Co dalej po 118d? Nove auto cca. 30tis. €
Napsal: ned 13 pro 17:53
Ahoj,
coskoro sa blizi cas vymeny mojhho BMW F20 118dA 2017 a zacinam teda vyberat nastupcu.
Chcel by som vas preto poprosit o radu co z mojho zoznamu by ste odporucili a pripadne ci vam napadaju este dalsi kandidati.
Poziadavky:
Velkost/trieda: tusim sa to vola nizsia stredna/kompakt? Velkostne teda ako BMW 1, VW Golf,... nepotrebujem velky priestor vzadu ani velky kufor
Palivo: radsej by som asi benzin, pripadne hybrid. Mozno ale zostanem pri nafte. Urcite nie elektro ani CNG/LPG. Dlhodoba spotreba do 8l/100km
Vykon: 140-200 koni, s dostatocnym krutiacim momentom, s preplnovanim (atmosfery od mazdy si zial neviem predstavit)
Pohon: Aj ked by som velmi rad ostal pri RWD, cenovo a vzhladom na poziadavky, je vsetko vo vybere FWD
Prevodovka: Automaticka
Cena: cca okolo 30tis.€ za nove / predvadzacie (31/32 tis.€ je ok, 35€ uz nie)
Nutna vybava: vyhrievane sedadla s dobrym bocnym vedenim, predne/zadne senzory + kamera, stresne okno, auto klima, bezklucove startovanie, (idealne adaptivne) led svetla (nie nutne matrix).
Rozne bezpecnostne vychytavky ako nudzove brzdenie, udrziavanie v pruhu a podobne nepotrebujem. Ak vo vybave budu ok, priplacat za nich ale nebudem.
1er mam 3,5 roka a takmer 110tis. km a je to velmi dobre auto. 150k/320Nm a velmi dobry 8st. automat vie poskytnut dostatocny vykon, ked je to potrebne a nepyta za to vela. Dlhodobo jazdim za 5.8l v lete a 6.3l v zime.
Je to M-packet so standardnym podvozkom a aj ked runflaty nepridavaju na komforte, povazujem podvozok a koncepciu so zadnym pohonom za velmi vydarenu. Rad by som zostal pri zadnom nahone, zial nova 1er uz je uplne ine auto s FWD a 3er je mimo mojho limitu, a zaroven pre mna zbytocne velka.
Co mam zatial vo vybere:
Audi A3 1.5 TSI - cenovo by mi vysla asi najskor len nejaka horsie vybavena predvadzacka so zakladnymi sedadlami
BMW 118i - trojvalec zial - jazdil som tento motor naposledy v Mini Cooper a nebolo to uplne zle
BMW 118d - novsia generacia motora co mam, horsia prevodovka - Aisin namiesto ZF, pre mna horsia koncepcia - FWD (ale zas FWD je vsetko vo vybere)
BMW 2 grand coupe 218i - velmi tesne by splnala cenovy limit nejaka predvadzacka
Mercedes A180d - po novom by mali byt 180d dvojitre od mercedesu aj s mercedes prevodovkou co moze byt viac fajn ako renault motor a prevodovka. Ale cenovo by to bolo skor 33tis.+ € aj ked so servisom v cene. Nesplna ale vykon od 140k, bude mat ale velky krutiaci moment
Mini Cooper / Cooper S - nesplna podmienku kompaktnej triedy a zrejme by mi kratky podvozok na dlhych cestach vadil, ale vzdy sa mi Mini pacilo, tak zatial je vo vybere
Opel Insignia - naopak vyssia trieda ako kompakt a pre mna asi zbytocne velke. Zaujalo ma vsak ze vie byt s 2.0 benzinom a 9st automat za cca. 30tis € v GS line vybave
Peugeot 508 - tiez o triedu vyssie a dlhsie ako kompakty, ale paci sa mi
Seat / Cupra - Leon ma nepresvedcil podvozkovo - kombi 1,5 TSI 150k automat. A aj ked nemam rad SUV/Crossoveri, velmi sa mi paci Cupra Formentor, cenovo by mi vysla 1,5 TSI automat s panoramou za cca. 31tis. €. Neviem ci bude velky rozdiel oproti podvozku Leonu. Nejaky by mal byt kedze Formentor ma viacprvkovu zadnu napravu. Mam dohodnutu testovaciu jazdu buduci tyzden, ak nebude lockdown, vyskusam. Bojim sa ale motora 1,5 TSI vseobecne, kedze ma vraj problemy s kolisanim otacok a podobne, a tiez 1,5 TSI v relativne tazkom Formentore...
Škoda - teoreticky po zlavach by mi to vyslo na Octaviu RS TDI DSG (asi aj TSI, ale tam je velmi vysoky registracny poplatok za vykon - 1900€?)
Volvo - S60 sa mi velmi paci a nejaka predvadzacka so zakladnym motorom by sa dala asi zohnat v ramci mojho limitu. Dynamicky bude ale slabsie a tiez je to pre mna asi zbytocne velke auto.
VW - Golf 1,5 TSI / 2.0 TDI DSG Rline - neurazi, nenadchne..
Napada vas este nieco? Mate skusenosti s tymito autami? Co by ste vybrali vy?
Diky,
Peto
coskoro sa blizi cas vymeny mojhho BMW F20 118dA 2017 a zacinam teda vyberat nastupcu.
Chcel by som vas preto poprosit o radu co z mojho zoznamu by ste odporucili a pripadne ci vam napadaju este dalsi kandidati.
Poziadavky:
Velkost/trieda: tusim sa to vola nizsia stredna/kompakt? Velkostne teda ako BMW 1, VW Golf,... nepotrebujem velky priestor vzadu ani velky kufor
Palivo: radsej by som asi benzin, pripadne hybrid. Mozno ale zostanem pri nafte. Urcite nie elektro ani CNG/LPG. Dlhodoba spotreba do 8l/100km
Vykon: 140-200 koni, s dostatocnym krutiacim momentom, s preplnovanim (atmosfery od mazdy si zial neviem predstavit)
Pohon: Aj ked by som velmi rad ostal pri RWD, cenovo a vzhladom na poziadavky, je vsetko vo vybere FWD
Prevodovka: Automaticka
Cena: cca okolo 30tis.€ za nove / predvadzacie (31/32 tis.€ je ok, 35€ uz nie)
Nutna vybava: vyhrievane sedadla s dobrym bocnym vedenim, predne/zadne senzory + kamera, stresne okno, auto klima, bezklucove startovanie, (idealne adaptivne) led svetla (nie nutne matrix).
Rozne bezpecnostne vychytavky ako nudzove brzdenie, udrziavanie v pruhu a podobne nepotrebujem. Ak vo vybave budu ok, priplacat za nich ale nebudem.
1er mam 3,5 roka a takmer 110tis. km a je to velmi dobre auto. 150k/320Nm a velmi dobry 8st. automat vie poskytnut dostatocny vykon, ked je to potrebne a nepyta za to vela. Dlhodobo jazdim za 5.8l v lete a 6.3l v zime.
Je to M-packet so standardnym podvozkom a aj ked runflaty nepridavaju na komforte, povazujem podvozok a koncepciu so zadnym pohonom za velmi vydarenu. Rad by som zostal pri zadnom nahone, zial nova 1er uz je uplne ine auto s FWD a 3er je mimo mojho limitu, a zaroven pre mna zbytocne velka.
Co mam zatial vo vybere:
Audi A3 1.5 TSI - cenovo by mi vysla asi najskor len nejaka horsie vybavena predvadzacka so zakladnymi sedadlami
BMW 118i - trojvalec zial - jazdil som tento motor naposledy v Mini Cooper a nebolo to uplne zle
BMW 118d - novsia generacia motora co mam, horsia prevodovka - Aisin namiesto ZF, pre mna horsia koncepcia - FWD (ale zas FWD je vsetko vo vybere)
BMW 2 grand coupe 218i - velmi tesne by splnala cenovy limit nejaka predvadzacka
Mercedes A180d - po novom by mali byt 180d dvojitre od mercedesu aj s mercedes prevodovkou co moze byt viac fajn ako renault motor a prevodovka. Ale cenovo by to bolo skor 33tis.+ € aj ked so servisom v cene. Nesplna ale vykon od 140k, bude mat ale velky krutiaci moment
Mini Cooper / Cooper S - nesplna podmienku kompaktnej triedy a zrejme by mi kratky podvozok na dlhych cestach vadil, ale vzdy sa mi Mini pacilo, tak zatial je vo vybere
Opel Insignia - naopak vyssia trieda ako kompakt a pre mna asi zbytocne velke. Zaujalo ma vsak ze vie byt s 2.0 benzinom a 9st automat za cca. 30tis € v GS line vybave
Peugeot 508 - tiez o triedu vyssie a dlhsie ako kompakty, ale paci sa mi
Seat / Cupra - Leon ma nepresvedcil podvozkovo - kombi 1,5 TSI 150k automat. A aj ked nemam rad SUV/Crossoveri, velmi sa mi paci Cupra Formentor, cenovo by mi vysla 1,5 TSI automat s panoramou za cca. 31tis. €. Neviem ci bude velky rozdiel oproti podvozku Leonu. Nejaky by mal byt kedze Formentor ma viacprvkovu zadnu napravu. Mam dohodnutu testovaciu jazdu buduci tyzden, ak nebude lockdown, vyskusam. Bojim sa ale motora 1,5 TSI vseobecne, kedze ma vraj problemy s kolisanim otacok a podobne, a tiez 1,5 TSI v relativne tazkom Formentore...
Škoda - teoreticky po zlavach by mi to vyslo na Octaviu RS TDI DSG (asi aj TSI, ale tam je velmi vysoky registracny poplatok za vykon - 1900€?)
Volvo - S60 sa mi velmi paci a nejaka predvadzacka so zakladnym motorom by sa dala asi zohnat v ramci mojho limitu. Dynamicky bude ale slabsie a tiez je to pre mna asi zbytocne velke auto.
VW - Golf 1,5 TSI / 2.0 TDI DSG Rline - neurazi, nenadchne..
Napada vas este nieco? Mate skusenosti s tymito autami? Co by ste vybrali vy?
Diky,
Peto