![Hmm... :-?](./images/smilies/39.gif)
Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Moderátor: řidičBOB
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Tabulku nějak nechápu, co konkrétně vyjadřuje ? ![Hmm... :-?](./images/smilies/39.gif)
![Hmm... :-?](./images/smilies/39.gif)
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Taky jsem to vůbec nepochopil.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2165
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
x = otáčky
-y = procento sešlápnutí plynu
výsledek krouťák.
Co na tom nechápete?
-y = procento sešlápnutí plynu
výsledek krouťák.
Co na tom nechápete?
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
těch 460Nm při nulových otáčkách.
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
V oblastech, kam se motor v provozu nikdy nedostane, nebo jsou řízeny jiným způsobem než konkrétní "mapou", částo bývají nesmysly.
V otáčkách volnoběhu je zde při zcela povoleném plynu taky požadavek 0 Nm a motor přesto nechcípne![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
V otáčkách volnoběhu je zde při zcela povoleném plynu taky požadavek 0 Nm a motor přesto nechcípne
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
kde v tabulce najdu těch papírových 320 Nm a reálných 350 ?GeneHawkins píše:x = otáčky
-y = procento sešlápnutí plynu
výsledek krouťák.
Co na tom nechápete?
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Takže od jakých otáček se vůbec dá tabulce věřit ?bitmap píše:V oblastech, kam se motor v provozu nikdy nedostane, nebo jsou řízeny jiným způsobem než konkrétní "mapou", částo bývají nesmysly.
V otáčkách volnoběhu je zde při zcela povoleném plynu taky požadavek 0 Nm a motor přesto nechcípne
A proč by nulový požadavek na produkci krouťáku měl způsobit chcípnutí ? Motor na volnoběh při neutrálu produkuje na venek nulový krouťák a přesto běží, nic divného na tom přece není
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Tabulka je jen prvotní informace pro ŘJ, že řidič nějak sešlápl plyn.
Jednotka se podívá do tabulky a zjistí, že konkrétní poloha plynu odpoovídá konkrétní hodnotě točivého momentu v daných otáčkách a na základě této informace rozeběhne proces modelování točivého momentu, kdy se pokusí daného točivého momentu dosáhnout.
Je to poměrně složitý proces na jehož konci může ale nemusí být hodnota, kterou řidič pomocí plynového pedálu zvolil.
Tabulka se uplatní přibližně od 900 otáček nahoru, nižší otáčky se řídí PIDem volnoběhu nebo startovacími procedurami.
Jednotka se podívá do tabulky a zjistí, že konkrétní poloha plynu odpoovídá konkrétní hodnotě točivého momentu v daných otáčkách a na základě této informace rozeběhne proces modelování točivého momentu, kdy se pokusí daného točivého momentu dosáhnout.
Je to poměrně složitý proces na jehož konci může ale nemusí být hodnota, kterou řidič pomocí plynového pedálu zvolil.
Tabulka se uplatní přibližně od 900 otáček nahoru, nižší otáčky se řídí PIDem volnoběhu nebo startovacími procedurami.
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Pokud tabulka platí od 900 otáček, jak je možné že už v těchto otáčkách moment dosahuje maximálních hodnot, dokonce vyšších než v oblasti nad 1500 ot. kdy motory ve skutečnosti teprve začínají ožívat ??
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Protoze hodnoty v tabulce vyjadruji pouze pozadavek ridice a ne realny tocivy moment motoru.
Ridic si muze porucit v 1000 otackach 460 Nm, ale dostane treba jen 200, protoze vic proste neni fyzicky mozne.
Tahle situace ale zpravidla nastava jen v blizkosti plneho zatizeni, v castecnem zatizeni obvykle pozadavek = skutecnost.
Ridic si muze porucit v 1000 otackach 460 Nm, ale dostane treba jen 200, protoze vic proste neni fyzicky mozne.
Tahle situace ale zpravidla nastava jen v blizkosti plneho zatizeni, v castecnem zatizeni obvykle pozadavek = skutecnost.