Cau,
je mozne, ze sa v blizkej dobe prestahujem za pracou na juh USA, na cca 2 roky.
V US trhu aut sa velmi neorientujem. Ak ma niekto realne skusenosti, sem s nimi.
Poziadavky:
- 1 rodinne auto (2 male deti - autosedacky)
- nemusi byt nutne nove, tak do 2r a 50.000 mil
- preferujem nieco ako operativny lizing, nech je to bez starosti
- primerany vykon (napr 150kW+ pre strednu triedu)
- vychadza mi z toho stredna trieda, ale nebranim sa nejakej americke zvrhlosti (F150?
- standardna vybava (klima, elektricke okna, xenony, navi, automat/manual je mi jedno)
- asi bude potrebne aj 2. auto, nieco male alebo starsie
Otazky:
1. Nejaka US alternativa k mobile.de, autoscout?
2. Cena aut - co obsahuje a ake su dalsie poplatky
3. Ake poistenie je potrebne?
4. Musim mat medzinarodny/US vodicak?
5. Celkovo rozdiely voci Europe a na co sa mam zamerat pri vybere?
Dakujem
Zivot a auta v USA
Moderátor: řidičBOB
Re: Zivot a auta v USA
1. Carguru
2. Ceny jsou bez daně, protože daně a další poplatky se liší nejen dle státu ale i dle města
nákup je bud leas (operak), na splátky a cash - na vše kromě cash je nutné mít vybudovaný určitý credit score, na kterým je založené v USA víceméně vše - podnájem, tarif na mobil, jakýkoliv úvěr vč. kreditky atd. - tzn. nemáš šanci to získat a cash koupíš nový leda tak Fiat 500 a stejně se budou dívat divně, tzn. jednodušší bude koupit ojetinu, třeba vrácený leas
3. pojištění je darda a je povinné, uvádět jakoukoliv částku je irelevantní
4. do 6. měs. stačí mezinárodní řidičák (platnost má rok), US řidičák bys měl mít po těch 6ti měsících
5. rozdíly vůči Evropě značné, jak stylem řízení tak celkově, všichni jedou limit + cca 10, fízlové nestaví, drink&drive - nedejchá se, měří spíš na interstate nez na fwy kolem měst, semafory za křižovatkou, odbočování vpravo na červenou +, stop all way skoro na každé křižovatce a někdy lepší třikrat odbočit do prava a objet blok než jednou doleva -, evropská hlavně německá auta jsou nejdražší ale proti nám levnější, japonská levnější a us nejlevnější sráče až na výjimky, nakupují se víceméně pouze skladovky s tím, že mají plnou výbavu, ojetiny jsou tam obecně levné. Peklo sou ty jejich zrcátka (Objects in mirror are closer than they appear), není v tom absolutně žádný odhad.
technická neexistuje, emise pouze v Kalifornii jednou ročně - SMOG - udělají skoro na každé větší pumpě
v F150 jezdej pouze redneci (naleštěný) a mexíci (zabordelený), hodně frčí nový Civic sedan poměrně velké auto, pak Nissan Altima a samozřejmě Priusy a korejci. Z US aut akorat Challenger, Mustang (auto půjčoven), jinak BMW 3, MB C, Audi A3sedan/A4, Q5/X5/GLC
Benzín stojí kolem 3 USD za galon, v přepočtu 15-17 korun litr. Evropská auta obvykle musí jezdit na ten nejdražší Premium 91 AKI, nafta je tam dost často nejdražší, ne na všech pumpách je a obvykle jeden stojan a jezdí na to akorát pomatenci. Platí se přímo do stojanu, který ovšem evropské karty nebere, takže musíš jít do pumpy a předplatit. Olej až na výjimky nic extra (Mobil), proto se mění poměrně často 6tis. mil, stojí to babku a udělají to vsude.
2. Ceny jsou bez daně, protože daně a další poplatky se liší nejen dle státu ale i dle města
nákup je bud leas (operak), na splátky a cash - na vše kromě cash je nutné mít vybudovaný určitý credit score, na kterým je založené v USA víceméně vše - podnájem, tarif na mobil, jakýkoliv úvěr vč. kreditky atd. - tzn. nemáš šanci to získat a cash koupíš nový leda tak Fiat 500 a stejně se budou dívat divně, tzn. jednodušší bude koupit ojetinu, třeba vrácený leas
3. pojištění je darda a je povinné, uvádět jakoukoliv částku je irelevantní
4. do 6. měs. stačí mezinárodní řidičák (platnost má rok), US řidičák bys měl mít po těch 6ti měsících
5. rozdíly vůči Evropě značné, jak stylem řízení tak celkově, všichni jedou limit + cca 10, fízlové nestaví, drink&drive - nedejchá se, měří spíš na interstate nez na fwy kolem měst, semafory za křižovatkou, odbočování vpravo na červenou +, stop all way skoro na každé křižovatce a někdy lepší třikrat odbočit do prava a objet blok než jednou doleva -, evropská hlavně německá auta jsou nejdražší ale proti nám levnější, japonská levnější a us nejlevnější sráče až na výjimky, nakupují se víceméně pouze skladovky s tím, že mají plnou výbavu, ojetiny jsou tam obecně levné. Peklo sou ty jejich zrcátka (Objects in mirror are closer than they appear), není v tom absolutně žádný odhad.
technická neexistuje, emise pouze v Kalifornii jednou ročně - SMOG - udělají skoro na každé větší pumpě
v F150 jezdej pouze redneci (naleštěný) a mexíci (zabordelený), hodně frčí nový Civic sedan poměrně velké auto, pak Nissan Altima a samozřejmě Priusy a korejci. Z US aut akorat Challenger, Mustang (auto půjčoven), jinak BMW 3, MB C, Audi A3sedan/A4, Q5/X5/GLC
Benzín stojí kolem 3 USD za galon, v přepočtu 15-17 korun litr. Evropská auta obvykle musí jezdit na ten nejdražší Premium 91 AKI, nafta je tam dost často nejdražší, ne na všech pumpách je a obvykle jeden stojan a jezdí na to akorát pomatenci. Platí se přímo do stojanu, který ovšem evropské karty nebere, takže musíš jít do pumpy a předplatit. Olej až na výjimky nic extra (Mobil), proto se mění poměrně často 6tis. mil, stojí to babku a udělají to vsude.
Re: Zivot a auta v USA
To zrcátko bylo horsi nez jsem si myslel. Zajímavý, že na našem Grand Caravanu bylo u řidiče to přibližovací (opravdu jako lupa), ale u spolujezdce normální.
Benzín jsem nejdražší zažil v Kalifornii (87 za asi 3.3 USD) okolní státy klidne i 2.50 až 2.80 USD (mimo/ve městě). Asi nejaky zeleny dane.
Evropsky karty to fakt nebere. Jen u Shellu se mi povedlo platit moji air bank kartou aspon na pokladne, jinak cash (kreditka nesla snad vubec - potom uz jsem to ani nezkousel)
Pokud platis cash musis se bohuzel vratit pro penize zpatky ke kase, pokud jsi moc optimisticky a reknes si o moc velky kredit predem. Párkrát jsem málem zapomněl
All way STOP je dost šílený, nikdy jsem nevěřil těm ostatním, že mě jako prvního (druhýho, atd) nechají jet
Opravdu se jezdí +10 mph, ale i víc. Ale ne ve městě, tam to stejně často ani nejde.
Jinak jízda víceméně stejná jako v ČR po nějakym zaježdění. Samozřejmě 8 proudé dálnice je zajímavé zažít, ale neni to nic tak hroznýho.
Užíval jsem si i předjíždění zprava.
Kamiony jezdí cca 100-110 Km/h, takže nejsou brzdou provozu.
nevim, ale vzduch mi tam díky skoro absolutní absenci nafty přišel takový čistší.
Nafta byla často spíš o něco levnější, zato asi jen u každé 10. pumpy, kterou jsme navštívili. (pokud pumpa má naftu, inzeruje to pomalu už několik mil předem)
Manuál tam v podstatě nemáš šanci dostat krom možná MX-5 atp.
Klimu má úplně všechno.
Benzín jsem nejdražší zažil v Kalifornii (87 za asi 3.3 USD) okolní státy klidne i 2.50 až 2.80 USD (mimo/ve městě). Asi nejaky zeleny dane.
Evropsky karty to fakt nebere. Jen u Shellu se mi povedlo platit moji air bank kartou aspon na pokladne, jinak cash (kreditka nesla snad vubec - potom uz jsem to ani nezkousel)
Pokud platis cash musis se bohuzel vratit pro penize zpatky ke kase, pokud jsi moc optimisticky a reknes si o moc velky kredit predem. Párkrát jsem málem zapomněl
All way STOP je dost šílený, nikdy jsem nevěřil těm ostatním, že mě jako prvního (druhýho, atd) nechají jet
Opravdu se jezdí +10 mph, ale i víc. Ale ne ve městě, tam to stejně často ani nejde.
Jinak jízda víceméně stejná jako v ČR po nějakym zaježdění. Samozřejmě 8 proudé dálnice je zajímavé zažít, ale neni to nic tak hroznýho.
Užíval jsem si i předjíždění zprava.
Kamiony jezdí cca 100-110 Km/h, takže nejsou brzdou provozu.
nevim, ale vzduch mi tam díky skoro absolutní absenci nafty přišel takový čistší.
Nafta byla často spíš o něco levnější, zato asi jen u každé 10. pumpy, kterou jsme navštívili. (pokud pumpa má naftu, inzeruje to pomalu už několik mil předem)
Manuál tam v podstatě nemáš šanci dostat krom možná MX-5 atp.
Klimu má úplně všechno.
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou
Moje kolo s Imprezou
Re: Zivot a auta v USA
jo na predjizdeni zprava jsem zapomnel, super vec, krom useku kde je to zakazene obvykle z kopce (slow vehicles right lane)
kamiony jak jsem pochopil vlastni limit nemají, pokud neni omezen znackou
je fakt, ze jsem stal se strechou dole na sestiproude dalnici a smrad zadny, ani z kamionu (vyfuky maji vyvedene zasadne nahoru)
s tim limitem jak kde, v Kalifornii az +20, takova Arizona sotva +10 ale zase tam maji 75 limit, strelce co by jeli 100+ mil jsem za celou dobu videl dva. Obecne je lepsi jet s davem, jedou totiz vicemene vsichni stejne a to vc. kamionu lehce nad limit a to porad i mimo dalnice. Jo na highwayich pumpy nejsou, ale jsou na kazdem sjezdu, karty mi nebral stojan v pumpe uz to slo. Poliši číhaj u viaduktu, mostu, nekdy mezi smery, videl jsem odchyt pirata pred Vegas live, jinak si vas nevsimaj, pokud sviti vse co ma.
Stop all way prvni prijede prvni odjede, nestalo se mi ze by se to nestalo. Taky U-turn, otocka i na svetelne krizovatce je povolena pokud neni zakazano znackou.
kamiony jak jsem pochopil vlastni limit nemají, pokud neni omezen znackou
je fakt, ze jsem stal se strechou dole na sestiproude dalnici a smrad zadny, ani z kamionu (vyfuky maji vyvedene zasadne nahoru)
s tim limitem jak kde, v Kalifornii az +20, takova Arizona sotva +10 ale zase tam maji 75 limit, strelce co by jeli 100+ mil jsem za celou dobu videl dva. Obecne je lepsi jet s davem, jedou totiz vicemene vsichni stejne a to vc. kamionu lehce nad limit a to porad i mimo dalnice. Jo na highwayich pumpy nejsou, ale jsou na kazdem sjezdu, karty mi nebral stojan v pumpe uz to slo. Poliši číhaj u viaduktu, mostu, nekdy mezi smery, videl jsem odchyt pirata pred Vegas live, jinak si vas nevsimaj, pokud sviti vse co ma.
Stop all way prvni prijede prvni odjede, nestalo se mi ze by se to nestalo. Taky U-turn, otocka i na svetelne krizovatce je povolena pokud neni zakazano znackou.
Re: Zivot a auta v USA
Dakujem za odpovede, mam lepsiu predstavu.
Konkretny tip na zaujimave auto?
Co som pozeral, tak mainstream US a japonske/korejske znacky sa mi zdaju dost lowcostove. Zas ale premiovku nepotrebujem, to je rovnako ako v EU. Teraz mam golfa highline.
Konkretny tip na zaujimave auto?
Co som pozeral, tak mainstream US a japonske/korejske znacky sa mi zdaju dost lowcostove. Zas ale premiovku nepotrebujem, to je rovnako ako v EU. Teraz mam golfa highline.
Re: Zivot a auta v USA
tak si tam kup Golfa GTI
tam jsou zajimavá auta normálně v provozu, od oldtimerů, youngtimerů, pixel, nabouraných aut, evropských top aut, pony cars, supersportů, že je těžko něco vypichovat.
napadá mě Maserati Ghibli...je jich tam poměrně hodně a oproti Evropě za babku, zvlášť ojeté.
anebo 10 let staré Audi/BMW/Mercedes/Porsche
tam jsou zajimavá auta normálně v provozu, od oldtimerů, youngtimerů, pixel, nabouraných aut, evropských top aut, pony cars, supersportů, že je těžko něco vypichovat.
napadá mě Maserati Ghibli...je jich tam poměrně hodně a oproti Evropě za babku, zvlášť ojeté.
anebo 10 let staré Audi/BMW/Mercedes/Porsche
Re: Zivot a auta v USA
Z webu bych urcite bych zminil jeste http://www.cars.com a http://www.autotrader.com
Na novy auta napr www.truecar.com
Na novy auta napr www.truecar.com
Re: Zivot a auta v USA
Co se zajimavych aut tyce, jako hlavni kriterium bych si dal, aby to melo vic, nez ctyri valce. Takovych aut je v USA porad dost a je to asi to hlavni, co muzou nabidnout oproti Evrope. Navic se tim snizi pravdepodobnost, ze to bude byvala herka z autopujcovny.