Zajda:
trochu OT, ale jake postrehy byly u toho oleje 5w40vs50?
dost by me to zajimalo...
95 vs 95+ vs 98
Re: 95 vs 95+ vs 98
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
Re: 95 vs 95+ vs 98
Video za tisíc slov:
https://youtu.be/JV6gXEeduT8?si=3Afy1ZtbfW946rWt&t=223
Tady jak přeleze 7000 otáček, ozve se sekundární zvuk, řinčení které zesiluje dál k omezovači.
Laicky bych tipoval že to je něco od rozvodů, motor má řetěz.
Moje EP3 dělala s 5W40 stejný zvuk, s 5W50 ne.
Ale s 5W40 o poznání lehčeji letěla do otáček.
https://youtu.be/JV6gXEeduT8?si=3Afy1ZtbfW946rWt&t=223
Tady jak přeleze 7000 otáček, ozve se sekundární zvuk, řinčení které zesiluje dál k omezovači.
Laicky bych tipoval že to je něco od rozvodů, motor má řetěz.
Moje EP3 dělala s 5W40 stejný zvuk, s 5W50 ne.
Ale s 5W40 o poznání lehčeji letěla do otáček.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2714
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: 95 vs 95+ vs 98
Jako v zátěži nebo na volnoběh?Moje EP3 dělala s 5W40 stejný zvuk, s 5W50 ne.
Ale s 5W40 o poznání lehčeji letěla do otáček.
Na volnoběh to je asi celkem jedno a nemyslím si, že by to bylo nějak měřitelný - stejně jako u spotřeby záleží na více faktorech. Co vím, tak ani na brzdě ti nevyjdou 2x stejný výsledky
K tématu:
Dle appky má BA 98 SUPER+ obsah biolihu 0,4% - takže tím myslí pouze biolíh, a ETBE tam klidně bude do těch 10%, nebo to je (téměř) úplně bez jakékoliv biosložky?
Chápeš to?
Re: 95 vs 95+ vs 98
ETBE se používá jako přísada pro lepší oktanové číslo ve víceoktanových benzinech. A protože se to vyrábí z lihu, je tím neúmyslně splněné to povinné ekohomobio, takže se tam už další líh nepřidává. Jestli jsem to dobře pochopil, tak benzin z uloženek neobsahuje líh ani jako N95 a pak, při obnovách zásob se nějak rozptýlí do běžné distribuce. Takže pak záleží na tom kolik ho kam navezou a to by asi měla tak nějak ukázat ta aplikace.
K tomu oleji, musely by se najít přesné specifikace ale ryze teoreticky by olej s vyšším vrchním číslem měl držet dobrou viskozitu do vyšších teplot. Takže je možný že v pořádným zatížení to může být slyšet jak něco začne rachtat později. Jestli to bude takový rozdíl že by to šlo líp do otáček s "řidším" olejem, těžko říct. Muselo by se to podložit solidním měřením. Takzvaní tuningáři se taky obvykle dušujou jak jim to jede když dali prdlavej výfuk a pseudofiltr a když dojde na věc, ujede jim trapná sériovka protože z toho udělali vrtošivou mrchu. Ale to je jiný příběh, jde o to že dojem je někdy silnější než fakta.
K tomu oleji, musely by se najít přesné specifikace ale ryze teoreticky by olej s vyšším vrchním číslem měl držet dobrou viskozitu do vyšších teplot. Takže je možný že v pořádným zatížení to může být slyšet jak něco začne rachtat později. Jestli to bude takový rozdíl že by to šlo líp do otáček s "řidším" olejem, těžko říct. Muselo by se to podložit solidním měřením. Takzvaní tuningáři se taky obvykle dušujou jak jim to jede když dali prdlavej výfuk a pseudofiltr a když dojde na věc, ujede jim trapná sériovka protože z toho udělali vrtošivou mrchu. Ale to je jiný příběh, jde o to že dojem je někdy silnější než fakta.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2714
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: 95 vs 95+ vs 98
Já třeba nehodnotím výkon nebo spotřebu dle oleje či benzínu - přijde mi to jako blbost kde je moc promněných, aby to o něčem vypovídalo a člověk se tím mohl řídit.
Jediný co, že po natankování N95 s E10, mi to MOŽNÁ občas nastartuje zpočátku na 3 válce. Ale nebudu hned tvrdit, že je to tím... Leda by se to opakovalo pouze s N95 E10
Co se týká oleje je podle mě důležitější, aby se častěji měnil a nedávála se čočka motoru za studena. Jestli to k něčemu je u aut, kde se při startu musí šlapat na spojku a tak od axiálu kliky lítaj pomalu špony, je věc druhá..
Jediný co, že po natankování N95 s E10, mi to MOŽNÁ občas nastartuje zpočátku na 3 válce. Ale nebudu hned tvrdit, že je to tím... Leda by se to opakovalo pouze s N95 E10
Co se týká oleje je podle mě důležitější, aby se častěji měnil a nedávála se čočka motoru za studena. Jestli to k něčemu je u aut, kde se při startu musí šlapat na spojku a tak od axiálu kliky lítaj pomalu špony, je věc druhá..
Chápeš to?
Re: 95 vs 95+ vs 98
V zátěži, tak jak na videu v odkazu mu to začne v 7000 drnčet, to stejné dělal můj Type-RTruck Daškam píše: ↑ned 24 bře 08:54Jako v zátěži nebo na volnoběh?Moje EP3 dělala s 5W40 stejný zvuk, s 5W50 ne.
Ale s 5W40 o poznání lehčeji letěla do otáček.
Ano, pouze biolíh. ETBE může být v kterémkoliv benzinu kolik chce, pokud to není v rozporu s normou:Truck Daškam píše: ↑ned 24 bře 08:54 Dle appky má BA 98 SUPER+ obsah biolihu 0,4% - takže tím myslí pouze biolíh, a ETBE tam klidně bude do těch 10%, nebo to je (téměř) úplně bez jakékoliv biosložky?
https://www.ceproas.cz/files/otazky_a_o ... XN4jHdU2NA
E5:
Kyslík (O2) od 0 % do 2,7 % m/m
• Obsah etherů s počtem atomů uhlíku v molekule větším než 5 nemá limit s tím, že celkový
obsah kyslíku nesmí překročit výše uvedený limit
E10:
Kyslík (O2) od 0 % do 3,7 % m/m
• Obsah etherů s počtem atomů uhlíku v molekule větším než 5 - max. 22 % V/V
Zmínku o tuningářích s děravým výfukem nebudu komentovatPepaSFI píše: ↑ned 24 bře 09:48K tomu oleji, musely by se najít přesné specifikace ale ryze teoreticky by olej s vyšším vrchním číslem měl držet dobrou viskozitu do vyšších teplot. Takže je možný že v pořádným zatížení to může být slyšet jak něco začne rachtat později. Jestli to bude takový rozdíl že by to šlo líp do otáček s "řidším" olejem, těžko říct. Muselo by se to podložit solidním měřením. Takzvaní tuningáři se taky obvykle dušujou jak jim to jede když dali prdlavej výfuk a pseudofiltr a když dojde na věc, ujede jim trapná sériovka protože z toho udělali vrtošivou mrchu. Ale to je jiný příběh, jde o to že dojem je někdy silnější než fakta.
Většina měření co na světě kdy proběhla bude konzistentní s předpokladem řidší olej - menší mechanické ztráty, pokud se nepřekročí kritická hranice a olejový film se nezačne trhat (kontakt kov na kov).
Standard SAE pro vysokoteplotní viskozitu vypadá následnovně: Rozptyl viskozity pro standardizovaných 100°C je u SAE50 cca o třetinu vyšší než u SAE40.
Letní třídy musí plnit dodatečný požadavek při 150° (HTHS viskozita). Tj. jak moc olej zřídne při dalším zvýšení teplot.
To asi pro rozvodový mechanismus nebude relevantní, pro mechanické ztráty v tepelně exponovaných částech ano.
Zimní třídy zase mají specifické limity pro minusové teploty. 5W40 oleje jsem v tom motoru vyzkoušel tyto:
https://www.rowe-oil.com/en/product-inf ... /20068.pdf
https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-40
Už ROWE má HTHS viskozitu při 150°C výrazně za požadavkem normy a Ravenol je v tomto ohledu spíše jak SAE50, asi nejlepší xW40 olej co existuje pro vysokou zátěž.
No a motor nad 7000 drnčel s oběma
5W50 bylo Sunoco Synturo Sportivo:
https://www.sunoco.cz/files/upload/tech ... o_5w50.pdf
Zde výrobce HTHS 150°C neudává, ale předpokládám že bude stejná nebo vyšší než u Ravenolu.
Eko oleje mají HTHS extrémně sníženou a upravují se pro to tolerance v celém motoru, ztenčují pístní kroužky atd.
Hondaři co jezdí okruhy s upravenými K20 bez olejového chladiče používají specifický Castrol 10W60 co má HTHS snad přes 5 mPas.
Pro rozvody bude pak směrodatná spíše hodnota při 100°C což může mít cca třeba olej ve vaně.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: 95 vs 95+ vs 98
je neco na co si dat pozor pri prechodu 5w-50 z 5w-40?
z vyroby se tam dava jen xw-40, zajimalo by me jestli ta xw-50tka bude mit nejake vedlejsi ucinky?
nebo jde nejak vyloucit, ze to pro dany motor neni vhodne?
z vyroby se tam dava jen xw-40, zajimalo by me jestli ta xw-50tka bude mit nejake vedlejsi ucinky?
nebo jde nejak vyloucit, ze to pro dany motor neni vhodne?
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp