Ahoj všem,
v první řadě chci poděkovat, že jste zde pomohli vybrat auto pro mě (už jsem 2 měsíce spokojeným majitelem). Teď vybírám i auto pro mámu.
Požadavky jsou:
Malé auto spíše na kratší cesty (10 km do práce, 1 km do obchodu), takže bych to viděl na nějaký benzín klidně bez turba.
Mámu jsem aktuálně vyslal do Áček obhlídnout si Fabii 3 a Dacii Sandero 3. Napadá vás něco dalšího? Cenový limit max 350k, stáří ideálně nové, max. 2 roky, nejspíš skladovku/předváděčku. Auto si chce nechat na doježdění až do důchodu (je jí 60).
Osobně mezi fabii a sanderem nevidím moc rozdíl, takže ať si klidně vybere podle vzhledu, ale jaký motor? Jít na jistotu s 1.0 MPI / 1.0 SCE nebo vzít variantu s turbem?
+ Sander ose dělá i ve verzi stepway, což si myslím, že by se staršímu člověku mohlo z hlediska nastupování hodit, ale tahle myšlenka mě rovnou přivádí na možnost koupit skladovku dustera za stejnou cenu, jako se prodávají fabie a nová sandera.
Malé nové auto kolem 300 000
Re: Malé nové auto kolem 300 000
Renault Clio 1,0 TCe 90
Suzuki Swift 1,2
Hyundai i20 1,2
Hyundai i30 1,5
Vše nepřímovstřiky, které by tolik neměly trpět krátkou trasou. Turbo u Renaultu ničemu nevadí.
Suzuki Swift 1,2
Hyundai i20 1,2
Hyundai i30 1,5
Vše nepřímovstřiky, které by tolik neměly trpět krátkou trasou. Turbo u Renaultu ničemu nevadí.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Malé nové auto kolem 300 000
Dík za odpověď. Ta i30 mě vůbec nenapadla že za tu cenu půjde sehnat.
ještě update: máma se byla podívat na dacie a samozřejmě se jí zalíbilo to největší, co se do cenovky vešlo - duster. jaký byte doporučili motor? je ten 1.0 tce v pohodě?
ještě update: máma se byla podívat na dacie a samozřejmě se jí zalíbilo to největší, co se do cenovky vešlo - duster. jaký byte doporučili motor? je ten 1.0 tce v pohodě?
Re: Malé nové auto kolem 300 000
Z nabídky pro Duster je 1.0 TCe sice nejslabší ale taky nejvhodnější co do životnosti na krátkých trasách.
1,33 TCe je přímovstřik, diesel by se nikdy nezahřál na provozní teplotu. Jinak existuje ještě Clio na chůdách - Captur. A kapesní krabička Suzuki Ignis, snad o něco vyšší než Swift.
V rámci výběru auta jsem jezdil s motorem Suzuki 1,2 před modernizací a musím říct že ve městě byl o dost příjemnější než moje 0,9 TCe. Ten malý turbomotor je silnější někde mezi 2-4 tis otáček ale zrádný při rozjezdech kde nemá přirozenou sílu dokud nezačne tlakovat turbo. Zato větší 4válec v lehoučkém Swiftu se rozjede od volnoběhu plynule a rychleji reaguje na plyn. Teď už jsou ale motory v jednom případě o generaci a v druhém o modernizaci dál, takže to chce vyzkoušet.
1,33 TCe je přímovstřik, diesel by se nikdy nezahřál na provozní teplotu. Jinak existuje ještě Clio na chůdách - Captur. A kapesní krabička Suzuki Ignis, snad o něco vyšší než Swift.
V rámci výběru auta jsem jezdil s motorem Suzuki 1,2 před modernizací a musím říct že ve městě byl o dost příjemnější než moje 0,9 TCe. Ten malý turbomotor je silnější někde mezi 2-4 tis otáček ale zrádný při rozjezdech kde nemá přirozenou sílu dokud nezačne tlakovat turbo. Zato větší 4válec v lehoučkém Swiftu se rozjede od volnoběhu plynule a rychleji reaguje na plyn. Teď už jsou ale motory v jednom případě o generaci a v druhém o modernizaci dál, takže to chce vyzkoušet.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Malé nové auto kolem 300 000
Nová i30 s 1.5Dpi je za 339.
Dodací lhůta cca 4 měsíce u úplně nového "naklikaného".Skladovky mizí cca za 2-3 dny. Něco mají objednáno v každém showroomu,ale jak říkám - mnohdy není ani pravda to, co visí na netu jako skladovka. Já jsem ve středu viděl nabídku, v pátek dojel na salon a z 6 auta tam bylo 1.
Taky bych pohledal Yarise případně.
Dodací lhůta cca 4 měsíce u úplně nového "naklikaného".Skladovky mizí cca za 2-3 dny. Něco mají objednáno v každém showroomu,ale jak říkám - mnohdy není ani pravda to, co visí na netu jako skladovka. Já jsem ve středu viděl nabídku, v pátek dojel na salon a z 6 auta tam bylo 1.
Taky bych pohledal Yarise případně.