Jaké druhé auto do rodiny - benzín do 100 000kč
Jaké druhé auto do rodiny - benzín do 100 000kč
Zdravím.
Potřeboval bych poradit s výběrem druhého auta do rodiny. Jelikož už vlastníme A6-3.0TDI, tak bych chtěl něco malého v benzínu. Ideálně do 100 000kč ( samozřejmě bazarovku ). Určitě je priorita spolehlivost, ale hlavně bezpečnost. Je to na krátké popojíždění po okolí a vození malé do školky. Zimní starty a courání 2km tam a zase zpět A6 určitě nevyhovují, takže bych chtěl jen takové přibližovadlo. Bratr mi doporučoval Golfa, ale uvítám jakoukoli zkušenost a radu. Moc díky.
Potřeboval bych poradit s výběrem druhého auta do rodiny. Jelikož už vlastníme A6-3.0TDI, tak bych chtěl něco malého v benzínu. Ideálně do 100 000kč ( samozřejmě bazarovku ). Určitě je priorita spolehlivost, ale hlavně bezpečnost. Je to na krátké popojíždění po okolí a vození malé do školky. Zimní starty a courání 2km tam a zase zpět A6 určitě nevyhovují, takže bych chtěl jen takové přibližovadlo. Bratr mi doporučoval Golfa, ale uvítám jakoukoli zkušenost a radu. Moc díky.
Re: Jaké druhé auto do rodiny - benzín do 100 000kč
Přesně na tohle máme doma Pindicu (Fiat Panda) s "archaickým" atmo motorem Fire (1,2i, 44 kW)Divers84 píše: tak bych chtěl něco malého v benzínu.Určitě je priorita hlavně bezpečnost. Zimní starty a courání 2km tam
Problém je s tou bezpečností - malé a staré auto určitě není tak bezpečné jako novější a větší.
Obecně (nemám ale patent na rozum): studené starty a krátké (zimní) couračky určitě nebudou svědčit ani moderním přímovstřikům (TSI apod).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jaké druhé auto do rodiny - benzín do 100 000kč
Díky za radu. Já ty pandy tak nemám rád , ale musím řící, že jsi se trefil
Určitě bych šel jen do atm. U toho golfu se mi líbí jejich téměř bezporuchová 1.6 a ta bezpečnost je tam velmi slušná, jenže jich až tak moc není.
Jak ta Pandice 1.2 táhne? vím že to auto moc neváží, ale i tak? Manželka sice chce auto na vození male po okolí, ale tlačení do kopce by mi neodpustila
Určitě bych šel jen do atm. U toho golfu se mi líbí jejich téměř bezporuchová 1.6 a ta bezpečnost je tam velmi slušná, jenže jich až tak moc není.
Jak ta Pandice 1.2 táhne? vím že to auto moc neváží, ale i tak? Manželka sice chce auto na vození male po okolí, ale tlačení do kopce by mi neodpustila
Re: Jaké druhé auto do rodiny - benzín do 100 000kč
Máme ji ve verzi Climbing (4x4, zvýšený podvozek, oplastovaná) - akcelerace na jedničku a dvojku je OK (protože ty rychlosti jsou extrémně krátké), nad 30kmph je to ale už lenivé ve zrychlování.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jaké druhé auto do rodiny - benzín do 100 000kč
Ani jsem nevěděl, že panda může být 4x4. Jestli mohu, tak ještě dotázek ohledně spolehlivosti. Trpí na něco zásadního nebo klasický servis a jede se dál. Moc díky
Re: Jaké druhé auto do rodiny - benzín do 100 000kč
Máme ji od novoty (2006) aktuálně na tachu asi 155tis km. Běžný servis á 15tis km, ve 150tis dostala novou spojku atd + co si vzpomínám na mimořádnosti, tak se akoráth měnilo čidlo natočení volantu (výrobní vada). Plus má jednu (zřejmě vrozenou) konstrukční vadu na motoru: dávám do ní olej dle návodu - Selenia 2k 10w-40 - a přesto se někdy (circa každých 3-5 tis km) stane že "kýchne" olej do odvětrání (sání) a spadne do nouzáku. Protože se to opakovalo už mockrát, našel sem už postup, jak to DIY resetovat.
Ten nouzák může být dvojí: "lehký" = rozsvítí se kontrolka na palubce, ale jede dál víceméně normálně (ale škube) nebo "těžký" (palubka svítí stejně), ale úplně přestane jet (ani po rovině na jedničku nemá dost síly aby jela).
Ten "těžký" stav se dá rychle odstranit zastavením, zhasnutím motoru a opakovaným startováním tolikrát, až se (sám od sebe) "těžký" změní na "lehký" (= dá se s tím odjet se svítící palubkou).
Oba stavy lze (úplně) vyřešit sundáním sání, odmaštěním klapy a vnitřního prostoru sání, sestavením sání zpět a zase opakovaným startováním tak dlouho, až kuntrolka zhasne (potřebné nářadí už vozím s sebou, mám ftom už praxi = 3 minuty a fertig).
Ten nouzák může být dvojí: "lehký" = rozsvítí se kontrolka na palubce, ale jede dál víceméně normálně (ale škube) nebo "těžký" (palubka svítí stejně), ale úplně přestane jet (ani po rovině na jedničku nemá dost síly aby jela).
Ten "těžký" stav se dá rychle odstranit zastavením, zhasnutím motoru a opakovaným startováním tolikrát, až se (sám od sebe) "těžký" změní na "lehký" (= dá se s tím odjet se svítící palubkou).
Oba stavy lze (úplně) vyřešit sundáním sání, odmaštěním klapy a vnitřního prostoru sání, sestavením sání zpět a zase opakovaným startováním tak dlouho, až kuntrolka zhasne (potřebné nářadí už vozím s sebou, mám ftom už praxi = 3 minuty a fertig).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jaké druhé auto do rodiny - benzín do 100 000kč
Díky. Je vidět, že s tím máte opravdu zkušenost. A to dělalo cirka od začátku koupě nebo po naběhání určitého množství km. Předpokládám, že se to začalo projevovat až po záruce, že tipuji tak po 100 000 km
Re: Jaké druhé auto do rodiny - benzín do 100 000kč
Poprvé si flusla wolej do sání ještě v (dvouleté) záruce a to sem tím ("lehký" stav) pak jel 80km do autorizáku. V autorizáku s tím ale nic nedělali kromě toho, že to přes diag vynulovali. Následně sem hledal na webu a výsledkem je že sem se s tím naučil žít a tuhle vadu si opravuju sám - viz výše.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jaké druhé auto do rodiny - benzín do 100 000kč
Tak to vás obdivuji. Já bych jim to omlátil o hlavu Nenávidím opravy tipu: diagnostika, vymažu, můžete jet (samozřejmě po tučném zaplacení výmazu). Ale asi si budeme muset se stále novějšími vozy zvykat
Re: Jaké druhé auto do rodiny - benzín do 100 000kč
Má někdo prosím i jiné doporučení, asi to budu muset nejpozději v srpnu rozseknout a nějaké to přibližovadlo pořídit. Díky.