Jinak ergonomie pro pravou nohu, děs. Mají navic na něm málo zaoblenou hranu, takže když nastupuji tak mám otlačenou nohu. Když brzdím zas jsem v kontaktu se středovým tunelem a tou hranou. Za jízdy bych rád ulevil kyčly, ale do prava nemohu. Úžasný středový sloupek. .
Starý Ceed 2008 uplně vpohodě, sloupek úzký, hrana krásně zaoblená.
Koukal jsem i na nového Seata Leona, ale řekl bych to samé . Nevím jak jiný značky a typy.
weber píše: ↑stř 08 črc 22:05 Čau řidiči,
trochu se zajímám o ergonomii (měl jsem ve škole) a docela mě fascinuje většina iteriérů osobáků ale samozřejmě a logicky hlavně místo řidiče (ten tam většinou při používání auta sedí). Chci trochu rozproudit diskuzi na dva nepochopitelné úlety dizajnérů posledních let:
1) přístrojovka řidiče a ty, většinou v stříbrně orámovaných rourách utopený budíky, např. Mazda 3, ale i mnoho dalších. Taková zhovadilost a kýčovitej dojem. Někde v hloubce roury lovit údaje z budíků a ještě to stříbrně orámovat abys to kolo náhodou nepřehlídnul. To stříbrné orámování je asi proti únavě, odlesky tě vždy zbudí. Kdy tenhle schizoidní úlet skončí?
2) stále, pomalu se rozšiřující středové sloupky, kde čím více čudlíků tím lépe. Levá noha je v pohodě a pravá většinou nepřirozeně zkroucená, protože dementně široký sloupek jí dál nepustí. Paradoxně !! více prostoru má spolujezdec. Docela by mě zajímala statistika na problémy s pravou kyčlí a kolenem. Argumentace dosahu ovladačů na sloupku je úplně zcestná, porovnejte dobu zkroucené nohy (většinou to bude minimálně co řídíte) s dobou co se zabýváte ovladači na sloupku. Ale možná je to zase účel a z důvodu bezpečnosti se řidič nesmí při řízení cítit pohodlně aby neusnul.
To se stále omílá místo pro kolena na zadních sedadlech ... .
Díky za reakce O.W.