Stránka 1 z 1

Scala vs. Kamiq

Napsal: pát 18 bře 12:16
od Kristiaos
Zdravím všechny ve spolek a prosím o radu zkušených a znalých motoristů :-ss

Jak naznačuje už název tématu, rozhoduji se při výběru nového vozidla mezi těmito modely koncernu. Rovnou předesílám, že nejsem žádný expert na auta a nikdy jsem se o to nezajímal. Kupuji své první auto a historicky jsem ve svých začátcích najezdil Peugeotem 308 z roku 2004 nebo Kiou Sportage, co měli rodiče. Hned při výběru jsem vyloučil všechny hyundaye, kie nebo francouzské formule. Upřímně jsem zvažoval, že si koupím novější "áčko" v hatchbacku s nájezdem do 50k, ale pak jsem narazil na Scalu a Kamiq, které vyjdou levněji i jako nové nebo převáděcí kousky a ta výbava je už dneska slušná. Osobně mi stačí handsfree, základní konektivita telefonu v autě a nějaké ty parkovací asistenty. S čím si ale nevím rady je motorizace.

Auto budu využívat především po městě s delší cestou dvakrát do měsíce (cca. 400 km). Asi i proto se spíš přikláním k TSI, přecijen městské pojezdy budou převažovat. Otázkou je ale, jaký zvolit objem a výkon? Procházel jsem různá fóra, shlédnul recenze na yt, ale stále nevím. Vypisuji tak zvažované varianty s přibližnou cenou:

- Scala DSG 1,6 TDI / 85 kW Style, v automatu za cca 550k czk
- KAMIQ 1,0 TSI 81 KW Monte Carlo, 6 stup. v manuálu za cca 540k czk
- SCALA 1,0 TSI 81 KW Style, 7 stup. v automatu za cca 530k czk
- KAMIQ 1,5 TSI 110 kW SCOUTLINE, 6 stup. v manualu za cca 600k v czk
- SCALA 1,5 TSI 110 kW Style, 7 stup. v automatu za cca 580k v czk
- SCALA 1,5 TSI 110 kW Style, 7 stup. v automatu za cca 580k v czk

Jestli to bude automat/manuál mi je celkem jedno, ale v jedné video recenzi bylo řečeno, že ten manuál u Kamiqu není nejlepší. Všechny možnosti jsou pro mě ok z hlediska výbavy. Otázkou je, zda se vyplatí připlatit za vyšší objem (tedy zda těch 40+ tisíc stojí za to). Auto budu používat na cestu do práce nebo na nákup, ale bylo by fajn čas od času převést zabalenou skříň z ikei :D (což hraje ve prospěch scaly).

Samozřejmě si oba vozy budu chtít projet, abych byl schopný posoudit jízdní komfort a celkový dojem. Ale zas nechci dát na doporučení prodejce ohledně motorizace.

Díky všem za jakýkoliv pohled na věc. Mějte hezký den.

Re: Scala vs. Kamiq

Napsal: pát 18 bře 12:40
od mattonecz
Kamos je s kamiqa hotovej, a4ka reklamaci. Asi sou lepsi auta za 600.

Ackoliv nemusim korejce tak hyundai tuscon/kia sportage napr. o tridu vyssi

Re: Scala vs. Kamiq

Napsal: pát 18 bře 13:05
od HondaMan
Kamiq nebo Scala za 600 mi smysl moc nedávají. Budget auta od "premiové" značky. Podíval bych se k Francouzům nebo Opelu. Za 500 se dá koupit Mokka, C3 Aircross nebo třeba nové C4. Všechno IMHO hezčí auta s lepší value for money, na která nebudeš muset čekat přes rok a ještě dostaneš zajímavou slevu.

Auta z Tvého výběru budou všechna dobrá. Jak motorizace, tak výbavy (Style i MonteCarlo rozhodně nejsou základ).
U Kamiqu 1.0tsi bych si před koupí pečlivě vyzkoušel, zdali mi stačí 81kw.
Kombinaci 1.6TDI s DSG mám rád. Je to velmi efektivní kombinace, která se ale vůbec nehodí na poskakování po městě.

Re: Scala vs. Kamiq

Napsal: pát 18 bře 13:32
od tommas
Známá má Scalu Style + pár extras 1.0 TSI 81 kw s manuálem a je spokojená. Auto za rok a půl a najetých nějakých 30+ tis. km bylo jen na garančce.

Obecně bych se vydal asi také cestou, kterou naznačil @HondaMan, zrovna u toho Oplu bude kolem té ceny hodně modelů a při srovnání se Scalou by nemusela být špatná, nyní už bývalá verze, Astry.
A hlavně ono celkově to bude o hledání skladovky ať už to bude Škoda nebo jiná značka. Protože, zrovna tyto 2 modely prý brzy dojedou na chybějící kabelové svazky a i u jiných značek se na jakýkoliv model čeká 6 měsíců, ale spíše déle, což nevím jestli úplně tazatel chce podstupovat.

Re: Scala vs. Kamiq

Napsal: pát 18 bře 14:21
od rutak11
Ja jezdil půl roku / 10tis km s Kamiqem Monte Carlo, 1.0 TSI 81kw DSG7.
Špatné to není, vadil mi malý kufr a neotevíratelná panorama (pro MC standard).
Co se týče výkonu, musíš vyzkoušet, do města ok, dálnice byla utrpení. Navíc spolupráce slabého motoru s automatem nebyla vždycky ideální, když chtěl člověk jet trochu dynamicky. Ale s využitím pádel pod volantem se to dalo…

Nicméně těch skoro 660tis, které to auto před rokem stalo, bych za to asi dat nechtěl…

Re: Scala vs. Kamiq

Napsal: pát 18 bře 16:39
od řidičBOB
- Scala DSG 1,6 TDI / 85 kW Style, v automatu za cca 550k czk
- KAMIQ 1,0 TSI 81 KW Monte Carlo, 6 stup. v manuálu za cca 540k czk
- SCALA 1,0 TSI 81 KW Style, 7 stup. v automatu za cca 530k czk
- KAMIQ 1,5 TSI 110 kW SCOUTLINE, 6 stup. v manualu za cca 600k v czk
- SCALA 1,5 TSI 110 kW Style, 7 stup. v automatu za cca 580k v czk
- SCALA 1,5 TSI 110 kW Style, 7 stup. v automatu za cca 580k v czk
To měl být asi Kamiq...
Určitě bych vzal 1.5tku. Tem litr je fajn do města, ale cokoliv na dálnici je peklíčko. Prostě to nejede :-( A TSI motorům víc pasuje automat.

Re: Scala vs. Kamiq

Napsal: pát 18 bře 22:23
od mattonecz
Jeste me napad ford puma, ale je to maly, nevim jak je to v porovnani s kamiqem

Re: Scala vs. Kamiq

Napsal: ned 20 bře 09:20
od Vokys
Mám služební Scalu 1.0 81 kw Style manunál 6st. a po 58000 km jsem s ní celkem spokojen.
jezdím 70% dálnici, 140 kmh tempomat a spotřeba cca 6,5l pri 65kmh avg.
Když jedeme ve 2+2 tak už je to znát, že je potřeba na to víc šlapat.
záleží s čím si předtím jezdil. Já měl starý auta a vždy slabší takže mám jiný názor než kdo jezdi s auty s 150+kW-