Nafta + mesto
Nafta + mesto
Dobry den,
chcel by som sa opytat, ci je dobre na naftovy motor jazdit kazdy den 7,0 km vzdialenosti (z domu do roboty)?
Diky
chcel by som sa opytat, ci je dobre na naftovy motor jazdit kazdy den 7,0 km vzdialenosti (z domu do roboty)?
Diky
Re: Nafta + mesto
Vhodné to určitě není. Nafta je dělaná hlavně na delší vzdálenosti. Na cukání po městě bude nejlepší malý benzíňák.
Re: Nafta + mesto
Ale nejak moc by to motoru uskodit nemalo ci? Lebo naftovych ojazdenych vozidiel je na predaj akosi vyse a zrvona take kusky, ktore by som chcel. Len problem je v tom, ze vacsinou jazdim po meste. Ale plynule, nie ked je najvacsia premavka.
Re: Nafta + mesto
pravidelnym jezdenim 2*7 km denne dyzl odrovnas. motor se nikdy poradne neohreje, takze neustale pojede v rezimu, kdy neni uplne idealne mazan, a je jen otazka casu, kdy se na nem neco vysype.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nafta + mesto
mmira: IMO se to dost přeceňuje. Máma pár let jezdila v 2.0HDi 4km do práce a 4km zpět a motor byl to poslední co by se na tom autě kazilo.
Netvrdím že mu to dělá dobře, ale že by ho to mělo odrovnat?
Netvrdím že mu to dělá dobře, ale že by ho to mělo odrovnat?
2.9T RWD
Re: Nafta + mesto
Proboha proč by to nemělo mazat? Ten motor musí být, a je konstruován tak, aby dostatečně mazal i na volnoběh.mmira píše:pravidelnym jezdenim 2*7 km denne dyzl odrovnas. motor se nikdy poradne neohreje, takze neustale pojede v rezimu, kdy neni uplne idealne mazan, a je jen otazka casu, kdy se na nem neco vysype.
Re: Nafta + mesto
+1 HondaMan
Jestli nejsi velký fanda aut a cíťa s autem a nehodláš další čas trávit studiem, co je pro auto nejlepší a nejhorší, ale prostě budeš jezdit, tak to ten diesel přežije v pohodě. No stress. Neřeš, vyber, kup a jezdi.
Jestli nejsi velký fanda aut a cíťa s autem a nehodláš další čas trávit studiem, co je pro auto nejlepší a nejhorší, ale prostě budeš jezdit, tak to ten diesel přežije v pohodě. No stress. Neřeš, vyber, kup a jezdi.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Nafta + mesto
no dobra, odrovnat. zalezi, jak dlouho s tim takto bude jezdit. a hlavne v jakem stavu bude konkretni kousek. asi se shodneme na tom, ze se pri tomto zpusobu provozu motor nikdy neohreje na provozni teplotu, stale bude jezdit se studenym olejem a jeho opotrebeni bude vyssi.
u noveho auta je to asi jedno, o ojetiny je to dle meho nazoru zbytecny risk a pripadne naklady na opravu vyrazne prevysi usporu na palivu.
ale mozna jsem jen precitlively, ja nechavam poradne prohrat cokoliv, s cim jedu a snazim se vyhnout kazdemu studenemu startu, ktery neni nutny.
u noveho auta je to asi jedno, o ojetiny je to dle meho nazoru zbytecny risk a pripadne naklady na opravu vyrazne prevysi usporu na palivu.
ale mozna jsem jen precitlively, ja nechavam poradne prohrat cokoliv, s cim jedu a snazim se vyhnout kazdemu studenemu startu, ktery neni nutny.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nafta + mesto
Spíš to ber z hlediska uživatele než auta. Takže 7km + nafta = auto bez topení a o poznání větší hluk. Je otázka, zda jsi ochoten se s tím smířit.
Re: Nafta + mesto
sice moje stařičké TDI bydlí celoročně v garáži, ale topit začíná po cca 1 km
po cca 3-5 km už teploměr ukazuje normální provozní teplotu
ovšem ten hluk tam je, to souhlasím
po cca 3-5 km už teploměr ukazuje normální provozní teplotu
ovšem ten hluk tam je, to souhlasím