Zahrani dieselu pred startem
Re: Zahrani dieselu pred startem
super, tohle jsem si chtel overit
(teda u stareho aute jsem v zime zhavil opakovane v nadeji, ze tomu v mrazech pomuzu ... ale to byly jen moje dohady)
(teda u stareho aute jsem v zime zhavil opakovane v nadeji, ze tomu v mrazech pomuzu ... ale to byly jen moje dohady)
Re: Zahrani dieselu pred startem
To jako fakt? Takže když někdo na horách déle nakládá a vrže při tom dveřmi, tak nakonec neodjede, protože baterku nakonec vybije žhavením. Ono někdy to je na nastartování tak tak, takže před tím 10x žhavit zbytečně se už pozná.GeneHawkins píše:Bude to jedno. Žhaví i když otevřeš dveře. Pokud nebude mít nažhaveno, po stisku tlačítka nebude hned startovat.
Je to zbytečná starost.
Re: Zahrani dieselu pred startem
SIII 2.0tdi startuje hned, i když kontrolka žhavení zdaleka nezhasla, takže mačkám taky nejdřív jen na zapalování. Takto mi v -25C naskočil stejně jako v plus 20C (ale Verva v nádrži a netvrdím, že bez dvojitého startu by to tak nebylo...). Focus III předFL na zmáčknutí reagoval nejprve žhavením a až po zhasnutí kontrolky (v zimě 2-3s) sám startoval.
Mondeo minulé generace má v návodu výslovně uvedeno, že se má nejdřív stisknout start bez spojky, aby naskočily budíky a až pak startovat.
Mondeo minulé generace má v návodu výslovně uvedeno, že se má nejdřív stisknout start bez spojky, aby naskočily budíky a až pak startovat.
e36 328i coupe
Re: Zahrani dieselu pred startem
Můj koncern si při postupu "vrazím klíček do zapalování-rovnou do pozice start", kterou využívám v zimě v létě bez rozdílu, ve velkých mrazech klidně i pár vteřin počká a pak až začne točit. V teple to nedělá. Asi si předžhavuje sám
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Zahrani dieselu pred startem
Při -20 by to chtělo i premiovou naftu(aspoň aditivovanou)ať je i co startovat-kus ledu blbě hoří
Re: Zahrani dieselu pred startem
Zase v klidu. Bydlím v horách, -20 tu máme relativně často a ráno jednoduše sednu do auta, zmáčknu start a pomalu se rozjedu.
Bez předehřívání, bez prémiové nafty... Zatím vždy bez problémů.
Bez předehřívání, bez prémiové nafty... Zatím vždy bez problémů.
2.9T RWD
Re: Zahrani dieselu pred startem
Asi máš k tomu lepší auto nebo jelikož jsi na horách tak na čerpačce mají správnou naftu než někde na jihu kde jsou teploty max do minus 5-10ti.
Re: Zahrani dieselu pred startem
Nevím jestli Supy, bavíme se o třetí generaci, nejsou v tomto očesané, ale Passaty TDI B8 mají všechny Bluemotion technologii, která kromě rekupeace taky sleduje speciální řídící jednotkou nejen procesy nabíjení v maximální možné míře pomoci kinetické energie, ale zejména sledují spotřebu všech komponent a stav aku a pokud se blíží stav, že bude mít aku málo energie, auto to hlásí předem a následně, dle nastavení, to záleží, jak je konkrétní vůz nastaven, umí vypínat spotřebiče. Měly to i některé verze předchozí generace B7, a Audi ještě dříve, teď už to je standart. Takže při patřičném nastavení nelze aku vybít tak, aby jsi nenastartoval. Týká se to i nezávislého topení. Akorát musí být aku v dobré kondici. Pokud se blíží jeho konec, může proces samovybíjení zapříčinit až zamrznutí a destrukci aku v extrému, s tím Bluemotion nic nezmůže, to by nastalo i u aku odpojené od vozu.Honza42 píše:To jako fakt? Takže když někdo na horách déle nakládá a vrže při tom dveřmi, tak nakonec neodjede, protože baterku nakonec vybije žhavením. Ono někdy to je na nastartování tak tak, takže před tím 10x žhavit zbytečně se už pozná.GeneHawkins píše:Bude to jedno. Žhaví i když otevřeš dveře. Pokud nebude mít nažhaveno, po stisku tlačítka nebude hned startovat.
Je to zbytečná starost.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2150
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Zahrani dieselu pred startem
Dělal to koncern před dvaceti roky, pochybuju, že by to nedělal teď. Jednalo se buď o odemknutí nebo první otevření dveří řidiče - předžhavil. Ale kdoví, možná to dneska ani není zapotřebí...Honza42 píše:To jako fakt? Takže když někdo na horách déle nakládá a vrže při tom dveřmi, tak nakonec neodjede, protože baterku nakonec vybije žhavením. Ono někdy to je na nastartování tak tak, takže před tím 10x žhavit zbytečně se už pozná.GeneHawkins píše:Bude to jedno. Žhaví i když otevřeš dveře. Pokud nebude mít nažhaveno, po stisku tlačítka nebude hned startovat.
Je to zbytečná starost.
Po stisku tlačítka někdy přemýšlí, než začne točit, taky natuty žhaví...
Re: Zahrani dieselu pred startem
No jistě a žhaví tím déle, čím je větší mráz, respektive zejména tehdy, když je malá prodleva mezi odemknutím, otevřením dveří a stiskem tlačítka. Pokud nejdřív nakládáš věci, tak to už je rychlejší, protože to předžhavilo.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)