Validita automobilových testů
Moderátor: řidičBOB
Re: Validita automobilových testů
Obecně:
úroveň českých recenzentů je zpravidla velice nízká. Přidaná hodnota recenzí nulová.
U těch "velkých"(auto.cz,SM a odpad typu novinky.cz a indes.cz) se to tak nějak dá ještě skousnout. Respektive, člověk již rezignoval. Co mě ale vytáčí nejvíc, jsou rádoby "autařské" servery. Většině těch samozvaných petrolheadů chybí buď um novinářský nebo řidičský...často však obojí. Články jsou neobjektivní a odbyté. To co třeba poslední dobou předvádí autoweb je fakt hrůza. Neustále omílání nesmyslně zažitých klišé a polopravd je na denním pořádku. Kvalita videí otřesná(v dnešní době).
Pokud to mám shrnout jednoduše. Chybí zde alespoň základní úroveň profesionality a kvality.
Pokud mám zmínit alespoň některé, kteří svoji práci odvádí dobře tak: P.Janda a trochu z povzdálí J.Rejlek(a to neznamená, že s nimi člověk vždy slouhlasí)...za nimi je totiž vidět nějaká práce. To by nemělo být něco úžasného, ale standard.
úroveň českých recenzentů je zpravidla velice nízká. Přidaná hodnota recenzí nulová.
U těch "velkých"(auto.cz,SM a odpad typu novinky.cz a indes.cz) se to tak nějak dá ještě skousnout. Respektive, člověk již rezignoval. Co mě ale vytáčí nejvíc, jsou rádoby "autařské" servery. Většině těch samozvaných petrolheadů chybí buď um novinářský nebo řidičský...často však obojí. Články jsou neobjektivní a odbyté. To co třeba poslední dobou předvádí autoweb je fakt hrůza. Neustále omílání nesmyslně zažitých klišé a polopravd je na denním pořádku. Kvalita videí otřesná(v dnešní době).
Pokud to mám shrnout jednoduše. Chybí zde alespoň základní úroveň profesionality a kvality.
Pokud mám zmínit alespoň některé, kteří svoji práci odvádí dobře tak: P.Janda a trochu z povzdálí J.Rejlek(a to neznamená, že s nimi člověk vždy slouhlasí)...za nimi je totiž vidět nějaká práce. To by nemělo být něco úžasného, ale standard.
Re: Validita automobilových testů
Je to o historii člověka nebo časopisu, třeba testy AutoTipu kde je něco od VW/Škody/Audi jsou ostudou motirstické novinařiny - viz. krásný příklad v posledním srovnání vyšší střední třídy; ilustrací je také kam přešel Kodym, že - asi po tom v té redakci touží i další. No Janda s Rapidem se také nevytáhl....
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Validita automobilových testů
No před 30-40 lety uměli vzít alespoň stopky a změřit skutečné zrychlení (v obou směrech pochopitelně, kvůli eliminaci sklonu a větru). Rychlost se měřila pátým kolem, kvůli eliminaci nepřesnosti rychloměru. I při mnohem skromnějších podmínkách změřili skutečnou spotřebu a neodečítali pouze čísla z pseudoměřáků (také žádné tehdy nebyly). Někdy dokonce i auto zvážili........
Nevím v ČR v dnešní době o nikom, kdo by auta skutečně testoval, změřil, zvážil. Akorát pustí on board kameru a jede jako pitomej.
Nevím v ČR v dnešní době o nikom, kdo by auta skutečně testoval, změřil, zvážil. Akorát pustí on board kameru a jede jako pitomej.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5695
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Validita automobilových testů
Myslim, ze Beaumont to vystihol, aspon podobnymi kriteriami sa riadim pri vyhodnocovani kredibility testov aj ja.beaumont píše: Napadají mě tři způsoby:
1) Buď má ten člověk opravdu velký všeobecný kredit a věří se mu jaksi obecně, typicky nějaký závodník / soutěžák (např. v Rakousku občas psal testy Manfred Stohl) nebo opravdu známý novinář typu Chrise Harrise, Horsta von Saurmy atd.
nebo
2) Mě ten člověk během delší doby a mnoha přečtených testů přesvědčí, že umí řídit a že umí napsat o tom, co řídil (což jsou dvě odlišné věci), typicky p. Janda zde - jakkoliv náš pohled na to samé auto nemusí být stejný, tak názor takového člověka pečlivě uvážím
nebo
3) Mám to štěstí že se svezu v několika stejných / podobných autech jako tester a udělám si z nich stejné závěry jako on. Pokud je ta shoda vysoká, tak potom testy od takového člověka beru jako směrodatné.
Mam tam, ale aj urcity medzi bod a to, ze tester/medium/platok musi mat na urcite veci mne blizky nazor...
Tym automaticky neodcudzujem testy kde su ine nazory, rad si precitam aj ten, ale ak je pre testera vysnivane sportove auto diesel + dsg, alebo razi nazor ze ESP ma byt nevypinatelne, bo nad 50km/h sa aj tak vsetci pri smyku zabijeme, tak jeho konecny nazor proste beriem z inej perspektivy.
V tom mi konkretne PJ a Autoforum vyhovuje, ze pri testoch sleduju podobne parametre ako ja a konecny nazor mi zvacsa byva fakt blizky, no aj tak hlavnym argumentom je v tomto pripade stale bod 2, bez neho by mi to sice pekne znelo v usiach, ale verit by som tomu uz tak nedokazal...
A este jeden a to uz fakt cisto subjektivny bod a ano v tomto som fakt divny
![Silly 8-}](./images/smilies/35.gif)
Test ktory je v Slovencine je proste divny...ano Sturovci zabite ma...no Cestina, Anglictina a dokonca aj Nemcina mi su co sa tyka testov blizsie
![Blushing :ymblushing:](./images/smilies/9.gif)
Asi v tom budu mat prsty Motorvision, Tim Schrick, Top Gear, Autocar, ex-Autoweb, Autoforum na jednej strane a vsetci ti brozuro prepisovaci na Slovensku na druhej strane(rad by som sa ale mylit)...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Validita automobilových testů
Jen takova perlicka. Delal jsem apku pro telefon, kterou jsem umistil na web a ted mi chodi nabidky od webu na recenzovani (anglicky, pritom apka je cilena na CZ/SK), vtip je v tom ze se za recenze plati, muzu si koupit i video
. Vicemene si myslim, ze takto nejak funguje bussines okolo celeho recenzovani vseho mozneho (od programu pres elektroniku az po kola a auta).
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
Re: Validita automobilových testů
Honza42 píše:No před 30-40 lety uměli vzít alespoň stopky a změřit skutečné zrychlení (v obou směrech pochopitelně, kvůli eliminaci sklonu a větru). Rychlost se měřila pátým kolem, kvůli eliminaci nepřesnosti rychloměru. I při mnohem skromnějších podmínkách změřili skutečnou spotřebu a neodečítali pouze čísla z pseudoměřáků (také žádné tehdy nebyly). Někdy dokonce i auto zvážili........
Nevím v ČR v dnešní době o nikom, kdo by auta skutečně testoval, změřil, zvážil. Akorát pustí on board kameru a jede jako pitomej.
Jojo, tohle mi hrozně chybí.
Zvlast zrychleni 0-50, 0-70, 0-100, a to jak max, tak i pružné zrychlení (typicky 40 - 70km/h na III., IV. nebo městských 15 - 50 km/h
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou![Ha ha :))](./images/smilies/21.gif)
Moje kolo s Imprezou
![Ha ha :))](./images/smilies/21.gif)
Re: Validita automobilových testů
Věřím testu, který:
- je přehledně strukturovaný
- představí vozidlo obecně, zhodnotí testovaný kus
- neobsahuje všeobecné pravdy a stereotypy (třeba je to fiat, takže spolehlivost je diskutabilní atd.)
- je doplněn fotkama a lépe i videem z jízdy, dynamiky atd.
- na první pohled působí, že ho autor nesmolil, na koleni ve vlaku, ale že si zkušenosti z auta opravdu odnesl.
- je připraven ve spolupráci s odborníkem (sportovní auto půjčím na okruhu okruhovému závodníkovi, terénní půjčím lesníkovi, rodinné naložím kočárkem, dětmi psem a jedu 150km atd...) a podotýkám, že odborníkem nemůže být každá Jarda
- odráží mé vlastní případné zkušenosti z vozem
Nevěřím testu, který:
- píše nagelovanej frajírek, který do testovaného auta přesedl ze svého vymazleného čtyřkového golfa
- je amatérsky strukturovaný, nesouvislý, nemá myšlenku, je jen shlukem postřehů, které dohromady nedotvoří komplexní dojem
- neobsahuje fotografie
- zaštítil nějaký expert typu František nebo Pepa z TV Prima...
- je přehledně strukturovaný
- představí vozidlo obecně, zhodnotí testovaný kus
- neobsahuje všeobecné pravdy a stereotypy (třeba je to fiat, takže spolehlivost je diskutabilní atd.)
- je doplněn fotkama a lépe i videem z jízdy, dynamiky atd.
- na první pohled působí, že ho autor nesmolil, na koleni ve vlaku, ale že si zkušenosti z auta opravdu odnesl.
- je připraven ve spolupráci s odborníkem (sportovní auto půjčím na okruhu okruhovému závodníkovi, terénní půjčím lesníkovi, rodinné naložím kočárkem, dětmi psem a jedu 150km atd...) a podotýkám, že odborníkem nemůže být každá Jarda
- odráží mé vlastní případné zkušenosti z vozem
Nevěřím testu, který:
- píše nagelovanej frajírek, který do testovaného auta přesedl ze svého vymazleného čtyřkového golfa
- je amatérsky strukturovaný, nesouvislý, nemá myšlenku, je jen shlukem postřehů, které dohromady nedotvoří komplexní dojem
- neobsahuje fotografie
- zaštítil nějaký expert typu František nebo Pepa z TV Prima...
Re: Validita automobilových testů
Sorry, sem zaujaty (bo jinej clanek, bych ani necetl), ale nechcete nechat uz psat clanky od AR nejakemu normalnimu cloveku?
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/alf ... karoserii/
Zalepeni ok, (i kdyby to pridalo sekundu tak to je moc), ale ty gumy co to je za kecy?
Bridge RE050A je seriova pneu (TW 140?!) Tyhle pneu se normalne prodavaj a dodavaj na auto tak kde je problem? Vyvinuli si spravne pneu narozdil od nemcu nebo frantiku tak kde je problem?
![Thumbs down :-q](./images/smilies/112.gif)
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/alf ... karoserii/
Zalepeni ok, (i kdyby to pridalo sekundu tak to je moc), ale ty gumy co to je za kecy?
Bridge RE050A je seriova pneu (TW 140?!) Tyhle pneu se normalne prodavaj a dodavaj na auto tak kde je problem? Vyvinuli si spravne pneu narozdil od nemcu nebo frantiku tak kde je problem?
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Validita automobilových testů
Ano, Bridgestone RE050A je zcela seriová guma a Tvoji oblíbení Italové je montují/montovali třeba na Punto kde bez problému vydrží 50tkm klidným tempem.
2.9T RWD
Re: Validita automobilových testů
Asi tady nejde o to porovnavat RE050A, ze? Ale kdyz uz tak nabizi v porovnani ve sve kategorii lepsi vlastnosti?
Ty pirelky si alfa zaplatila, na auto je standardne dodava, tak kde je ten problem?
Kdyz bude mit nejake auto v danem segmentu keramicke brzdy za priplatek a zajede stim NS v danem case tak bude podvadet jen proto, ze konkurence to nenabizi?
Ty pirelky si alfa zaplatila, na auto je standardne dodava, tak kde je ten problem?
Kdyz bude mit nejake auto v danem segmentu keramicke brzdy za priplatek a zajede stim NS v danem case tak bude podvadet jen proto, ze konkurence to nenabizi?
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko