Výběr auta do 300-400k, kombi/SUV, CNG/LPG
Napsal: čtv 14 črc 14:24
Zdravím všechny,
momentálně jsem ve fázi výběru druhého auta. Stávající vůz buďto prodám, nebo si ho ponechám (starší dieselová X5 3.0D xDrive, r.v. 2009 se spotřebou 11,5l/100, najeto cca 145 tis. km).
Priorita pro mne je následující:
- nízká spotřeba
- nízké náklady na pravidelný servis a opravy
- bezpečnost
- prostornost
Nájezd bude každý den do práce a zpět 2x 30 km (často v případě cesťáků pro zaměstnavatele i vícekrát za den) po dálnici a zbytek město. Odhadem se tedy nejspíše vlezeme do 2 tis. km, s velkou rezervou 3 tis. km měsíčně. Pokud se zbavím druhého auta, tak občas i dovolená a pak by přibyl požadavek na prostornost, protože by se jezdily i větší dálky.
Jako ideál by pro mne tedy pokud zohledním i variantu prodeje stávajícího auta bylo buďto opět SUV (navykl jsem si mmj. na rozhled na křižovatkách, ochrana ráfků), nebo kombi. Pohon předokolka, nebo lépe čtyřkolka, ale to není zase tak rozhodující kritérium. Preferován je automat (u značky, která ho umí), ale nemám problém ani s manuálem.
Z pohledu nízké spotřeby jsem zvažoval nějaký benzín v kombinaci s originálním CNG (ev. LPG), který v něm bude již od výroby. Nemám zkušenosti s dodělávkami, tj. netuším jestli to je něco čeho se obávat, nebo ne. Absence rezervního kola mi vůbec nevadí (plnič, asistenční služba). Z pohledu bezpečnosti jsem si načetl, že se není čeho obávat.
Rozpočet vyloženě stanoven nemám, ale uvažoval jsem něco mezi 300-400 tis. Kč za auto s nájezdem do 100 tis. (čím méně, tím lépe). S tímto nájezdem by se snad dal najít ještě vůz v dobrém technickém stavu a novější r.v.. Sloužit by měl než ho znovu prodám minimálně 4 roky. V případě rozumné volby nemám problém rozpočet navýšit. Vůz bych bral po zvážení všech pro a proti kvůli cesťákům na FO, tj. bez odpočtu DPH.
Po čem se dívat?
Š. Octavia kombi 1,4/1,5l G-TEC, tj. CNG v kombinaci s benzínem?
Odkud?
Zvážit dovoz z DE (vzít někoho zkušeného s sebou), nebo něco jako Škoda Plus, kde bude záruka. Vůz jsem bral vždy buďto nový, nebo zánovní referenčka a dovoz z DE. Mám nicméně špatnou zkušenost s bazary.
K CNG mne jinak přivedly zkušenosti známých + tento článek https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... nnlPM-iAEo .
Pozn.: Přestavbu stávajícího auta na LPG/CNG jsem nezvažoval, protože by se to s cesťáky (amortizace) a ujetými km stejně nerentovalo a klesalo by ještě více na ceně. Nehledě na vyšší náklady na servis ke kterým se pomalu blíží (min. rozvody). Dále až moc velký rozdíl mezi průměrnou spotřebou ve VTP a reálnou.
momentálně jsem ve fázi výběru druhého auta. Stávající vůz buďto prodám, nebo si ho ponechám (starší dieselová X5 3.0D xDrive, r.v. 2009 se spotřebou 11,5l/100, najeto cca 145 tis. km).
Priorita pro mne je následující:
- nízká spotřeba
- nízké náklady na pravidelný servis a opravy
- bezpečnost
- prostornost
Nájezd bude každý den do práce a zpět 2x 30 km (často v případě cesťáků pro zaměstnavatele i vícekrát za den) po dálnici a zbytek město. Odhadem se tedy nejspíše vlezeme do 2 tis. km, s velkou rezervou 3 tis. km měsíčně. Pokud se zbavím druhého auta, tak občas i dovolená a pak by přibyl požadavek na prostornost, protože by se jezdily i větší dálky.
Jako ideál by pro mne tedy pokud zohledním i variantu prodeje stávajícího auta bylo buďto opět SUV (navykl jsem si mmj. na rozhled na křižovatkách, ochrana ráfků), nebo kombi. Pohon předokolka, nebo lépe čtyřkolka, ale to není zase tak rozhodující kritérium. Preferován je automat (u značky, která ho umí), ale nemám problém ani s manuálem.
Z pohledu nízké spotřeby jsem zvažoval nějaký benzín v kombinaci s originálním CNG (ev. LPG), který v něm bude již od výroby. Nemám zkušenosti s dodělávkami, tj. netuším jestli to je něco čeho se obávat, nebo ne. Absence rezervního kola mi vůbec nevadí (plnič, asistenční služba). Z pohledu bezpečnosti jsem si načetl, že se není čeho obávat.
Rozpočet vyloženě stanoven nemám, ale uvažoval jsem něco mezi 300-400 tis. Kč za auto s nájezdem do 100 tis. (čím méně, tím lépe). S tímto nájezdem by se snad dal najít ještě vůz v dobrém technickém stavu a novější r.v.. Sloužit by měl než ho znovu prodám minimálně 4 roky. V případě rozumné volby nemám problém rozpočet navýšit. Vůz bych bral po zvážení všech pro a proti kvůli cesťákům na FO, tj. bez odpočtu DPH.
Po čem se dívat?
Š. Octavia kombi 1,4/1,5l G-TEC, tj. CNG v kombinaci s benzínem?
Odkud?
Zvážit dovoz z DE (vzít někoho zkušeného s sebou), nebo něco jako Škoda Plus, kde bude záruka. Vůz jsem bral vždy buďto nový, nebo zánovní referenčka a dovoz z DE. Mám nicméně špatnou zkušenost s bazary.
K CNG mne jinak přivedly zkušenosti známých + tento článek https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... nnlPM-iAEo .
Pozn.: Přestavbu stávajícího auta na LPG/CNG jsem nezvažoval, protože by se to s cesťáky (amortizace) a ujetými km stejně nerentovalo a klesalo by ještě více na ceně. Nehledě na vyšší náklady na servis ke kterým se pomalu blíží (min. rozvody). Dále až moc velký rozdíl mezi průměrnou spotřebou ve VTP a reálnou.