Stránka 1 z 3

Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Napsal: pon 06 lis 16:29
od Kedar
Ahoj dlouhá léta jezdím z HDi motorem 66 kW. Nyní se kvůli nájezdu do 10 000 km ročně ,jezdím delší ale hlavně kratsi trasy,,poohlížím po benzínovém autě nejlépe atmosféře. Když jsem se v atmosférickém dvou litrů projel zjistil jsem že pocitově to jede o dost hůř i když to má dvakrát tolik kW co mé původní auto. Proto bych asi musel zvolit turbo benzín a tím pádem se dostávám k dotazů jestli vlastně turbo benzín už nemá stejné nástrahy jako turbo nafta a tím pádem bych mohl klidně jít do nafty 🤔 a tím bych si rozšířil možnost výběru aut.

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Napsal: pon 06 lis 17:07
od mattonecz
s atmosférou se musí umět jezdit. pokud to má 2x víc kw tak to prostě pojede mnohem líp než dehet bez výkonu. to je nesmysl co píšeš

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Napsal: pon 06 lis 17:18
od Kedar
No prostě popřesedlání 66 kW v turbo dieselu a nasednutí do 110 kW atmosférického benzínu jsem byl docela zklamaný i když jsem se to snažil točit tak žádný zátah se nedostavil. Když jsem pak přesedlal zpátky do mého pažouta tak jsem si připadal jak ve formuli. Budu muset vyzkoušet jinačí atmosféru jestli se nejednalo třeba o nějaky horší kousek. Protože mám ještě srovnání se starou 206 1,4i 55 kW a ta pocitově jede určitě líp než ta 2l atmosféra ve Fordu.

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Napsal: pon 06 lis 17:26
od petr_riha
Vlastně nevím, jakou odpověď očekáváš... s atmosférou se musí trochu cvičit, nebát se řadit. Aby bylo auto s dvojnásobným výkonem pocitově horší, je divné (pokud není 2x těžší, nebo totálně dokurvené).

Otázka pak tedy je, v čem ten dvakrát silnější motor byl. Jestli porovnáváš nějakou 206 a dvoutunové auto, tak ano, dvouitrová atmosféra tam může být slaboučká.

Obecně auto více kW/kg bude živější. Při stejném poměru výkonu ti bude připadat živější benzín.

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Napsal: pon 06 lis 17:34
od HondaMan
Záleží na hodně parametrech. Táta míval Hondy CR-V 2.0i v automatu a byla to tragedie přestože měly 110/114kw. Civic v manuálu se 66 kw byl pocitově mnohem svižnější.

Největší zklamání byl Challenger 3.6i. Má přes 300 koní a pocitově jede mnohem hůř než 2l nafta v Superbu.

Dovedu si představit, že Mondeo s 2.0i a automatem bude pocitově i reálně spíše průšvih.

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Napsal: pon 06 lis 17:43
od denis
Ďalšia vec je, čo znamená pojem točiť. Pre niekoho, kto je zvyknutý na turbodiesle to môže znamenať 3k otáčok. Pritom bežné 2.0 atmosféry s podobným výkonom majú max výkon okolo 6k otáčok a max krútiaci moment cca 4k, plus v nízkych otáčkach sú ešte viac pridusené kvôli euro normám.
Pridajme k tomu ťažšie SUV s nezmyselne dlhou 5 stupňovou prevodovkou a záťahu sa ani nedočkáme na 4-5 stupeň.

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Napsal: pon 06 lis 19:07
od Kedar
Je fakt že sem to točil tak do 4,5 tisic,ale už to strašné křičelo😁.No to Mondeo bylo 5 kvalt manuál.zkusim ještě mazdu z 2 litrem a nepřímim vstřikem,ale asi bude lepší 2,5 litr,taky vyzkouším,ale musím met kde vypůjčit.pak ještě ten Accord 2,4 i.

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Napsal: pon 06 lis 20:29
od abgx1
No, mondeo je dost tazka krava. A 4500rpm je malo. Ved tie atmo pri 4000 este len zacinaju. Treba tocit aspon do 6000

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Napsal: pon 06 lis 21:10
od mattonecz
Accord 2.4 jede krasne :)

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Napsal: pon 06 lis 22:14
od Stepan
https://www.autorevue.cz/na-brzde-ford- ... 175-252-km
Pokud nemáš srdce to rvát i za 4500 ot., je malej atmo benzín nesmysl :-)
A co si budem, to auto bude 20 let starý, to nejlepší má dávno za sebou a každej poník chybí.
Provozujem u nás po vesnici podobně starou atmosféru v podobně velkým autě jako multikáru.
Každej rok (á +- 5000km) je znát. Jede to hůř a hůř, kopec k baráku se dřív dal vyletět na trojku, teď už tam přijde dvojka. Hřbitov se blíží :D