Kolik km jedna cesta pro diesel?
Moderátor: řidičBOB
Kolik km jedna cesta pro diesel?
Ahoj, jsem tu nová a toto téma zakládám kvůli více názorům na spor s mým mužem.
Máme Octávku v dieselu, k tomu čas od času služební auto (ne denně, ne pravidelně). Tím pádem někdy máme k dispozici dvě auta, někdy jedno. Je nasnadě, že se snažíme víc jezdit se služebním autem kvůli úspoře benzínu, někdy se víc jezdí s Octávkou. Někdy se tím pádem stane, že Octávka týden stojí, nikdo s ní nejezdí.
Příčina sporu je v tom, že můj muž tvrdí, že když pak s Octávkou někam jedu, bylo by lepší jí projet na jednu cestu alespoň na 50-60 km, než třeba denně jen 5-10, když popojíždím malé vzdálenosti a zařizuji cosi s dětmi (vyzvednout ze školky, nákupy atd.) Na jednu stranu uznávám, že motoru určitě prospěje, když se pořádně zahřeje (hlavně ten diesel, že) a auto se pořádně "protáhne" (bydlíme u dálnice), než abych vystoupila sotva se auto zahřeje.. na druhou stranu se mi zase nechce pálit naftu jen tak pro nic za nic, aby se s autem jen tak jezdilo..
Ještě jsem zapomněla - Octávka pravidelně jen těch 5-10 km nejezdí. Když s ní jezdím, je to obvykle tak 100-150 km jedna cesta (do Prahy a zpět, po Praze atd.). Ale holt se někdy sejde, že je to opravdu třeba tři dny v týdnu jen těch 5 km.
Co vy na to? Díky za názory.
Máme Octávku v dieselu, k tomu čas od času služební auto (ne denně, ne pravidelně). Tím pádem někdy máme k dispozici dvě auta, někdy jedno. Je nasnadě, že se snažíme víc jezdit se služebním autem kvůli úspoře benzínu, někdy se víc jezdí s Octávkou. Někdy se tím pádem stane, že Octávka týden stojí, nikdo s ní nejezdí.
Příčina sporu je v tom, že můj muž tvrdí, že když pak s Octávkou někam jedu, bylo by lepší jí projet na jednu cestu alespoň na 50-60 km, než třeba denně jen 5-10, když popojíždím malé vzdálenosti a zařizuji cosi s dětmi (vyzvednout ze školky, nákupy atd.) Na jednu stranu uznávám, že motoru určitě prospěje, když se pořádně zahřeje (hlavně ten diesel, že) a auto se pořádně "protáhne" (bydlíme u dálnice), než abych vystoupila sotva se auto zahřeje.. na druhou stranu se mi zase nechce pálit naftu jen tak pro nic za nic, aby se s autem jen tak jezdilo..
Ještě jsem zapomněla - Octávka pravidelně jen těch 5-10 km nejezdí. Když s ní jezdím, je to obvykle tak 100-150 km jedna cesta (do Prahy a zpět, po Praze atd.). Ale holt se někdy sejde, že je to opravdu třeba tři dny v týdnu jen těch 5 km.
Co vy na to? Díky za názory.
-
- Řidič začátečník
- Příspěvky: 167
- Registrován: čtv 02 úno 12:40
Re: Kolik km jedna cesta pro diesel?
Co já na to? Že tvůj přecitlivělý muž má nadprůměrně automobilově "vzdělanou" ženu Je to zhruba tak, jak píšeš, 5-10 km pojížďky nejsou pro diesel ideální a dobře mu nedělají. Na druhou stranu schválně najíždět autem zbytečně desítky kilometrů je blbost jak vrata a pokud tvého muže k tomuto jednání vede představa, že takto předejde opotřebení motoru a vyhne se drahé opravě, je velmi naivní - na 99,9% jí do té doby totiž přeplatí na naftě, aby jí nakonec stejně musel udělat.
Re: Kolik km jedna cesta pro diesel?
Zajímavá otázka.
a) Důležité je hlavně auto do zahřátí nerasovat. Benzínový i naftový motor jsou zahřáté stejně až tak po dvaceti kilometrech (teploměr vody u benzínu bohužel poskytuje velmi zkreslené informace, stěžejní je teplota oleje a tomu to i u benzínu skutečně trvá tak dlouho).
b) Ad opotřebení - u krátké i dlouhé jízdy stejně auto musí zahřátím projít, opotřebení je v této době stejné bez ohledu na to, jestli se potom v jízdě pokračuje nebo ne. Když pojedu dál, opotřebení zpětně nesnížím. Jediný rozdíl je v dopadu na DPF, tomu krátké jízdy (a mimochodem také jízdy po městě) moc neprospívají.
c) Provozní náplně - ve studeném motoru se do oleje benzín nebo i nafta skutečně mohou dostávat, také se do něj dostává kondenzující voda. Prohřátím se mohou odpařit, zase na druhou stranu spotřebuje se více paliva, motor a provozní náplně se opotřebí.
Osobně bych to neřešil a jezdil, od toho auto je. Pochybuji, že vlivy krátkých / dlouhých jízd budou nějak pozorovatelné (s výjimkou DPF) a konec konců, snad si to auto kupujeme kvůli pohodlí a s tím že to něco stojí jsme smířeni?
a) Důležité je hlavně auto do zahřátí nerasovat. Benzínový i naftový motor jsou zahřáté stejně až tak po dvaceti kilometrech (teploměr vody u benzínu bohužel poskytuje velmi zkreslené informace, stěžejní je teplota oleje a tomu to i u benzínu skutečně trvá tak dlouho).
b) Ad opotřebení - u krátké i dlouhé jízdy stejně auto musí zahřátím projít, opotřebení je v této době stejné bez ohledu na to, jestli se potom v jízdě pokračuje nebo ne. Když pojedu dál, opotřebení zpětně nesnížím. Jediný rozdíl je v dopadu na DPF, tomu krátké jízdy (a mimochodem také jízdy po městě) moc neprospívají.
c) Provozní náplně - ve studeném motoru se do oleje benzín nebo i nafta skutečně mohou dostávat, také se do něj dostává kondenzující voda. Prohřátím se mohou odpařit, zase na druhou stranu spotřebuje se více paliva, motor a provozní náplně se opotřebí.
Osobně bych to neřešil a jezdil, od toho auto je. Pochybuji, že vlivy krátkých / dlouhých jízd budou nějak pozorovatelné (s výjimkou DPF) a konec konců, snad si to auto kupujeme kvůli pohodlí a s tím že to něco stojí jsme smířeni?
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Kolik km jedna cesta pro diesel?
A auto má sloužit Tobě a nebo Ty jemu? Ať se rozletí na kousky když Ty budeš potřebovat ho využít tak jak potřebuješ.
Bez problemu se da jezdit kratke streky, drive asi neco odejde, ale zbytecne najizdet desitky kilometru to je ulet.
Spise jak se rika na kratke jizdy disl nebrat proto, ze jeho navratnost tam neni zadna (spise naopak) a soucasne opravy (ktere prijdou) sou nakladnejsi
Bez problemu se da jezdit kratke streky, drive asi neco odejde, ale zbytecne najizdet desitky kilometru to je ulet.
Spise jak se rika na kratke jizdy disl nebrat proto, ze jeho navratnost tam neni zadna (spise naopak) a soucasne opravy (ktere prijdou) sou nakladnejsi
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Kolik km jedna cesta pro diesel?
Díky za odpovědi pánové. Díky za kompliment enthusiastic.driver, nicméně asi to nebude valné - musela jsem si najít co to znamená DPF, Jenyku.
Dallene určitě auto slouží nám (stydím se a uvědomuju si, že bych chudáka Octávku taky měla občas projet myčkou a vyluxovat ty věčné rohlíkové drobky po dětech...), nicméně zase peníze se mi jen tak vyhazovat nechce a ubližovat autu taky ne.
Octávku jsme skutečně pořizovali s myšlenkou na delší cesty - právě ta dálnice, dojíždění, plus pro mě je to taky o pocitu bezpečnosti na té dálnici + děti. Navíc je diesel těžší, dobře sedí v zatáčkách, ale přesto když potřebuju přišlápnout a rychle někoho předjet, umí to taky.. Dobře se mi řídí - vadí mi snad jen slepý bod díky sloupku u předního okna, ale dá se na to zvyknout, holt se víc vykloním.
A právě jsem koumala co je teda pro to auto lepší - abych ujela 5 km nebo abych nejela vůbec.. Najíždět prázdné km se mi právě nechce.
Takže opravdu díky za názory, člověk se stále učí..
Dallene určitě auto slouží nám (stydím se a uvědomuju si, že bych chudáka Octávku taky měla občas projet myčkou a vyluxovat ty věčné rohlíkové drobky po dětech...), nicméně zase peníze se mi jen tak vyhazovat nechce a ubližovat autu taky ne.
Octávku jsme skutečně pořizovali s myšlenkou na delší cesty - právě ta dálnice, dojíždění, plus pro mě je to taky o pocitu bezpečnosti na té dálnici + děti. Navíc je diesel těžší, dobře sedí v zatáčkách, ale přesto když potřebuju přišlápnout a rychle někoho předjet, umí to taky.. Dobře se mi řídí - vadí mi snad jen slepý bod díky sloupku u předního okna, ale dá se na to zvyknout, holt se víc vykloním.
A právě jsem koumala co je teda pro to auto lepší - abych ujela 5 km nebo abych nejela vůbec.. Najíždět prázdné km se mi právě nechce.
Takže opravdu díky za názory, člověk se stále učí..
Re: Kolik km jedna cesta pro diesel?
Nevím, v čem vidíš vyšší hmotnost auta jako výhodu. Pro mě to je více méně jen nevýhoda (snad krom případné srážky do lehčího auta).
Neplatí, že vyšší hmotnost=lépe sedí. Určitou roli hraje případně rozložení hmotnosti.
Neplatí, že vyšší hmotnost=lépe sedí. Určitou roli hraje případně rozložení hmotnosti.
Re: Kolik km jedna cesta pro diesel?
Já bych se toho zase tak nebál. Co se zahřívání týče, tak novější desely s tím nemají takové problémy jako starší auta. Vím o čem mluvím, mám Peugeota 405 a toho ohřát je problém i v létě. Naopak nový Superb nebo i Peugeot 406 (2000) se zahřejí po pár kilometrech i když točím jen lehce přes 2000rpm.
Re: Kolik km jedna cesta pro diesel?
Tak řekl bych, že taky záleží jak to je. Já osobně, pokud mám jet 10km přes město, nebo to protáhnout 30km po okreskách a dojedu na stejné místo, tak jedu radši po okreskách, protože je tam míň cukačet, rozjezdů a auto celkově dostává menší sodu... Toť můj názor
2.0i 107kW
Re: Kolik km jedna cesta pro diesel?
Je to OT, ale přesto mi to nedá:
Nevíš o čem mluvíš. Máš Peugeota 405 V BORDELU a toho ohřát je problém i v létě. Protože jinak je to jeden z mála dieselů, co topí po 2km i v zimě. Žádný z moderních CR dieselů na něj nemá a neschopnost topit maskují různými el.přihřívátky.
Nevíš o čem mluvíš. Máš Peugeota 405 V BORDELU a toho ohřát je problém i v létě. Protože jinak je to jeden z mála dieselů, co topí po 2km i v zimě. Žádný z moderních CR dieselů na něj nemá a neschopnost topit maskují různými el.přihřívátky.
Re: Kolik km jedna cesta pro diesel?
To mluvíš na mě? Myslím si, že v případě jízdy po okresce ustálenou rychlostí trpí méně spojka a další věci, než při neustálých rozjedech a brždění ve městě, ale máš pravdu, nevím o čem mluvím...
2.0i 107kW