Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu

Příspěvek od Vana »

Tabulku nějak nechápu, co konkrétně vyjadřuje ? :-?
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu

Příspěvek od Honza42 »

Taky jsem to vůbec nepochopil.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2165
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu

Příspěvek od GeneHawkins »

x = otáčky
-y = procento sešlápnutí plynu
výsledek krouťák.
Co na tom nechápete?
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu

Příspěvek od Honza42 »

těch 460Nm při nulových otáčkách.
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu

Příspěvek od bitmap »

V oblastech, kam se motor v provozu nikdy nedostane, nebo jsou řízeny jiným způsobem než konkrétní "mapou", částo bývají nesmysly.
V otáčkách volnoběhu je zde při zcela povoleném plynu taky požadavek 0 Nm a motor přesto nechcípne :)
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu

Příspěvek od Vana »

GeneHawkins píše:x = otáčky
-y = procento sešlápnutí plynu
výsledek krouťák.
Co na tom nechápete?
kde v tabulce najdu těch papírových 320 Nm a reálných 350 ?
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu

Příspěvek od Vana »

bitmap píše:V oblastech, kam se motor v provozu nikdy nedostane, nebo jsou řízeny jiným způsobem než konkrétní "mapou", částo bývají nesmysly.
V otáčkách volnoběhu je zde při zcela povoleném plynu taky požadavek 0 Nm a motor přesto nechcípne :)
Takže od jakých otáček se vůbec dá tabulce věřit ?
A proč by nulový požadavek na produkci krouťáku měl způsobit chcípnutí ? Motor na volnoběh při neutrálu produkuje na venek nulový krouťák a přesto běží, nic divného na tom přece není
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu

Příspěvek od bitmap »

Tabulka je jen prvotní informace pro ŘJ, že řidič nějak sešlápl plyn.
Jednotka se podívá do tabulky a zjistí, že konkrétní poloha plynu odpoovídá konkrétní hodnotě točivého momentu v daných otáčkách a na základě této informace rozeběhne proces modelování točivého momentu, kdy se pokusí daného točivého momentu dosáhnout.
Je to poměrně složitý proces na jehož konci může ale nemusí být hodnota, kterou řidič pomocí plynového pedálu zvolil.

Tabulka se uplatní přibližně od 900 otáček nahoru, nižší otáčky se řídí PIDem volnoběhu nebo startovacími procedurami.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu

Příspěvek od Vana »

Pokud tabulka platí od 900 otáček, jak je možné že už v těchto otáčkách moment dosahuje maximálních hodnot, dokonce vyšších než v oblasti nad 1500 ot. kdy motory ve skutečnosti teprve začínají ožívat ??
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu

Příspěvek od bitmap »

Protoze hodnoty v tabulce vyjadruji pouze pozadavek ridice a ne realny tocivy moment motoru.
Ridic si muze porucit v 1000 otackach 460 Nm, ale dostane treba jen 200, protoze vic proste neni fyzicky mozne.
Tahle situace ale zpravidla nastava jen v blizkosti plneho zatizeni, v castecnem zatizeni obvykle pozadavek = skutecnost.
Odpovědět