Tažení podvalu s autem bez BE
Moderátor: řidičBOB
Tažení podvalu s autem bez BE
Zdravím. Chtěl bych se zeptat, co hrozí za postih když povleču za autem vlek s jiným autem bez řidičského oprávněni BE, tudíž jen s B. Děkuji
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
§ 125c/1e) 1.
řízení vozidla v rozporu s § 3 odst. 3 písm. a) bez držení příslušného řidičského oprávnění
4b + 25 000–50 000 + zákaz řízení 1–2 roky
Přestupek nelze řešit na místě blokově.
řízení vozidla v rozporu s § 3 odst. 3 písm. a) bez držení příslušného řidičského oprávnění
4b + 25 000–50 000 + zákaz řízení 1–2 roky
Přestupek nelze řešit na místě blokově.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2714
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
A pak samozřemě věci, že když se něco stane - pojištovna dá od toho ruce pryč
Chápeš to?
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
samozřejmě je potřeba vědět kolik to váží. Pokud povezeš Malucha nebo Trabanta, můžeš se vejít do celkové 3500kg ale to asi nebude ten případ. Takže leda by to bylo nějaký převezení do vedlejší vesnice kde se policajt neukáže, jinak je lepší sehnat si někoho kdo ty papíry má. Zas podle váhy, spousta lidí dnes má to rozšíření B 96 co se mu lidově říká "holandský karavan" do 4250kg co se udělá za pár hodin.
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2132
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
Nezáleží na tom, co poveze, ale jaký je součet celkových hmotností vozidel soupravy (z TP).
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
tak správně! Já to popsal málo detailně. Samozřejmě s použitím přívěsu odpovídající tonáže to pak jde ale pokud by šlo o podval na přepravu aut, ty bývají většinou otypované na větší hmotnost a nesmí se táhnout ani prázdné. Ještě je potřeba dát pozor na to kolik smí táhnout to auto, na to už taky pár lidí doplatilo kvůli pár kilům.
Stejně je to bizár s těma papírama. S řidičákem B můžu mít 3500kg anebo 4250 když bude přívěs malej. K tomu mám C takže můžu jet skoro s čímkoliv ale táhnout jen malej přívěs. A k tomu mám ještě T takže za traktorem můžu zas táhnout cokoliv, třeba stodolu s kravínem. Ale zkombinovat to nejde ikdyž prakticky na to výcvik mám. A na druhou stranu s Béčkem se může řídit vozidlo teoreticky i prakticky zcela odlišné, s naprosto odlišným ovládáním, maloobjemový motocykl s automatem a prý snad i s poloautomatickým sekvenčním řaděním bez spojky.
Stejně je to bizár s těma papírama. S řidičákem B můžu mít 3500kg anebo 4250 když bude přívěs malej. K tomu mám C takže můžu jet skoro s čímkoliv ale táhnout jen malej přívěs. A k tomu mám ještě T takže za traktorem můžu zas táhnout cokoliv, třeba stodolu s kravínem. Ale zkombinovat to nejde ikdyž prakticky na to výcvik mám. A na druhou stranu s Béčkem se může řídit vozidlo teoreticky i prakticky zcela odlišné, s naprosto odlišným ovládáním, maloobjemový motocykl s automatem a prý snad i s poloautomatickým sekvenčním řaděním bez spojky.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2714
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
S těma papírama to bizár je.
Se samotným B bych nedával vůbec nic, a naopak u BE (následně už bez dělení malej/velkej vozejk) by mělo být daleko větší zaměření na kontrolu technického stavu a kurtování nákladu.
Každej druhej vozejk za osobákem nesvítí, každej druhej tápe jak to má zapojit.. A o zajištění nákladu se ani nebavím.
Neschopnost couvat s tím bych odpustil, učenej z nebe nespad
Navíc je to v tom bordel a lidi tápou, co táhnout smí a co ne. Prostě s B nic, s BE všechno co může táhnout auto a je to do 3,5t
Naopak k C (nebo D) bych zase vrátil CE (DE) po prokázané praxi.
A autoškoly bych nechal rejžovat na pravidelném přezkušování všech
Se samotným B bych nedával vůbec nic, a naopak u BE (následně už bez dělení malej/velkej vozejk) by mělo být daleko větší zaměření na kontrolu technického stavu a kurtování nákladu.
Každej druhej vozejk za osobákem nesvítí, každej druhej tápe jak to má zapojit.. A o zajištění nákladu se ani nebavím.
Neschopnost couvat s tím bych odpustil, učenej z nebe nespad
Navíc je to v tom bordel a lidi tápou, co táhnout smí a co ne. Prostě s B nic, s BE všechno co může táhnout auto a je to do 3,5t
Naopak k C (nebo D) bych zase vrátil CE (DE) po prokázané praxi.
A autoškoly bych nechal rejžovat na pravidelném přezkušování všech
Chápeš to?
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 41
- Registrován: ned 20 lis 16:59
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
Truck Daškam píše: ↑ned 02 črc 10:50 S těma papírama to bizár je.
Se samotným B bych nedával vůbec nic, a naopak u BE (následně už bez dělení malej/velkej vozejk) by mělo být daleko větší zaměření na kontrolu technického stavu a kurtování nákladu.
Každej druhej vozejk za osobákem nesvítí, každej druhej tápe jak to má zapojit.. A o zajištění nákladu se ani nebavím.
Neschopnost couvat s tím bych odpustil, učenej z nebe nespad
Navíc je to v tom bordel a lidi tápou, co táhnout smí a co ne. Prostě s B nic, s BE všechno co může táhnout auto a je to do 3,5t
Naopak k C (nebo D) bych zase vrátil CE (DE) po prokázané praxi.
A autoškoly bych nechal rejžovat na pravidelném přezkušování všech
Jenže to, že jeden úspěšně zvládne přezkoušení v autoškole , říká jen to, že dotyčný dokáže úspěšně zvládnout přezkoušení v autoškole.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2714
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Tažení podvalu s autem bez BE
Což je furt víc, než současnost. Dej svýmu fotrovi testy a sleduj, jak pohoří.. aneb 40let se o to nezajímá, nikdo ho nenutí se zajímat a pokud nic neudělá, má ŘP do smrti.
A to se nabavím o těch, co maj ŘP v šuplíku a vyjedou až za 5let
Ve všech oborech kde pacuješ s nějakým strojem, máš nějakou formu opakování nebo aspoň školení (VZV, pily, nakladače atd.) - jen u ŘP není nic
A to se nabavím o těch, co maj ŘP v šuplíku a vyjedou až za 5let
Ve všech oborech kde pacuješ s nějakým strojem, máš nějakou formu opakování nebo aspoň školení (VZV, pily, nakladače atd.) - jen u ŘP není nic
Chápeš to?