Aral / BP Ultimate
Napsal: sob 03 kvě 11:15
Při poslední cestě za sněhem do Rakouska jsem udělal velmi pozitivní zkušenost s BP Ultimate diesel. Při denním dojíždění k lanovce (1800 m.n.m) vykazoval S-max 1,8 TDCi obtížné starty. První den naskočil na druhý pokus. Druhý den až asi na sedmý pokus. V nádrži byl zbytek nafty z Alberta/Hypernovy. Následovala plná BP Ultimate dieselu. A ejhle, další dny start vždy na poprvé.
Spotřeba při denním dojíždění k lanovce a zpět (35km) s Albertí naftou 6,6l a s Ultimate 6,3l.
Rozdíl ve spotřebě při jízdě na okreskách a s částečně zatíženým autem tedy nebyl nijak zásadní. Co mě ale zarazilo, byla dálniční spotřeba (trasa na dálnici přes 500 km) při cestě tam a zpět. Tedy 5 lidí, plný kufr a rakev při dálničních 140-150 km/h.
Albert diesel - 7,4l při průměru 120 km/h
BP Ultimate diesel - 6,1l při průměru 117 km/h
Těch 6,1l mi přišlo naprosto mimo dosud známou realitu s tímto autem. BTW, palubní počítač lže cca o litr, ale to teď není podstatné. S běžnou naftou (včetně Vervy) spotřeba dle PP ochotně leze i k 8l a ručička palivoměru docela rychle padá.
Zdá se tedy, že s Ultimate diesel v režimu, kdy je auto vytíženo a 1700 kg MPV s 92kW, plně naložené s rakví se pere s odporem vzduchu při 140-150 km/h funguje podstatně lépe, než běžná nafta.
Vedle Ultimate Dieselu (předchozí alpský trip dopadl podobně - s Ultimate za 6,8l oproti 8,0l české standardní nafty) se v těchto podmínkách osvědčil taky rakouský (=český) Maxxmotion diesel (7,0l oproti 7,7l běžné nafty).
Naopak nemůžu potvrdit domněnky některých čecháčků, kteří v rámci své uplakanosti, jak je v česku všechno špatné, tvrdí, že na běžnou rakouskou/německou naftu dojedou o stovky km dále. Standardní BP diesel vykazoval úplně identickou spotřebu jako diesel z Alberta.
Tankujete taky Ultimate při zahraničních cestách? Docela by mě zajímal Aral Ultimate 102.
Spotřeba při denním dojíždění k lanovce a zpět (35km) s Albertí naftou 6,6l a s Ultimate 6,3l.
Rozdíl ve spotřebě při jízdě na okreskách a s částečně zatíženým autem tedy nebyl nijak zásadní. Co mě ale zarazilo, byla dálniční spotřeba (trasa na dálnici přes 500 km) při cestě tam a zpět. Tedy 5 lidí, plný kufr a rakev při dálničních 140-150 km/h.
Albert diesel - 7,4l při průměru 120 km/h
BP Ultimate diesel - 6,1l při průměru 117 km/h
Těch 6,1l mi přišlo naprosto mimo dosud známou realitu s tímto autem. BTW, palubní počítač lže cca o litr, ale to teď není podstatné. S běžnou naftou (včetně Vervy) spotřeba dle PP ochotně leze i k 8l a ručička palivoměru docela rychle padá.
Zdá se tedy, že s Ultimate diesel v režimu, kdy je auto vytíženo a 1700 kg MPV s 92kW, plně naložené s rakví se pere s odporem vzduchu při 140-150 km/h funguje podstatně lépe, než běžná nafta.
Vedle Ultimate Dieselu (předchozí alpský trip dopadl podobně - s Ultimate za 6,8l oproti 8,0l české standardní nafty) se v těchto podmínkách osvědčil taky rakouský (=český) Maxxmotion diesel (7,0l oproti 7,7l běžné nafty).
Naopak nemůžu potvrdit domněnky některých čecháčků, kteří v rámci své uplakanosti, jak je v česku všechno špatné, tvrdí, že na běžnou rakouskou/německou naftu dojedou o stovky km dále. Standardní BP diesel vykazoval úplně identickou spotřebu jako diesel z Alberta.
Tankujete taky Ultimate při zahraničních cestách? Docela by mě zajímal Aral Ultimate 102.