Zahrani dieselu pred startem

Které palivo je to pravé pro či ono auto?
jannk
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: pon 08 říj 14:51

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvek od jannk »

super, tohle jsem si chtel overit
(teda u stareho aute jsem v zime zhavil opakovane v nadeji, ze tomu v mrazech pomuzu ... ale to byly jen moje dohady)
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvek od Honza42 »

GeneHawkins píše:Bude to jedno. Žhaví i když otevřeš dveře. Pokud nebude mít nažhaveno, po stisku tlačítka nebude hned startovat.
Je to zbytečná starost.
To jako fakt? Takže když někdo na horách déle nakládá a vrže při tom dveřmi, tak nakonec neodjede, protože baterku nakonec vybije žhavením. Ono někdy to je na nastartování tak tak, takže před tím 10x žhavit zbytečně se už pozná.
Uživatelský avatar
rejdy
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: ned 17 srp 17:59

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvek od rejdy »

SIII 2.0tdi startuje hned, i když kontrolka žhavení zdaleka nezhasla, takže mačkám taky nejdřív jen na zapalování. Takto mi v -25C naskočil stejně jako v plus 20C (ale Verva v nádrži a netvrdím, že bez dvojitého startu by to tak nebylo...). Focus III předFL na zmáčknutí reagoval nejprve žhavením a až po zhasnutí kontrolky (v zimě 2-3s) sám startoval.

Mondeo minulé generace má v návodu výslovně uvedeno, že se má nejdřív stisknout start bez spojky, aby naskočily budíky a až pak startovat.
e36 328i coupe
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5694
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvek od Stepan »

Můj koncern si při postupu "vrazím klíček do zapalování-rovnou do pozice start", kterou využívám v zimě v létě bez rozdílu, ve velkých mrazech klidně i pár vteřin počká a pak až začne točit. V teple to nedělá. Asi si předžhavuje sám :ympeace:
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Michal220
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: ned 21 kvě 12:57

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvek od Michal220 »

Při -20 by to chtělo i premiovou naftu(aspoň aditivovanou)ať je i co startovat-kus ledu blbě hoří
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvek od HondaMan »

Zase v klidu. Bydlím v horách, -20 tu máme relativně často a ráno jednoduše sednu do auta, zmáčknu start a pomalu se rozjedu.
Bez předehřívání, bez prémiové nafty... Zatím vždy bez problémů.
2.9T RWD
Michal220
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: ned 21 kvě 12:57

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvek od Michal220 »

Asi máš k tomu lepší auto nebo jelikož jsi na horách tak na čerpačce mají správnou naftu než někde na jihu kde jsou teploty max do minus 5-10ti.
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvek od driver »

Honza42 píše:
GeneHawkins píše:Bude to jedno. Žhaví i když otevřeš dveře. Pokud nebude mít nažhaveno, po stisku tlačítka nebude hned startovat.
Je to zbytečná starost.
To jako fakt? Takže když někdo na horách déle nakládá a vrže při tom dveřmi, tak nakonec neodjede, protože baterku nakonec vybije žhavením. Ono někdy to je na nastartování tak tak, takže před tím 10x žhavit zbytečně se už pozná.
Nevím jestli Supy, bavíme se o třetí generaci, nejsou v tomto očesané, ale Passaty TDI B8 mají všechny Bluemotion technologii, která kromě rekupeace taky sleduje speciální řídící jednotkou nejen procesy nabíjení v maximální možné míře pomoci kinetické energie, ale zejména sledují spotřebu všech komponent a stav aku a pokud se blíží stav, že bude mít aku málo energie, auto to hlásí předem a následně, dle nastavení, to záleží, jak je konkrétní vůz nastaven, umí vypínat spotřebiče. Měly to i některé verze předchozí generace B7, a Audi ještě dříve, teď už to je standart. Takže při patřičném nastavení nelze aku vybít tak, aby jsi nenastartoval. Týká se to i nezávislého topení. Akorát musí být aku v dobré kondici. Pokud se blíží jeho konec, může proces samovybíjení zapříčinit až zamrznutí a destrukci aku v extrému, s tím Bluemotion nic nezmůže, to by nastalo i u aku odpojené od vozu.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2138
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvek od GeneHawkins »

Honza42 píše:
GeneHawkins píše:Bude to jedno. Žhaví i když otevřeš dveře. Pokud nebude mít nažhaveno, po stisku tlačítka nebude hned startovat.
Je to zbytečná starost.
To jako fakt? Takže když někdo na horách déle nakládá a vrže při tom dveřmi, tak nakonec neodjede, protože baterku nakonec vybije žhavením. Ono někdy to je na nastartování tak tak, takže před tím 10x žhavit zbytečně se už pozná.
Dělal to koncern před dvaceti roky, pochybuju, že by to nedělal teď. Jednalo se buď o odemknutí nebo první otevření dveří řidiče - předžhavil. Ale kdoví, možná to dneska ani není zapotřebí...
Po stisku tlačítka někdy přemýšlí, než začne točit, taky natuty žhaví...
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvek od driver »

No jistě a žhaví tím déle, čím je větší mráz, respektive zejména tehdy, když je malá prodleva mezi odemknutím, otevřením dveří a stiskem tlačítka. Pokud nejdřív nakládáš věci, tak to už je rychlejší, protože to předžhavilo.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Odpovědět