Firemní rodinné auto do 950k
Napsal: čtv 31 bře 15:03
Ahoj, už delší dobu vybírám firemní auto a rád bych znal i názor ostatních, jestli mi nějaký model neutíká
Požadavky:
- automat
- prostorný kufr (pro referenci - aktuálně mám 519L, liftback, nechci menší)
- strop cca 950k s DPH (800 bez DPH)
- pohodlná sedadla
- raději dobře vybavený horší model, než holátko prémie
- jezdím každý den 10 minut do práce, 10 minut z práce po městě, 1-2x měsíčně 200+200km po dálnici, ročně +-10k km (hrozí, že výhledově těch 200+200km po dílnici budu muset dělat každý týden). Kdybych si kupoval auto sám, jdu určitě do benzinu (kvůli těm krátkým denním popojížďkám), u firemního to příliš neřeším..navíc pro naftu hovoří nižší spotřeba
- preferuji 4x4
Nad čím jsem přemýšlel:
Superb - mimo budget, pokud bych nechtěl s nejhorším motorem a slabou výbavou
Insignia combi - hlavní plus sedačky, ale připadá mi, že model už je trochu "morálně zastaralý"
Golf combi - otřesný infotainment, ošizený interiér, 4x4 mimo budget
Mazda 6 combi - taky už poměrně fousatý model, není 4x4, pouze benzín..ale mazda je srdcovka, takže úplně nezavrhuji
Mazda CX-5 - do budgetu, s 4x4, bych musel se slabším motorem, benzinem, kufr je na hraně
Karoq - marně hledám důvody, proč Karoq místo Octavie, je dražší, menší kufr (ano, sedí se výše..)
Aktuální favorité:
Kia Sportage - moderní, ale funkční interiér, do budgetu se vejdu skoro se vším, co bych si přál. Nicméně podle prvních recenzí jsem četl, že žere o dost víc, než by papírově mělo. To by hovořilo spíše pro nafťák, jen se bojím, jestli se 100kw pojede, a zároveň, i když to nejsou mé peníze, mi připadá uhozené za takový motor dávat o 85k víc, než za 132kw benzin
. Všechny motory se pojí s MHEV, který pro změnu ubírá místo v kufru, takže u benzinu se dostáváme na 562l, u nafty jen 526l, přičemž v tom je započítané i místo "pod kufrem".
Octavia - po zveřejnění prvních ceníků při představení jsem si říkal, že takové auto bych si nikdy nekoupil, skoro milion za dobře vybavenou Octavii přece dá jen blázen
2 roky poté a už ta cena bohužel tak šíleně nevypadá.. 2.0 TDI, 110kw, 4x4, style je za 840k. K tomu ergo sedačky 63k (nemáte s nimi někdo zkušenosti?), nějaký ten paket a jsem na limitu.
Velké plus - prostorný kufr, tzn. stačil by i kompaktnější liftback (600l), zatímco u většiny ostatních aut bych musel volit combi.
Velké mínus - infotainment a software obecně. Známý ji má přes rok a pořád je se softwarem nějaký problém, v servisu potvrzují, že se zdaleka nejedná o ojedinělý případ. Nevím, jak to je s kusy, které se staví dneska. Infotainment taky není žádná sláva.
Co tedy říkáte sportage X octavia? Měl bych zvážit ještě nějaký jiný model?
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Požadavky:
- automat
- prostorný kufr (pro referenci - aktuálně mám 519L, liftback, nechci menší)
- strop cca 950k s DPH (800 bez DPH)
- pohodlná sedadla
- raději dobře vybavený horší model, než holátko prémie
- jezdím každý den 10 minut do práce, 10 minut z práce po městě, 1-2x měsíčně 200+200km po dálnici, ročně +-10k km (hrozí, že výhledově těch 200+200km po dílnici budu muset dělat každý týden). Kdybych si kupoval auto sám, jdu určitě do benzinu (kvůli těm krátkým denním popojížďkám), u firemního to příliš neřeším..navíc pro naftu hovoří nižší spotřeba
- preferuji 4x4
Nad čím jsem přemýšlel:
Superb - mimo budget, pokud bych nechtěl s nejhorším motorem a slabou výbavou
Insignia combi - hlavní plus sedačky, ale připadá mi, že model už je trochu "morálně zastaralý"
Golf combi - otřesný infotainment, ošizený interiér, 4x4 mimo budget
Mazda 6 combi - taky už poměrně fousatý model, není 4x4, pouze benzín..ale mazda je srdcovka, takže úplně nezavrhuji
Mazda CX-5 - do budgetu, s 4x4, bych musel se slabším motorem, benzinem, kufr je na hraně
Karoq - marně hledám důvody, proč Karoq místo Octavie, je dražší, menší kufr (ano, sedí se výše..)
Aktuální favorité:
Kia Sportage - moderní, ale funkční interiér, do budgetu se vejdu skoro se vším, co bych si přál. Nicméně podle prvních recenzí jsem četl, že žere o dost víc, než by papírově mělo. To by hovořilo spíše pro nafťák, jen se bojím, jestli se 100kw pojede, a zároveň, i když to nejsou mé peníze, mi připadá uhozené za takový motor dávat o 85k víc, než za 132kw benzin
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Octavia - po zveřejnění prvních ceníků při představení jsem si říkal, že takové auto bych si nikdy nekoupil, skoro milion za dobře vybavenou Octavii přece dá jen blázen
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Velké plus - prostorný kufr, tzn. stačil by i kompaktnější liftback (600l), zatímco u většiny ostatních aut bych musel volit combi.
Velké mínus - infotainment a software obecně. Známý ji má přes rok a pořád je se softwarem nějaký problém, v servisu potvrzují, že se zdaleka nejedná o ojedinělý případ. Nevím, jak to je s kusy, které se staví dneska. Infotainment taky není žádná sláva.
Co tedy říkáte sportage X octavia? Měl bych zvážit ještě nějaký jiný model?