Ahoj, chtěl bych poradit chci si pořídit ojetý Volkswagen Golf 1.9 TDI naftu (96 kW - 131 koní), do práce jezdím přibližně 10km ve městě a 20km po dálnici, chci si pořídit golfa na naftu, ale také chci jezdit Praha > Brno, Praha > Ždár nad sázavou a zpět.
(Jsem tkz. nový na silnici, mám vypůjčeného fiata, proto na mě dbejte ohleduplnosti o autech vím prd.
Potřebuji vědět
1. Jak hledět na ujetých KM př. 100-dobrý, 200-střední, 300-špatný?
- Mám pocit že, když už je to nafta, měla by mít najetých hodně km už jen z hlediska šetrnosti na peníze.
2. Někde jsem slyšel od někoho nejspíše, že nafty mají svojí životnost o proti benzínu menší, kde je pravda ?
3. Pokud je to opravdu 131 koní, není to náhodou chip ? Jak mě může chip pohoršit, píše se do technické nebo je to na černo ?
Díky za radu.
WV golf IV TDI nafta - benzín pár otázek k parametrům
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: čtv 19 říj 01:21
Re: WV golf IV TDI nafta - benzín pár otázek k parametrům
1. 100- neexistujúce, 200- dobrý, 300 - stredný, viac- zlý. Áno, nafťáky v tomto veku majú najazdené veľa, benzíny budú mať menej.
2. O životnosti motora ako takého nemá moc zmysel uvažovať, máloktorý motor skončí na to, že stratí kompresiu, zvyčajne odídu komponenty okolo motora, ktorých výmena môže presiahnuť zostatkovú cenu auta. Takýchto komponentov je u benzínového auta menej a ich výmena nebýva drahá.
3. Golf 1,9 tdi sa robil s dvoma typmi vstrekovania. S rotačným čerpadlom to boli 66 a 81 kw verzia, so systémom PD bolo výkonových verzí viac. Určite je jedna z nich 96kw, čiže nemusí ísť o chip. Dokonca existovala aj verzia s kodom motora ARL, ktorá mala 110kw, myslím, že ju mohol mať aj golf.
Chip sa nikam nepíše a na technickej ho nezistia. Pohoršiť môže aj nemusí.
Napočítal som zhruba 15 000 km ročne a z toho 1/4-1/3 po meste. Zvážil by som aj benzínovú motorizáciu. Prípadne sa úplne vyhnúť koncernu VW a hľadal za dané peniaze zachovalejšie auto u iných značiek. Nepíšeš koľko chceš za auto dať, ale odporúčil by som pozrieť z drahších Focusa 2 a Astru H. Z lacnejších fiat Stillo, možno R megane. Všetky majú vhodné benzíny a rozumne spoľahlivé sú aj naftové motory. Ak Vw tak práve verzie 66 a 81 kw vydržia najviac a majú aj lepšiu spotrebu. Doma máme Seat toledo rv. 2000 a za 300 000 kilometrov nemal motor ani jednu jedinú poruchu. Interierovo a exterierovo je na tom ale auto dosť zle.
2. O životnosti motora ako takého nemá moc zmysel uvažovať, máloktorý motor skončí na to, že stratí kompresiu, zvyčajne odídu komponenty okolo motora, ktorých výmena môže presiahnuť zostatkovú cenu auta. Takýchto komponentov je u benzínového auta menej a ich výmena nebýva drahá.
3. Golf 1,9 tdi sa robil s dvoma typmi vstrekovania. S rotačným čerpadlom to boli 66 a 81 kw verzia, so systémom PD bolo výkonových verzí viac. Určite je jedna z nich 96kw, čiže nemusí ísť o chip. Dokonca existovala aj verzia s kodom motora ARL, ktorá mala 110kw, myslím, že ju mohol mať aj golf.
Chip sa nikam nepíše a na technickej ho nezistia. Pohoršiť môže aj nemusí.
Napočítal som zhruba 15 000 km ročne a z toho 1/4-1/3 po meste. Zvážil by som aj benzínovú motorizáciu. Prípadne sa úplne vyhnúť koncernu VW a hľadal za dané peniaze zachovalejšie auto u iných značiek. Nepíšeš koľko chceš za auto dať, ale odporúčil by som pozrieť z drahších Focusa 2 a Astru H. Z lacnejších fiat Stillo, možno R megane. Všetky majú vhodné benzíny a rozumne spoľahlivé sú aj naftové motory. Ak Vw tak práve verzie 66 a 81 kw vydržia najviac a majú aj lepšiu spotrebu. Doma máme Seat toledo rv. 2000 a za 300 000 kilometrov nemal motor ani jednu jedinú poruchu. Interierovo a exterierovo je na tom ale auto dosť zle.
Re: WV golf IV TDI nafta - benzín pár otázek k parametrům
Upřímně na tenhle denní projezd, který bude nejčastější jak to tak asi chápu, bych koupil 1.4i. Měl jsem ten motor ve 2 fabiích, jezdil jsem s tím 3 roky každý týden okruh Praha-Přerov (tam po D1 a zpět přes Hradec po D11) a s průměrnou spotřebou 5,7 (přes Hradec) a 6,2 (po D1) a to jsem ji fakt nešetřil...Kolikrát jsem letěl jak to prase, že provoz už ani rychleji jet neumožňoval a stejně jsem nešel nad 7L a v těch cca 300 Km jsem ujel za 2hodiny....
Benziňák nepojede tolik, bude chybět ten "WOW" efekt z 96kw PDčka, ale je levnější na pořízení, díly jsou velmi levné, + neřešíš dvouhmotu, turbo, vstřiky...čerpadlo...Ikdyž 96KW je dost ingot a moc se nesere. "Relativně" vyšší spotřeba paliva je kompenzována nižší pojistkou (ikdyž to je ten nejmenší náklad na provozu auta) a hlavně téměř bezrizikovým provozem. Za 150 000Km na 2 autech (dostal jsem vždy už ojeté Fabie) jsem na tom motoru nedělal lautr nic (jednu jsem odevzdával při 320 000Km a druhou při 280 000Km a ty auta opravdu nejevily žádné známky blížící se smrti).
Závěrem : Pokud chceš jezdit, nestarat se, o autě nevíš nic víc, než kde je rezerva, tak si kup buď 66Kw TDI nebo 1.4i. Pokud tomu rozumíš, jsi smířen s tím, že dynamika může mít i svá negativa na dražší údržbě, ber klidně i 96Kw PD...
Ropák třeba hier : https://auto.bazos.cz/inzerat/81464687/ ... kW-ASZ.php
Obyč 66kw hier : https://auto.bazos.cz/inzerat/81421150/ ... alustk.php
Béňo hier : https://auto.bazos.cz/inzerat/81401243/ ... vklima.php
Náhodně vybrané auta, nehledím na místo prodeje, ani cenu...
P.S : nebrat PD 74KW...
P.S : 2 - pokud jsi opravdu řidič začátečník, tak to 96kw PD ještě zvaž. Mnohým mladým to dalo pocit neomezené dynamiky a značně přecenili/podcenili něco z tohoto : "řidičské schopnosti/odhad a zkušenosti/bodové konto řidiče/stav peněženky". Dnes už to tak nevypadá, kdejaká plečka má 120Kw, ale ta 96ka vyloženě provokuje k tomu, aby člověk jezdil jak to prase...Octávka v kombíku s tím letí velmi pěkně a 200Km/h pro ni není strop. S 5dveřovým Golfem ten motor fakt cvičí A to nemyslím tak, že po přidání plynu nezvládneš to auto uřídit, ale že se ti s tím fakt nebude chtít courat...A to někdy bolí / stojí peníze / body
Benziňák nepojede tolik, bude chybět ten "WOW" efekt z 96kw PDčka, ale je levnější na pořízení, díly jsou velmi levné, + neřešíš dvouhmotu, turbo, vstřiky...čerpadlo...Ikdyž 96KW je dost ingot a moc se nesere. "Relativně" vyšší spotřeba paliva je kompenzována nižší pojistkou (ikdyž to je ten nejmenší náklad na provozu auta) a hlavně téměř bezrizikovým provozem. Za 150 000Km na 2 autech (dostal jsem vždy už ojeté Fabie) jsem na tom motoru nedělal lautr nic (jednu jsem odevzdával při 320 000Km a druhou při 280 000Km a ty auta opravdu nejevily žádné známky blížící se smrti).
Závěrem : Pokud chceš jezdit, nestarat se, o autě nevíš nic víc, než kde je rezerva, tak si kup buď 66Kw TDI nebo 1.4i. Pokud tomu rozumíš, jsi smířen s tím, že dynamika může mít i svá negativa na dražší údržbě, ber klidně i 96Kw PD...
Ropák třeba hier : https://auto.bazos.cz/inzerat/81464687/ ... kW-ASZ.php
Obyč 66kw hier : https://auto.bazos.cz/inzerat/81421150/ ... alustk.php
Béňo hier : https://auto.bazos.cz/inzerat/81401243/ ... vklima.php
Náhodně vybrané auta, nehledím na místo prodeje, ani cenu...
P.S : nebrat PD 74KW...
P.S : 2 - pokud jsi opravdu řidič začátečník, tak to 96kw PD ještě zvaž. Mnohým mladým to dalo pocit neomezené dynamiky a značně přecenili/podcenili něco z tohoto : "řidičské schopnosti/odhad a zkušenosti/bodové konto řidiče/stav peněženky". Dnes už to tak nevypadá, kdejaká plečka má 120Kw, ale ta 96ka vyloženě provokuje k tomu, aby člověk jezdil jak to prase...Octávka v kombíku s tím letí velmi pěkně a 200Km/h pro ni není strop. S 5dveřovým Golfem ten motor fakt cvičí A to nemyslím tak, že po přidání plynu nezvládneš to auto uřídit, ale že se ti s tím fakt nebude chtít courat...A to někdy bolí / stojí peníze / body
Re: WV golf IV TDI nafta - benzín pár otázek k parametrům
Vsechno zalezi na tom kolik na to mas penez, sveho casu jsem jezdil Praha - ZR - Praha skoro denne
Za par tydnu si najedes trasu a umis to jezdit dost usporne (ZR - Praha s prumerem kolem 4.2 - 4.4l s naftou, zpet o cca 0.5l vice)
Pokud nenajezdis vice nez 30 - 35tkm rocne, tak naftu neber a to I pres predpokald, ze na dalnici bude rozdil ve spotrebe vetsi.
1. u ojetin strasne zalezi na tom, jak se k tomu chovali predchozi majitele,takze neni vzdy podminka, ze auto se 300tkm bude na tom hure nez to se 100tkm
2.ne, viz bod 1
3. 96kw je standartni vykon, ne chip, ale muze to klidne vyt chip ze 74kw, 81kw, 66kw, ale I 110kw
Ceny golfu zacinaji nekde na 50000kc, je to o penezich kolik na to mas, ale pocitej s tim,ze PD je pomerne nachylny motor kterej s vekem bude potrebovat investice
Za par tydnu si najedes trasu a umis to jezdit dost usporne (ZR - Praha s prumerem kolem 4.2 - 4.4l s naftou, zpet o cca 0.5l vice)
Pokud nenajezdis vice nez 30 - 35tkm rocne, tak naftu neber a to I pres predpokald, ze na dalnici bude rozdil ve spotrebe vetsi.
1. u ojetin strasne zalezi na tom, jak se k tomu chovali predchozi majitele,takze neni vzdy podminka, ze auto se 300tkm bude na tom hure nez to se 100tkm
2.ne, viz bod 1
3. 96kw je standartni vykon, ne chip, ale muze to klidne vyt chip ze 74kw, 81kw, 66kw, ale I 110kw
Ceny golfu zacinaji nekde na 50000kc, je to o penezich kolik na to mas, ale pocitej s tim,ze PD je pomerne nachylny motor kterej s vekem bude potrebovat investice
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw