dopravni nehoda. kdo je vinik? vas nazor?
Moderátor: řidičBOB
Re: dopravni nehoda. kdo je vinik? vas nazor?
Podle mě tam jsou dva pruhy už před křižovatkou v ulici za Strahovem.
Rychlost zabíjí!
Re: dopravni nehoda. kdo je vinik? vas nazor?
Vybrat si muze, stejne tak si pruh muze vybrat i ten za nim ve Fabii. A udelal to zjevne driv.Předseda píše:Já si myslím že není. Z jednoho pruhu se stávají za křižovatkou dva. Může si vybrat který chce. Stejně tak když by jel okolo pyramidy a dolu. Takže pravý odbočovací a na urovni přechodu už jsou dva. A zase si může vybrat který chce. Vidina toho, že to někdo vezme pruhem rovně a šup doprava a domáhá se, že měl dostat "přednost" mi příjde nesmyslná.
Kdo koho v tom pruhu „zavrel“ nam sdelil sam tazatel a je to videt i na snimku #11.
Tazatel se neodvolava na „blikal jsem a stejne mi tam vjel“, nebo „koukal jsem do zpetneho a nic jsem tam nevidel“ - no nejspis proto, ze nic takoveho neprobehlo.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: dopravni nehoda. kdo je vinik? vas nazor?
Ten druhý si těžko mohl vybrat protože jsem přesvědčen, že nebyl na světlech za tazatelem ale vedle něj vlevo. BTW proč by měl blikat když z jednoho pruhu se staly pruhy dva a může si vybrat? Analogicky když pojedu okolo pyramidy, budu odbočovat doprava tak mám blikat doleva abych dal signál, že odbočuju doprava ale budu brát levý pruh??
Re: dopravni nehoda. kdo je vinik? vas nazor?
Asi tak - nikdo nedokáže kdo z vás dvou kde stál, protože je ulice jednosměrná, mohl se postavit do levého pruhu a tím by byl pro něj levý pruh za křižovatkou průjezdný. Další věc - pokud jsi zamířil do pravého pruhu a pak se chtěl dostat do levého (jestli byl důvodem autobus na zastávce - na fotkách vidět není) není rozhodující, měl jsi kouknout do levého zrcátka, dát blinkr vlevo a podle situace za sebou a vedle sebe jsi pak mohl změnit pruh. Jestli jsi to neudělal je chyba a je otázkou, jestli i ten bourající do tebe neměl náhodou kameru, kde je všechno vidět.tomtom píše:Ahoj,
mel jsem dopravni nehodu, jen v rychlosti ji popisu:
---
Mám papíry docela dlouho a tuto situaci jsme se tehdy neučili a faktem je, že ne všechny novinky v zákoně o provozu na veřejných komunikacích znám do detailů. Připrav se na to, že ti bude předesláno to o následném jízdním pruhu, který by mohl v tomto případě být pravý - tudíž cokoli doleva je o blinkrech a levém zrcátku a dání přednosti projíždějícímu vozidlu. Problémem je, že ne všechny možné situace se dají ošetřit zákonem a hodně se pak spoléhá na selský rozum. Mám dojem, že bys neuspěl ani v případě, kdy by se ty dva pruhy sbíhaly v jeden, to by žádný z nich nesměl být průběžný, pak bys jako ten, co jede v pravém pruhu, měl přednost - jenže to tam není. A autobusová zastávka je normální jízdní pruh, jen má někdy jiný povrch.
Re: dopravni nehoda. kdo je vinik? vas nazor?
Z toho, co je vidět, bych usoudil, že viníkem je řidič (-ka) fabie. Před semaforem nejsou dva pruhy. Jízdní pruhy musí být odděleny a vyznačeny, což tady není. Za křižovatkou si vpředu jedoucí řidič může vybrat jízdní pruh. Nemyslím, že vůz s kamerou měnil jízdní pruh, pouze se řadil do levého. Řidič fabie nemohl nijak předpokládat, že bude mít k předjetí místo. Z mého pohledu je to jednoznačné, ale PČR a magisráty jsou občas kreativní.
Re: dopravni nehoda. kdo je vinik? vas nazor?
Ne, jízdní pruhy opravdu nemusí vždy být odděleny a vyznačeny. O stránku dozadu máš citaci zákona
Rychlost zabíjí!
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: dopravni nehoda. kdo je vinik? vas nazor?
Obávám se ale, že ta podmínka není splněná, protože takovou možnost ta silnice rozhodně, alespoň ne v tom místě křižovatky, nedává.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: dopravni nehoda. kdo je vinik? vas nazor?
Vidím to stejně. Což nic nemění na tom, že kouknutí do zrcátka bylo na místě.Pavelpu27 píše:Z toho, co je vidět, bych usoudil, že viníkem je řidič (-ka) fabie. Před semaforem nejsou dva pruhy. Jízdní pruhy musí být odděleny a vyznačeny, což tady není. Za křižovatkou si vpředu jedoucí řidič může vybrat jízdní pruh. Nemyslím, že vůz s kamerou měnil jízdní pruh, pouze se řadil do levého. Řidič fabie nemohl nijak předpokládat, že bude mít k předjetí místo. Z mého pohledu je to jednoznačné, ale PČR a magisráty jsou občas kreativní.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: dopravni nehoda. kdo je vinik? vas nazor?
Nevím, reálně jsem tou ulicí nikdy nejel, ale když si otevřu panorama, je vidět, že se tam vedle sebe dvě auta vejdou, protože o něco výše parkují dvě řady aut a silnice je stále pohodlně průjezdná pro jedno auto.řidičBOB píše:Obávám se ale, že ta podmínka není splněná, protože takovou možnost ta silnice rozhodně, alespoň ne v tom místě křižovatky, nedává.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.3788963&y ... itch=0.115
Zábrany kolem semaforu křižovatky nezasahují do šířky dál, než zaparkovaná auta, u křižovatky by to tedy mělo být cca stejně široké. Ale může to zkreslovat no.
Rychlost zabíjí!
Re: dopravni nehoda. kdo je vinik? vas nazor?
- jak rikam, uz po vjezdu do krizovatky jsem mel namireno do leveho pruhu, jelikoz dole na dalsi krizovatce jsem chtel zahybat do leva. Je to videt z fotografii, objasnim:
kameru, kterou mam v aute nemam umistenou presne na stredu vozidla ale necelych 20cm smerem v pravo. Na fotografiich dole je videt, ze jakysi stred palubky a na fotografiich nahore je naopak videt zrcatko, tyto "predmety" jsou ve stredu vozidla
fotografie 3:
- vozidlu prede mnou vidim obe dve zrcatka a boky auta jsou viditelne stejne. Muzeme z toho usoudit, ze jsem v zakrytu vozidla, tudiz primo za nim
fotografie 4:
- jeste jsem nevjel za hranici krizovatky a uz vidim vice zrcatka leveho a prave zrcatko se lehce ztraci a to i pres to, ze kamera je umistena vice do prava. Z toho lze usoudit, ze mirim (i kdyz mirne) do leveho pruhu za krizovatkou
fotografie 5:
- jsem v polovine krizovatky a jiz neni videt vubec prave zrcatko vozidla ale jen leve. Stale je zde videt muj umysl, zaradit se za krizovatkou do leveho pruhu
fotografie 6:
- moment narazu
- krizovatku jeste nemam projetou ale je videt, ze stale mirim do leveho pruhu
z vypovedi ridice fabie, ktery rikal: "ja jsem vas predjizdel" je pochopitelne, ze jeho manevr musel zacit az po vjezdu za hranici krizovatky, kdy ja jsem uz plynule miril do leveho jizdniho pruhu a on tudiz musel udelat manevr takovy, aby me bezpecne objel (lze predpokladat, ze musel vybocit do protismeru). Vzhledem k tomu, ze ja jsem jel rychlosti 20 - 23km/h a krizovatku jsem projel za 3 sekundy, tak dle vypoctu ma krizovatka delku cca 20m. Ridic fabie dle meho neodhadl manevr predjizdeni a nikdy by nebyl schopen behem 3 sekund predjet vozidlo na useku dlouhem 20metru kdyz jejich rychlost v momente, kdy vubec mohl vybocit byla 20km/h... ridic fabie by v momente vjezdu do krizovatky musel okamzite zrychlit minimalne na dvojnasobnou rychlost aby vubec manevr stihl dokoncit. Nehlede na to, ze manevr predjizdeni dokoncoval bezprostredne pred prechodem pro chodce (kde doslo ke kolizi) a to se nesmi. I kdyby v moment stretu jel 2x rychleji nez ja, nikdy nemohl bezpecne zareagovat na situaci, kdy by do prechodu vbehlo male dite.
kameru, kterou mam v aute nemam umistenou presne na stredu vozidla ale necelych 20cm smerem v pravo. Na fotografiich dole je videt, ze jakysi stred palubky a na fotografiich nahore je naopak videt zrcatko, tyto "predmety" jsou ve stredu vozidla
fotografie 3:
- vozidlu prede mnou vidim obe dve zrcatka a boky auta jsou viditelne stejne. Muzeme z toho usoudit, ze jsem v zakrytu vozidla, tudiz primo za nim
fotografie 4:
- jeste jsem nevjel za hranici krizovatky a uz vidim vice zrcatka leveho a prave zrcatko se lehce ztraci a to i pres to, ze kamera je umistena vice do prava. Z toho lze usoudit, ze mirim (i kdyz mirne) do leveho pruhu za krizovatkou
fotografie 5:
- jsem v polovine krizovatky a jiz neni videt vubec prave zrcatko vozidla ale jen leve. Stale je zde videt muj umysl, zaradit se za krizovatkou do leveho pruhu
fotografie 6:
- moment narazu
- krizovatku jeste nemam projetou ale je videt, ze stale mirim do leveho pruhu
z vypovedi ridice fabie, ktery rikal: "ja jsem vas predjizdel" je pochopitelne, ze jeho manevr musel zacit az po vjezdu za hranici krizovatky, kdy ja jsem uz plynule miril do leveho jizdniho pruhu a on tudiz musel udelat manevr takovy, aby me bezpecne objel (lze predpokladat, ze musel vybocit do protismeru). Vzhledem k tomu, ze ja jsem jel rychlosti 20 - 23km/h a krizovatku jsem projel za 3 sekundy, tak dle vypoctu ma krizovatka delku cca 20m. Ridic fabie dle meho neodhadl manevr predjizdeni a nikdy by nebyl schopen behem 3 sekund predjet vozidlo na useku dlouhem 20metru kdyz jejich rychlost v momente, kdy vubec mohl vybocit byla 20km/h... ridic fabie by v momente vjezdu do krizovatky musel okamzite zrychlit minimalne na dvojnasobnou rychlost aby vubec manevr stihl dokoncit. Nehlede na to, ze manevr predjizdeni dokoncoval bezprostredne pred prechodem pro chodce (kde doslo ke kolizi) a to se nesmi. I kdyby v moment stretu jel 2x rychleji nez ja, nikdy nemohl bezpecne zareagovat na situaci, kdy by do prechodu vbehlo male dite.