Při poslední cestě za sněhem do Rakouska jsem udělal velmi pozitivní zkušenost s BP Ultimate diesel. Při denním dojíždění k lanovce (1800 m.n.m) vykazoval S-max 1,8 TDCi obtížné starty. První den naskočil na druhý pokus. Druhý den až asi na sedmý pokus. V nádrži byl zbytek nafty z Alberta/Hypernovy. Následovala plná BP Ultimate dieselu. A ejhle, další dny start vždy na poprvé.
Spotřeba při denním dojíždění k lanovce a zpět (35km) s Albertí naftou 6,6l a s Ultimate 6,3l.
Rozdíl ve spotřebě při jízdě na okreskách a s částečně zatíženým autem tedy nebyl nijak zásadní. Co mě ale zarazilo, byla dálniční spotřeba (trasa na dálnici přes 500 km) při cestě tam a zpět. Tedy 5 lidí, plný kufr a rakev při dálničních 140-150 km/h.
Albert diesel - 7,4l při průměru 120 km/h
BP Ultimate diesel - 6,1l při průměru 117 km/h
Těch 6,1l mi přišlo naprosto mimo dosud známou realitu s tímto autem. BTW, palubní počítač lže cca o litr, ale to teď není podstatné. S běžnou naftou (včetně Vervy) spotřeba dle PP ochotně leze i k 8l a ručička palivoměru docela rychle padá.
Zdá se tedy, že s Ultimate diesel v režimu, kdy je auto vytíženo a 1700 kg MPV s 92kW, plně naložené s rakví se pere s odporem vzduchu při 140-150 km/h funguje podstatně lépe, než běžná nafta.
Vedle Ultimate Dieselu (předchozí alpský trip dopadl podobně - s Ultimate za 6,8l oproti 8,0l české standardní nafty) se v těchto podmínkách osvědčil taky rakouský (=český) Maxxmotion diesel (7,0l oproti 7,7l běžné nafty).
Naopak nemůžu potvrdit domněnky některých čecháčků, kteří v rámci své uplakanosti, jak je v česku všechno špatné, tvrdí, že na běžnou rakouskou/německou naftu dojedou o stovky km dále. Standardní BP diesel vykazoval úplně identickou spotřebu jako diesel z Alberta.
Tankujete taky Ultimate při zahraničních cestách? Docela by mě zajímal Aral Ultimate 102.
Aral / BP Ultimate
Re: Aral / BP Ultimate
ref ten rozdíl ve spotřebě proti normálu: zažil sme něco podobného ve Francii (asi 6 let zpět) - kousek za Paryžem (v jakési prdeli mimo dálnice) sem do Oftáky 1.9TDi 4x4 (se kterou sem dlouhé štreky opakovaně jezdil kolem 6) nalil naftu u Agipu (měli jen jeden druh), najel na dálnici, nastavil tempomat cca 145 a jel domů.... s průměrem POD 5 litrů na sto - na tu jednu nádrž sem dojel z paryža až skoro k vídni (sem jel spodem), cca 1150km..... tožtak asi... už nikdy sem mi tohle ale neopakovalo a to sem schválně vždycky ve Francii bral na agipu.... halt sou občas věci mezi pistolí a nádrží....
a s benzínem podobně - loni v Itálii (kdesi pod Brennerem) sem z donucení (v nádrži sahara) zastavil na Shellu (po zkušenosti se Shell Fuel Save tady v CZ bych už si ani kolo o ně neopřel) a nalil tam plnou normálního BA95NA v očekávání nejhoršího.... a stal se podobný zázrak jako s tou naftou od agipu - místo standardní spotřeby okolo 9/100 sem tuhle nádrž vyjel (stejným stylem, tj tempomat 150) s průměrem pod 8....
a s benzínem podobně - loni v Itálii (kdesi pod Brennerem) sem z donucení (v nádrži sahara) zastavil na Shellu (po zkušenosti se Shell Fuel Save tady v CZ bych už si ani kolo o ně neopřel) a nalil tam plnou normálního BA95NA v očekávání nejhoršího.... a stal se podobný zázrak jako s tou naftou od agipu - místo standardní spotřeby okolo 9/100 sem tuhle nádrž vyjel (stejným stylem, tj tempomat 150) s průměrem pod 8....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Aral / BP Ultimate
Ad obtížné starty: Nemůže to být tím, že v ČR jsi natankoval již "letní" naftu a v AT byla zima?
Ad spotřeba: Může být dost ovlivněna i profilem trasy. Když jedu z Prahy do Špindlu, tak mám také vyšší spotřebu než když jedu zpět.
Ad spotřeba: Může být dost ovlivněna i profilem trasy. Když jedu z Prahy do Špindlu, tak mám také vyšší spotřebu než když jedu zpět.
2.9T RWD
Re: Aral / BP Ultimate
Na ty obtížné starty jsem se chtěl zeptat, jestli někoho nenapadne, čím by to mohlo být.
Teplotou to imho nebylo, teploty odpoledne, když jsme se vraceli z lyží a startovali u spodní stanice lanovky byly okolo 10 st. C. A když jsme startovali druhý den na 7x, tak bylo cca 15st C a sluníčko pálilo.
Profil trasy samozřejmě má vliv. Ale mám celkem vyzkoušeno, že na těch delších trasách (600-800 km) nemá nijak zásadní vliv. Z Prahy do Livigna ("do kopce") jsem jednou jel za méně, než zpět stejným jízdním stylem. V březnu z Prahy na Kronplatz tam i zpět s identickou spotřebou. Na kratších trasách je oproti tomu znát každý metr převýšení. V tomhle případě se navíc jedná pouze o dálniční průměr (bez finálního šplhání k lyžařskému středisku).
Každopádně těch 6,1l za daných podmínek je přímo absurdní spotřeba a s běžnou naftou naprosto nedosažitelná. V tomto režimu už mám s tímto autem něco odježděno - s rakví s plným obsazením cca 5 zimních sezon (3x Alpy/rok).
Teplotou to imho nebylo, teploty odpoledne, když jsme se vraceli z lyží a startovali u spodní stanice lanovky byly okolo 10 st. C. A když jsme startovali druhý den na 7x, tak bylo cca 15st C a sluníčko pálilo.
Profil trasy samozřejmě má vliv. Ale mám celkem vyzkoušeno, že na těch delších trasách (600-800 km) nemá nijak zásadní vliv. Z Prahy do Livigna ("do kopce") jsem jednou jel za méně, než zpět stejným jízdním stylem. V březnu z Prahy na Kronplatz tam i zpět s identickou spotřebou. Na kratších trasách je oproti tomu znát každý metr převýšení. V tomhle případě se navíc jedná pouze o dálniční průměr (bez finálního šplhání k lyžařskému středisku).
Každopádně těch 6,1l za daných podmínek je přímo absurdní spotřeba a s běžnou naftou naprosto nedosažitelná. V tomto režimu už mám s tímto autem něco odježděno - s rakví s plným obsazením cca 5 zimních sezon (3x Alpy/rok).
Re: Aral / BP Ultimate
Tak tentokrát zkušenost s E220 CDI a Aralem Ultimate diesel, do Německa (k FR hranicím) a zpět. Průměry na trase 500+ km.
Benzina Top Q - 8,0l při 138 km/h
Aral Ultimate - 7,1l při 140 km/h
Opět jsem měl podobný dojem. Na okreskách ve spotřebě rozdíl nebyl, při ustálené jízdě vyšší rychlostí na dálnici ano (jelo se 170-190 když to šlo, ale bylo dost omezení kvůli baustelle). Bylo to ještě poměrně za syrova, teď po 5000km spotřeba klesla na úroveň Ultimate i s obyč naftou.
Další poznatek, při ustálených 160 km/h (cca 2500 ot. na 7st) jsem s Ultimatem neslyšel motor. Po opětovném dotankování TOP Q v ČR jsem měl subjektivně pocit, že jedu na 6ku, motor slyšet byl.
Benzina Top Q - 8,0l při 138 km/h
Aral Ultimate - 7,1l při 140 km/h
Opět jsem měl podobný dojem. Na okreskách ve spotřebě rozdíl nebyl, při ustálené jízdě vyšší rychlostí na dálnici ano (jelo se 170-190 když to šlo, ale bylo dost omezení kvůli baustelle). Bylo to ještě poměrně za syrova, teď po 5000km spotřeba klesla na úroveň Ultimate i s obyč naftou.
Další poznatek, při ustálených 160 km/h (cca 2500 ot. na 7st) jsem s Ultimatem neslyšel motor. Po opětovném dotankování TOP Q v ČR jsem měl subjektivně pocit, že jedu na 6ku, motor slyšet byl.
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: pát 01 dub 06:03
Re: Aral / BP Ultimate
very Nice