Právní poradna
Moderátor: řidičBOB
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28207
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní poradna
Nepleťte si ale možnost vidět cyklistu s jeho možným přehlédnutím...
No pain, no gain.
Vespa time![Rock on \m/](./images/smilies/111.gif)
Vespa time
![Rock on \m/](./images/smilies/111.gif)
- AntiRadary.cz
- Letec
- Příspěvky: 1087
- Registrován: stř 16 úno 09:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní poradna
Nepletu, ale již několikrát jsem psal, že mohl vjet na tramvajový pás těsně před zastávkou, takže při odbočování nemusel být vidět ...
m4lcolm: Je sranda, kolik jedincu se nechalo zmanipulovat, ze se dobrovolne biji za cizi financni zajmy jako uzitecni idioti.
Nezávislé fórum o antiradarech, radarových detektorech a dalších ochranách proti změření:
http://antiradary-forum.cz
Nezávislé fórum o antiradarech, radarových detektorech a dalších ochranách proti změření:
http://antiradary-forum.cz
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28207
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní poradna
...pro takové případy se může hodit onboard cam...protože zrovna tohle tvrzení by musel prokázat.
No pain, no gain.
Vespa time![Rock on \m/](./images/smilies/111.gif)
Vespa time
![Rock on \m/](./images/smilies/111.gif)
- AntiRadary.cz
- Letec
- Příspěvky: 1087
- Registrován: stř 16 úno 09:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní poradna
Nebo svědci a znalec!řidičBOB píše:...pro takové případy se může hodit onboard cam...
Mimochodem, a co případ z vlastní zkušenosti? Najetí do křižovatky na blikající zelenou, odbočování vlevo a pouštění protijedoucích vozidel až do rozsvícení červené v mém směru a zelené v křižujícím směru, dokončovaní odbočení spolu s rozjezdem vozidel, kterým se již rozsvítila zelená, najednou rána, bum, zezadu tramvaj v plné rychlosti (cca 60-80 km/hod.), auto se roztočilo jako káča a zmáčklo o 20 cm na délku a 30 cm na stranu. Možná jsem se před vjetím do křižovatky i podíval do zpětného směru, možná ne, byl jsem dost unavený a výjimečně jsem se spoléhal na předpisy, ale kdybych ji i viděl, určitě byla hodně daleko a nepředpokládal bych, ze to riskne na červenou.
Od té doby si ovšem pamatuji, že vlastní úsudek a bdělost je důležitější než všechna pravidla!
m4lcolm: Je sranda, kolik jedincu se nechalo zmanipulovat, ze se dobrovolne biji za cizi financni zajmy jako uzitecni idioti.
Nezávislé fórum o antiradarech, radarových detektorech a dalších ochranách proti změření:
http://antiradary-forum.cz
Nezávislé fórum o antiradarech, radarových detektorech a dalších ochranách proti změření:
http://antiradary-forum.cz
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28207
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní poradna
Je opravdu jenom velmi málo skutků, které dovedou probořit přednost v jízdě. Obecně se jedná o hrubá porušení předpisů
To není tak úplně stejný případ...podle popisu jste již nějakou chvíli na těch kolejích stál. Tudíž se nejednalo o nedání přednosti v jízdě, ale chybu bych viděl v řidiči tramvaje.
To není tak úplně stejný případ...podle popisu jste již nějakou chvíli na těch kolejích stál. Tudíž se nejednalo o nedání přednosti v jízdě, ale chybu bych viděl v řidiči tramvaje.
No pain, no gain.
Vespa time![Rock on \m/](./images/smilies/111.gif)
Vespa time
![Rock on \m/](./images/smilies/111.gif)
- AntiRadary.cz
- Letec
- Příspěvky: 1087
- Registrován: stř 16 úno 09:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní poradna
Právě že nestál, jelikož jsem byl unavený, tak jsem najel tak, abych stál vedle kolejí (křižovatka byla dost velká) a nemusel si neustále "hlídat zadek". Přes koleje jsem začal přejíždět, až když naskočila zelená v opačném směru. Taky si myslím, že dle předpisů byla vina čistě na řidiči tramvaje a potvrzovali to i svědci na místě havárie, ale kdybych byl bdělejší a nespoléhal se na předpisy, tak ji tam nevjedu vůbec nebo vjedu rychleji, abych to stihl.
Naštěstí se nikomu nic nestalo, byť v autě bylo 5 lidí a jednalo se o starou Š120. Velká tramvaj o 2 vozech byla naopak přeplněná a jela max. rychlostí, aby stihla projet křižovatkou než se rozjedou auta z opačného směru. Dostal jsem to přesně na zadní kolo, takže dvojité hodiny jak vyšité a zdeformovala se prázdna část motorového prostoru, takže auto bylo dokonce schopné odjet po vlastní ose. Kdo byl vinen jsem se ale nedozvěděl, jelikož mě známí přesvědčovali, že tramvaj má vždy pravdu a když nemá, tak stejně platí předchozí tvrzení, takže na podání vysvětlení jsem se vykašlal. Za cca 1/2 roku si mě předvolali, tam jsem jim popsal celou situaci, dal jména a adresy svědků a jelikož jsem měl test na alkohol negativní (na ten jsem se naštěstí nevykašlal), tak už jsem o tom víckrát neslyšel. Škodu jsem na nikom nenárokoval a ani ji nikdo po mě nevyžadoval. Já jsem měl auto o 20 cm kratší a 30 cm do strany, takže na kosočtverec, u tramvaje odletěl kryt směrovky ...![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Naštěstí se nikomu nic nestalo, byť v autě bylo 5 lidí a jednalo se o starou Š120. Velká tramvaj o 2 vozech byla naopak přeplněná a jela max. rychlostí, aby stihla projet křižovatkou než se rozjedou auta z opačného směru. Dostal jsem to přesně na zadní kolo, takže dvojité hodiny jak vyšité a zdeformovala se prázdna část motorového prostoru, takže auto bylo dokonce schopné odjet po vlastní ose. Kdo byl vinen jsem se ale nedozvěděl, jelikož mě známí přesvědčovali, že tramvaj má vždy pravdu a když nemá, tak stejně platí předchozí tvrzení, takže na podání vysvětlení jsem se vykašlal. Za cca 1/2 roku si mě předvolali, tam jsem jim popsal celou situaci, dal jména a adresy svědků a jelikož jsem měl test na alkohol negativní (na ten jsem se naštěstí nevykašlal), tak už jsem o tom víckrát neslyšel. Škodu jsem na nikom nenárokoval a ani ji nikdo po mě nevyžadoval. Já jsem měl auto o 20 cm kratší a 30 cm do strany, takže na kosočtverec, u tramvaje odletěl kryt směrovky ...
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
m4lcolm: Je sranda, kolik jedincu se nechalo zmanipulovat, ze se dobrovolne biji za cizi financni zajmy jako uzitecni idioti.
Nezávislé fórum o antiradarech, radarových detektorech a dalších ochranách proti změření:
http://antiradary-forum.cz
Nezávislé fórum o antiradarech, radarových detektorech a dalších ochranách proti změření:
http://antiradary-forum.cz
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2165
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Právní poradna
Souhlasím.řidičBOB píše:V tomto případě se to předpokládat asi dá. Cyklista by zřejmě nikdy nejel nějak výrazně vysokou rychlostí, čili i v méně přehledném úseku TRAM pásu (pokud takový vůbec existuje, vzhledem k rozměrům tramvají) by musel být vidět, pokud by se řidič věnoval řízení. Osobně bych byl v takovém případě velmi opratrný s "obhajobou"...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28207
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní poradna
AR.cz: to už je ale hodně dávno asi...
Obecně opět platí, že pokud dojde je střetu vozidla a TRAM na kolejích, je to vždy vina vozidla, které tam nemá co dělat. Pokud TRAM neporuší jiný právní předpis, jakým je třeba nedovolená jízda na znamení "STŮJ" nebo nedobrždění soupravy za vozidlem jedoucím po kolejích, je to automaticky vina řidiče, který na kolejích nemá co dělat.
Navíc, jestliže jste do křižovatky začal najíždět v okamžiku, kdy měl opačný směr zelenou, neměl jste v té křižovatce vůbec být...ale to je jiná. Buďte rád, že to nikdo tehdy neřešil...i když tehdá to byla legrace. Dneska by jste dostal bez mrknutí oka 2500,- BPN a 4 body.
Obecně opět platí, že pokud dojde je střetu vozidla a TRAM na kolejích, je to vždy vina vozidla, které tam nemá co dělat. Pokud TRAM neporuší jiný právní předpis, jakým je třeba nedovolená jízda na znamení "STŮJ" nebo nedobrždění soupravy za vozidlem jedoucím po kolejích, je to automaticky vina řidiče, který na kolejích nemá co dělat.
Navíc, jestliže jste do křižovatky začal najíždět v okamžiku, kdy měl opačný směr zelenou, neměl jste v té křižovatce vůbec být...ale to je jiná. Buďte rád, že to nikdo tehdy neřešil...i když tehdá to byla legrace. Dneska by jste dostal bez mrknutí oka 2500,- BPN a 4 body.
No pain, no gain.
Vespa time![Rock on \m/](./images/smilies/111.gif)
Vespa time
![Rock on \m/](./images/smilies/111.gif)
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2165
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Právní poradna
Nic takového obecně neplatí.řidičBOB píše:Obecně opět platí, že pokud dojde je střetu vozidla a TRAM na kolejích, je to vždy vina vozidla, které tam nemá co dělat.
Není to pravda. Standardem je, že najede do křižovatky, a dá přednost protijedoucím.řidičBOB píše:Navíc, jestliže jste do křižovatky začal najíždět v okamžiku, kdy měl opačný směr zelenou, neměl jste v té křižovatce vůbec být...
Re: Právní poradna
Jeden o voze, druhý o koze. Bob opačným směrem nemyslel protisměr, ale směr křižující. Při odbočování doleva člověk na zelenou do křižovatky vjede a dává přednost protijedoucím (a tramvajím v obou směrech a chodcům...). Při rozumně naprogramovaných semaforech pak opouští křižovatku ve chvíli, kdy všem směrům svítí červená (protijedoucím už, křižujícím ještě). Proto má pravdu i Bob, že ve chvíli, kdy se rozsvěcuje zelená těm křižujícím, už má být dotyčný z křižovatky pryč nebo i alespoň opouštět, rozhodně do ní teprve nezačínat najíždět...GeneHawkins píše:Není to pravda. Standardem je, že najede do křižovatky, a dá přednost protijedoucím.řidičBOB píše:Navíc, jestliže jste do křižovatky začal najíždět v okamžiku, kdy měl opačný směr zelenou, neměl jste v té křižovatce vůbec být...
![Pirate :ar!](./images/smilies/116.gif)