Spotreba paliva
Napsal: pon 15 pro 20:59
Zdravím motoristi,
chcel by som sa opýtať na pár vecí, študoval som pár stránok na internete a všade som sa dočítal niečo iné, tak sa vás chcem spýtať aký názor máte na to vy.
takže prvá vec ohladne zníženia spotreby:
našiel som vela článkou o tom že pri pomalšom rozbiehaní ušetríme kopec paliva.
samozrejme našiel som aj pár iných, našiel som článok od človeka ktorý vyhral titul najúsporneší vodič Európy.
citujem : "„Rozbiehal som čo najrýchlejšie, snažil som sa čo najsvižnejšie dostať sa na cestovnú rýchlosť. Osvedčilo sa mi stlačiť plynový pedál až na polovicu a rýchlo zaraďovať prevody od jednotky až po šestku. „Stupne som na Peugeote 308 1,6 HDi preraďoval pri otáčkach 1 750, keď mal naftový motor najvyšší krútiaci moment."
a druhá vec:
Platí to aj pro benzínových motoroch že pri maximálnom krútiacom momente je aj spotreba lepšia?
což je v mojom prípade 133 Nm = 4000 ot/min.?
chcel by som sa opýtať na pár vecí, študoval som pár stránok na internete a všade som sa dočítal niečo iné, tak sa vás chcem spýtať aký názor máte na to vy.
takže prvá vec ohladne zníženia spotreby:
našiel som vela článkou o tom že pri pomalšom rozbiehaní ušetríme kopec paliva.
samozrejme našiel som aj pár iných, našiel som článok od človeka ktorý vyhral titul najúsporneší vodič Európy.
citujem : "„Rozbiehal som čo najrýchlejšie, snažil som sa čo najsvižnejšie dostať sa na cestovnú rýchlosť. Osvedčilo sa mi stlačiť plynový pedál až na polovicu a rýchlo zaraďovať prevody od jednotky až po šestku. „Stupne som na Peugeote 308 1,6 HDi preraďoval pri otáčkach 1 750, keď mal naftový motor najvyšší krútiaci moment."
a druhá vec:
Platí to aj pro benzínových motoroch že pri maximálnom krútiacom momente je aj spotreba lepšia?
což je v mojom prípade 133 Nm = 4000 ot/min.?