Mimochodem, u nás v práci to funguje tak, že kdo nechce mít vlastní auto, vezme si operák od firmy (obrovskej výběr, ale vlastní konfigurace není oficiální možná), na půl roku, firma to nějak dotuje a pak proplácí fixní částku Kč/Km. Jeden kolega si pochvaluje, že všude jezdí O3TDI 110kw a z těch služebních kiláků splácí operák, tankuje a ještě mu nějaký drobný zbydou. Druhej se nedávno hecnul do 540i a říkal, že je pěkně nasranej, protože teď byl pákrát za klientem dáááleko na západě Čech a že ještě doplácí . Každýmu, co jeho jest.řidičBOB píše: o Arteonu 140kw TSI
Se spotřebou je to přitom ok - dá se i lehce nad 7. Kombinace dálnice a města je někde za 8,5. Trochu problém je svižná dálnice, která je 10+, ale to se bavíme o nelegálních rychlostech.
Nafta patří do kamen.
Re: Nafta patří do kamen.
jerry: Passat je o třídu větší auto, ale to není uplně podstatné. Sám přiznávám, že při lážoplážo jízdě se smazává spotřebový rozdíl nafta vs. bezín a pak by změna ve spotřební dani, respektive její dorovnání, udělala benzín provozně levnější. Ovšem Passat se většinou provozuje v režimu "rozzuřený člen vyššího managementu spěchá na strašně důležitej meeting o hovně" a tam se začne lámat chleba. A pokud připustíme, že osobní auta mají na životní prostředí nějakej zásadnější vliv, tak z nich nejvíc kiláků nalítají právě firemní Passaty/Okty/Fábie (čau Kavis ). Těch pár soukromníků už na tom hovno změní
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta patří do kamen.
jerry: 140kW TDi je to nejhorší, co VW kdy vypustilo. Ten motor žere a nejede. Když to jezdil naši kluci se 150k TDi, tak to jezdí pod 6 litrů na pohodu i ve čtyřkole.
Ale já tomu rozumím - kdyby ekonomicky vycházelo TSi lépe, neváhám ani vteřinu, protože ty peníze neseru
Ale já tomu rozumím - kdyby ekonomicky vycházelo TSi lépe, neváhám ani vteřinu, protože ty peníze neseru
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nafta patří do kamen.
Stepane, to co píšeš v druhém odstavci, to je právě ten socialismus, který mě štve v celý EU. Peníze se tak nějak přelévají, průběžně si každý přikrade a všichni jsou spokojeni. V trochu jiné formě jsem to zažil, když jsem byl za socialismu zaměstnán, ale systém byl stejný. Ale pak žádné srovnání není ani možné, protože zrcadlo je pokřivené. Proto to beru jako akademickou diskuzi k procvičení mozkových závitů, v brzké zlepšení v zatuchlém rybníku EU nedoufám. A delším horizontu to nakonec padne, jako padlo RVHP
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Nafta patří do kamen.
Já to asi blbě vysvětluju, tak na příkladu se snad už pochopíme. Funguje to takhle: Dojedeš na otočku do Brna, řekněme 250 kiláků. Dostaneš 250*x korun. O3 TDI bude žrát tak 6l/100km, 6*30*2,5=450 na naftu. Nájezd máš ročně 20tis/km a splácíš řekněme 6k, takže tě jeden km vyjde na 72tis./20tis. na 3,6Kč. Cesta do Brna tě stála 900 na operáku. Náklady teda máš 900+450=1350. No ale firma ti dala 250*x (NDA, ale vyjde číslo větší než 1350). Ten rozdíl strčíš do kapsy. Kolega s 540i dostane na tu cestu úplně stejný peníze, ale z operáku a spotřeby má vyšší náklady, takže mu nezbyde nic, spíš ještě možná něco ztratí jednoduchá matika za život s frajerinou. Firma na tom neztrácí v žádném případě, náklady má na všechny stejný.
Takže od firmy mají oba stejně, ale jednomu zbyde po výplatě a zaplacení auta možná o 10 tisíc čistýho víc. A to jsou na stejné pozici
Kdysi tu chodil ExFun, který otevřeně přiznával, že by si klidně koupil i 720d, protože ho řízení sere, jezdí pomalu a chce se akorát přesouvat A-B levně, ale zároveň trošku vypadat (byl tuším advokát).
Což nás konečně přivádí k pointě->Pro takového člověka je i 20Kč/100km vícenáklad, který mu nedá vůbec nic. Halíře a talíře
Takže od firmy mají oba stejně, ale jednomu zbyde po výplatě a zaplacení auta možná o 10 tisíc čistýho víc. A to jsou na stejné pozici
Kdysi tu chodil ExFun, který otevřeně přiznával, že by si klidně koupil i 720d, protože ho řízení sere, jezdí pomalu a chce se akorát přesouvat A-B levně, ale zároveň trošku vypadat (byl tuším advokát).
Což nás konečně přivádí k pointě->Pro takového člověka je i 20Kč/100km vícenáklad, který mu nedá vůbec nic. Halíře a talíře
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Nafta patří do kamen.
Dík za vysvětlení, na první jsem to blbě pochopil. To víš stará škola, co je od devadesátých na volné noze. Co si nevydělám, nemám. Ale zase jsem vždy svým pánem
Btw já bych si stejně tu desítku ročně za 540 i rád připlatil. Zvlášť když bych v tom trávil fůru času Ale chápu, že hodně lidem je to šumák.
Btw já bych si stejně tu desítku ročně za 540 i rád připlatil. Zvlášť když bych v tom trávil fůru času Ale chápu, že hodně lidem je to šumák.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Nafta patří do kamen.
To nemusí bejt 10k ročně, ale klidně měsíčně Na celkem vysokých pozicích je spousta žen na zkrácených úvazcích (kvůli dětem), který občas dojíždějí 2 týdny den co den z Prahy do ČB (Jihlavy, Plzně...). Chlap tam zůstane na hotelu, bere diety (taky dotované nad zákonem danou částku) a má pohodu, ale ženská chce bejt aspoň večer doma, tak jezdí. A ono to pak naskakuje hooodně rychle. Protože rozdíl O3 na 20/30 tis. km ročně je výrazně menší než na 540i 20/30 tis. km ročně, na palivu, viz příklad výše, nenašetříš nic, ale turbodýzlový škrt vydělává každým kilometrem
Většina lidí, co ví, že takhle jezdí (manažeři se na klientech moc nestřídají, každej má své portfolio) si bere Passaty/nějaké dvoulitrové BMW/Audi/MB. Zrovna kolega s tou 540i si myslel, že bude mít většinu klientů po Praze, takže si to objezdí metrem a BMW mu zůstane na pohodové výlety s rodinou, machrovačku, a tak. Přistálo mu na hlavě pár mimopražských klientů a je z toho celej hořkej
Většina lidí, co ví, že takhle jezdí (manažeři se na klientech moc nestřídají, každej má své portfolio) si bere Passaty/nějaké dvoulitrové BMW/Audi/MB. Zrovna kolega s tou 540i si myslel, že bude mít většinu klientů po Praze, takže si to objezdí metrem a BMW mu zůstane na pohodové výlety s rodinou, machrovačku, a tak. Přistálo mu na hlavě pár mimopražských klientů a je z toho celej hořkej
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nafta patří do kamen.
Ještě aby nebyl "hořkej", když se to kolem něj hemží sazometčíky, kteří se vzájemně poplácávají po ramenou, jak skvěle a chytře provozují úsporné diesely, případně výsměšně komentují volbu lidí s benzínovou motorizací. Že spoří korunky na úkor zhoršené kvality vzduchu, tím už se ovšem chlubit nebudou.
Ale z větší části si za to může sám, protože chtěl za každou cenu frajeřit bavorákem v benzínu a až posléze si začal uvědomovat, že mu to ve společnosti dieselových šetřilů nevyhovovuje.
Ale z větší části si za to může sám, protože chtěl za každou cenu frajeřit bavorákem v benzínu a až posléze si začal uvědomovat, že mu to ve společnosti dieselových šetřilů nevyhovovuje.
Re: Nafta patří do kamen.
Jak zaseklej gramofon...
Re: Nafta patří do kamen.
Minulý tyden jsem bral diesel na Čepru v Napajedlích a přímo na účtence bylo napsáno"DieselBezBio". To jen tak na margo stále omílaného tématu, zda Čepro má bez bio.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta patří do kamen.
Čepro/EuroOil nemá bio ani v jednom z dieselů. Už jsem to tady psal - důvodem je fakt, že dodává AČR, kde je podmínka BEZbio.
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne čtv 12 dub 11:03, celkem upraveno 1 x.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time