Nafta patří do kamen.
Re: Nafta patří do kamen.
Z debaty se zdá vyplynul jeden fakt. Dieselová auta jsou využívána pro jejich levnější provoz, rozhodně ne proto, že by jízda s nimi přinášela větší zážitek nebo jejich provozování méně starostí. Nebo je tu někdo, kdo by chtěl diesela, i kdyby jeho provoz byl dražší?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27974
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta patří do kamen.
Asi to není jenom ekonomika. Třeba jeden z podstatných faktů, které se mi zamlouvají je, že při 160kmh to netočí ani 2000 otáček. I přes to mám velmi vysokou hodnout kroutícího momentu, takže převodovka neřadí jak šílená. Stačí přidat a auto velmi svižně zrychluje. Jelikož netočí moc, i hluk uvnitř je na velmi nízké úrovni.
Nevím, ale třeba dnešní downsize, v podobě litrových tříválců, také nepřináší žádný velký zážitek...
Nevím, ale třeba dnešní downsize, v podobě litrových tříválců, také nepřináší žádný velký zážitek...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nafta patří do kamen.
Já jsem si naftu koupil, protože benzíny v tomhle autě jsou nic moc a 2 ze 3 benzínových motorizací nemají 6. stupeň.. Dobrej důvod, ne? Pravděpodobně dostanu od zhrzelého astmatika promluvu do duše, jsem taky astmatik a nafta mi nevadí, alespoň ne ta do EURO 4, EURO 5 a výš mi vadí, ale spíš se mi z toho chce zvracet, než abych měl dýchací potíže
Re: Nafta patří do kamen.
Když si porovnám spotřební daň na benzín a naftu, tak mi vyjde, že hlavní úspora se nerealizuje tam, ale na spotřebě samotné.
Ok, tak dvě korunky na litru (ve skutečnosti je to o trošku víc, protože se odvádí DPH i z té spotřební daně, ale tady na fóru je to vesměs samej DIČař), pro mě je to stovka na nádrži. Pořád by to nevyvažovalo to, že GTI by žralo nesmysl.
Ikdyž naopak u sestry, Polo 1.6TDI, by s jejím stylem možná benzín byl na provoz opravdu levnější. Jezdí jak s hnojem, takže nějaké 1.2TSI by jí žralo skoro stejně (furt pod 5, spíš 4).
Ok, tak dvě korunky na litru (ve skutečnosti je to o trošku víc, protože se odvádí DPH i z té spotřební daně, ale tady na fóru je to vesměs samej DIČař), pro mě je to stovka na nádrži. Pořád by to nevyvažovalo to, že GTI by žralo nesmysl.
Ikdyž naopak u sestry, Polo 1.6TDI, by s jejím stylem možná benzín byl na provoz opravdu levnější. Jezdí jak s hnojem, takže nějaké 1.2TSI by jí žralo skoro stejně (furt pod 5, spíš 4).
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1991
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nafta patří do kamen.
V tabulce ještě chybí přepočet na kilogramy. Další navýšení zdanění v neprospěch benzínu.
Re: Nafta patří do kamen.
Hlavně tam chybí jak by vypadaly ceny kdyby byla zdaněna paliva spravedlivě podle spalného tepla.
Nafta by hned podražila asi o 4,4 Kč/litr.
Nafta by hned podražila asi o 4,4 Kč/litr.
Re: Nafta patří do kamen.
Prodává se to po litrech, řeším daň po litrech. Tomu zbytku, zcela upřímně, nerozumím
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Nafta patří do kamen.
To, co tu řešíte, je sice pěkné, ale spravedlinost není nikde v ničem, a nikdy nebude, s tím se už konečně smiřte.
Systém je nastaven podle jiných mechanizmů.
Nezvítězila pravda a láska, ale prachy a moc.
Systém je nastaven podle jiných mechanizmů.
Nezvítězila pravda a láska, ale prachy a moc.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Nafta patří do kamen.
Však já jsem s tím smířen a spokojeně jezdím s naftou.
Re: Nafta patří do kamen.
BOB: Tak samozřejmě nelze srovnávat naftový šestivál s benzinovým tříhrnkem. Ale pokud srovnám třeba O3 RS TDI vs TDI? Jaké výhody kromě úspory mně přinese TDI?
Stepan: Před pár lety cesta ČR-Dolomity a zpět. Já O2 RS 2.0 TSI 147 kW, kolega Passat 2.0 TDI 140 kW, pohodová jízda lehce nad rychlostními limity, úplně stejná průměrná rychlost za stejných podmínek při jízdě spolu. TSI 8,4 l/100 km, TDI 6,9 l/100 km, rozdíl 1,5 l/100 km ve prospěch TDI. Náklady na PHM při ceně 30 Kč/1litr vyšší u TSI o 45 Kč/100 km. Pokud by benzin nebyl zatížen vyšší spotřební daní, tak by stál řádově o 3 Kč/1 litr méně při cenách s DPH. Pak by byly náklady na PHM u TSI vyšší o 20 Kč/100 km. Kolik lidí by pak volilo naftu?
driver: Spravedlnost nikdy nebude úplná, nejsem naivní. Ale ten daňový a dotační bordel, co vládne v EU, bych nikdy nenazval systémem. Proto ho budu vždy kritizovat.
Stepan: Před pár lety cesta ČR-Dolomity a zpět. Já O2 RS 2.0 TSI 147 kW, kolega Passat 2.0 TDI 140 kW, pohodová jízda lehce nad rychlostními limity, úplně stejná průměrná rychlost za stejných podmínek při jízdě spolu. TSI 8,4 l/100 km, TDI 6,9 l/100 km, rozdíl 1,5 l/100 km ve prospěch TDI. Náklady na PHM při ceně 30 Kč/1litr vyšší u TSI o 45 Kč/100 km. Pokud by benzin nebyl zatížen vyšší spotřební daní, tak by stál řádově o 3 Kč/1 litr méně při cenách s DPH. Pak by byly náklady na PHM u TSI vyšší o 20 Kč/100 km. Kolik lidí by pak volilo naftu?
driver: Spravedlnost nikdy nebude úplná, nejsem naivní. Ale ten daňový a dotační bordel, co vládne v EU, bych nikdy nenazval systémem. Proto ho budu vždy kritizovat.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.