Stránka 1 z 2

Tahoun velkého karavanu

Napsal: úte 12 led 10:30
od HondaMan
Výhledově hledám auto na tahání velkého karavanu (2 nápravy, přes 2 tuny) nebo plata.

Vnitřní prostor a nosnost (kromě lidí poveze i zásobu vody)
Schopnost efektivně tahat velký přívěs a přežít východoevropské cesty (ideál je větší motor, HDM automat, 4x4)
Současné auto (nepotřebuji jízdní asistenty, ale Androidauto/Carplay, automatické stěrače, slušná světla, podvozek...)
Budget okolo 30t EUR //max 5 let stáří a nájezd do 100tKm

Co by byla vaše volba?

SUV? Dobře se mi jeví poslední ročníky 2. gen. Touaregu s 3.0 V6. Být rok 2000, tak koukám na Landcruisery, ale současné plnotučné V8 jsou mimo rozpočet a Prado je v mých očích retro
Hlavní mínus všech SUV je menší kufr.

Dodávku: Dnes bohužel většina FWD = nechci;
4x4 jsou buď přestavby (toho se bojím) nebo T6 a Vito
S Vitem zkušenost nemám, ale u MB jsem na pozoru před servisními náklady
T6 jsem jel pouze v 2.0BiTDI 132kw California a představa že za to auto připojím 2 - 2,5t vlek mě nadšením úplně nenaplňuje

Pick-up:
US pickupy v benzinu nechci z důvodu spotřeby. Předpokládám, že pod 20 bych se s karavanem musel snažit.
U JP provenience /snad kromě Hilux/ mi přijde že jsou čím dál tím více "zženštilé"
Hilux: Tady bych musel trochu přitlačit a koupit nový, protože s 2.8 D4D 150kw se prodávají zatím max předváděčky
Ranger 3.2 tdci: Za mě trochu levnější alternativa k Amaroku.
Amarok V6: Zatím se mi líbí nejvíce. Slušná užitkovost, asi nejlepší dynamické parametry, 8AT, VW sice není můj šálek čaje, ale zatím jsem nenašel lepší alternativu.

Je podle vás pickup správná volba? Který z trojice Amarok/Ranger/Hilux byste vybrali vy?

Re: Tahoun velkého karavanu

Napsal: úte 12 led 11:02
od Brus
a co jeep gc?

Re: Tahoun velkého karavanu

Napsal: úte 12 led 11:23
od M.Z.
Já osobně bych bral Turka a když pickup, tak aspoň s naftovou V6 a neboj se, že nebude v tahu žrát. Velký benzín si veme v tahu s při rychlosti do 100km/h do 15l,(spíš míň) 20l nehrozí, leda v tak v kopcích, ale tam bude žrát i nafta. Okolo 20l bere s naloženým návěsem a 5t.

Re: Tahoun velkého karavanu

Napsal: úte 12 led 11:35
od HondaMan
Brus: V čem je lepší než Turek? Stojí stejně, z 98% bude auto jezdit po asfaltu a pokud vím, tak minimálně starší generace GC měly na tahání špatnou zadní nápravu.
MZ: Právě proto koukám na Amarok. 3.0V6 je v tom stejné jako v Turkovi, 8AT funguje a v Amaroku by měla být poladěná na "práci".

Amarok: větší "kufr", větší nosnost a nebudu se bát hodit tam "bordel"
Turek má zase výhodu ve vzduchu a ženě by se s tím určitě lépe jezdilo a parkovalo. U Insignie remcá že je dlouhá, ale jinak s ní jezdí bez problému. Turek je kratší, Amarok o 30cm delší.
Mínus u obou je "jen" 5 míst, ale s tím žít dovedu.

Re: Tahoun velkého karavanu

Napsal: úte 12 led 11:39
od HondaMan
Ad spotřeba: Rád bych se pohyboval okolo 12 - 13. Turek by to mohl zvládnout ještě o trochu úsporněji. Amarok snad okolo těch 12.
Že by naložená Ram nebo F150 s 2 - 2,5t na kouli jezdili za 15 mi přijde málo. Výhledově to bude auto pro ženu = s dětma do školky a na nákup. I ten Amarok mi přijde velký až až.

Re: Tahoun velkého karavanu

Napsal: úte 12 led 11:48
od ZKV
hoj, ty pickupy s místem vzadu jsou špatný, nevím jak v Amaroku, ale v X-class (Navara) špatný. Takže pokud plánuješ jezdit v 5, bral bych turka. Navíc, když s tím bude taky jezdit žena, tak kratší lepší.

Re: Tahoun velkého karavanu

Napsal: úte 12 led 12:00
od Brus
HondaMan píše:Brus: V čem je lepší než Turek? Stojí stejně, z 98% bude auto jezdit po asfaltu a pokud vím, tak minimálně starší generace GC měly na tahání špatnou zadní nápravu.
kdybych si měl vybrat tak radši Turka, ale řekl bych že GC je levnější

Re: Tahoun velkého karavanu

Napsal: úte 12 led 12:01
od M.Z.
HondaMan píše:Ad spotřeba: Rád bych se pohyboval okolo 12 - 13. Turek by to mohl zvládnout ještě o trochu úsporněji. Amarok snad okolo těch 12.
Že by naložená Ram nebo F150 s 2 - 2,5t na kouli jezdili za 15 mi přijde málo. Výhledově to bude auto pro ženu = s dětma do školky a na nákup. I ten Amarok mi přijde velký až až.

Hele, s prázdným platem mi bral 10-11l, s naloženým autem (dle velikosti a váhy) 13-16l a víš, že se s tím úplně neseru, ale nesmí se s tím letět 130.
S naloženýma auta na návěsu jsem dojel na Nurburgring za 16.5l.
V žádném případě neplatí rovnice, benzínová V8 minimálně 20l a takový 3.5l ecoboost, je ještě efektivnější.

Re: Tahoun velkého karavanu

Napsal: úte 12 led 12:26
od janom
Mám skúsenosť s oboma (krátku) ale Turek je komfortom inde vo všetkých smeroch: tlmenie, hlučnosť, kvalita interiéru, ergonómia...
Výhledově to bude auto pro ženu
Ak je toto prevažujúce použitie, tak asi nie je o čom.

Ak ide o pocit, Amarok v6 poslúži fajn, ale Turek 2 s možnou dieslovou V8? Len servisná náročnosť v dlhodobom výhľade...:-?

Re: Tahoun velkého karavanu

Napsal: úte 12 led 12:49
od HondaMan
2g. Turka s 3.0V6 na vzduchu a malých kolech měl táta. Nebavilo mě to, ale pamatuji si, že to auto bylo fajn.
V8 diesel nechci. To už mě spíš pan M.Z. přemluví na ameriku :-D