
:ar!
Odpovědět