Test benzínů - Svět motorů
Napsal: pon 26 kvě 18:27
Tak po několika testech naft přišel v aktuálním čísle konečně i test benzínů. Dali si s tím celkem práci a naměřili spoustu parametrů u 15 vzorků N95.
Výsledky ve zkratce:
- rozdíly mezi N95 u jednotlivých čerpaček jsou minimální, vzorky se lišily pouze mazivostí (ze které se dá dedukovat i čistící schopnost s ohledem na balíčky aditiv)
- jako již tradičně v testech nafty - Shell Fuel Save 95 vykázal naprosto identické parametry jako Tank Ono N95 , Nitro+ za příplatek 2,50 Kč na litr nenabídl v podstatě nic navíc (pouze lehoulince lepší mazivost, ale stále daleko za standardní Benzinou N95)
- takřka všechny benzíny měly oktanové číslo 96,0 +-0,2 jednotek (lišily se pouze OMV N95 s 96,6 a německý Shell E10 s 96,9 díky vyššímu podílu etanolu)
- rozdíly mezi českými a německými benzíny (Shell E5 a Aral) jsou nulové, přičemž E10 nijak netrpí vyšším podílem etanolu, protože rafinerie to kompenzuje jiným složením a má lehce vyšší oktanové číslo
Hodně vyzdvihovaná byla pro životnost motoru mazivost. Dle mazivosti hodnoceny pozitivně Agip Supertech 95, Benzina N95 a Verva 95, Eurooil s přídavkem VIFu. Za lehce nadstandardní byly označeny OMV N95 a Maxxmotion 95 (přínos oproti standardní OMV byl měřitelný) a Shell V-Power Nitro+ (tam ale byla mazivost o dost horší, spíše na úrovni základních benzínů, jen o velice málo lepší) a za standard byly označeny Eurooil, Shell Fuelsave 95, Lukoil, Tank-Ono, německý Shell Fuelsave 95 E5 i E10, německý Aral 95 a polský Orlen.
Za několik týdnů vyjde další test, tentokrát 98 a 100-oktanové benzíny včetně německého Aralu Ultimate 102.
Výsledky ve zkratce:
- rozdíly mezi N95 u jednotlivých čerpaček jsou minimální, vzorky se lišily pouze mazivostí (ze které se dá dedukovat i čistící schopnost s ohledem na balíčky aditiv)
- jako již tradičně v testech nafty - Shell Fuel Save 95 vykázal naprosto identické parametry jako Tank Ono N95 , Nitro+ za příplatek 2,50 Kč na litr nenabídl v podstatě nic navíc (pouze lehoulince lepší mazivost, ale stále daleko za standardní Benzinou N95)
- takřka všechny benzíny měly oktanové číslo 96,0 +-0,2 jednotek (lišily se pouze OMV N95 s 96,6 a německý Shell E10 s 96,9 díky vyššímu podílu etanolu)
- rozdíly mezi českými a německými benzíny (Shell E5 a Aral) jsou nulové, přičemž E10 nijak netrpí vyšším podílem etanolu, protože rafinerie to kompenzuje jiným složením a má lehce vyšší oktanové číslo
Hodně vyzdvihovaná byla pro životnost motoru mazivost. Dle mazivosti hodnoceny pozitivně Agip Supertech 95, Benzina N95 a Verva 95, Eurooil s přídavkem VIFu. Za lehce nadstandardní byly označeny OMV N95 a Maxxmotion 95 (přínos oproti standardní OMV byl měřitelný) a Shell V-Power Nitro+ (tam ale byla mazivost o dost horší, spíše na úrovni základních benzínů, jen o velice málo lepší) a za standard byly označeny Eurooil, Shell Fuelsave 95, Lukoil, Tank-Ono, německý Shell Fuelsave 95 E5 i E10, německý Aral 95 a polský Orlen.
Za několik týdnů vyjde další test, tentokrát 98 a 100-oktanové benzíny včetně německého Aralu Ultimate 102.