Stránka 1 z 5

Nižší střední, nebo střední do 600 bez DPH

Napsal: pát 13 lis 10:23
od x-f
Takže koukám po autě.

Vyloučeno je vše co se jmenuje SUV, MPV, HPV, crosscokoliv, atd. Vyloučeny jsou Hyundai, KIA atd.

Prostě normální auto. Ve střední nižší určitě kombík. Ve střední by možná být nemusel.

Teoreticky by to mělo stačit na hodně hezky vybavenou střední nižší, nebo střední třídu v ne nejnižší výbave, ale hodně důležitý faktor je motorizace. Je to dnes bída. Prakticky vše končí na max 110kW.

Astra - už jsou z nich frantíci a přišla o motory.
Focus by se možná blížil rozpočtu v ST, kde by byl i zajímavý motor, ale je uvnitř neskutečně hnusnej.
Golf - motorizace končí na 1.5 110kW či 2.0 110kW.
Leon - to samé co golf
Mazda 3 - by šlo, ale dělá se jen hatch/sedan
Škodovku nechci. IMHO je VW a Seat levnější a Škodovka je neskutečně tuctové auto.
Frantící jsou fakt hnusný auta.

Levorg - dostupný jen dvoulitr atmosfera 110kw. Boxer, 4x4. Vybočuje technikou. Ale... ne že by se mě nelíbil, ale ani nemůžu říct, že by se mě líbil. Ani vevnitř, ani venku.

Mondeo - neurazí, nenadchne to vychází na 2.0 110 kw.
Insignia - Tady jsou o něco silnější motorizace.1.5 122kW, nebo nafta 2.0 128kW. Prý teď nejsou moc spolehlivé. Někde jsem viděl srovnání dynamiky Insignie 1.5 122 a Passatu 1.5 110 a Passat vypadal o dost svižnější.
Passat - neurazí, nenadchne, ale motorizace by se vešla opět jen 1.5 110kW.
Mazda 6 - exteriér se mě líbí, interiér moc ne. Rozpočet stačí jen na mdlou motorizaci.

Asi mě spousta lidí bude přesvědčovat, že okolo 110kW stačí. Já bych do toho ale přesedal z Alfy 2.4 154kW 4x4, která ji sice težkej vydlabanej ingot, takže ta dynamika není až tak jak to vypadá, ale nechci v tom autě trpět.

Najezdím okolo 25tkm ročně, ale 5x týdně do práce přes Prahu asi není ideál pro naftu. Ale zas nafta 110kw asi pohne např. Golfem asi líp, než 1.5 TSI.

Netradiční přístup? Počkat např. na Golfa Variant plug.in hybrid? 204k s baterkama by už mohlo nějakou dynamiku dodat. Ale bojím se, že při vytrvale svižné jízde dojde baterka a je z toho 1.4 110kW s batohem 300kg navíc.

Nějaké rady co se dá sehnat?

Re: Nižší střední, nebo střední do 600 bez DPH

Napsal: pát 13 lis 10:35
od Stepan
Imo rozhodovat se mezi 110kw a 122kw jenom na základě toho čísla není úplně moudrý. Do reálné dynamiky vleze zpřevodování, 4x2 / 4x4, hmotnost...

Re: Nižší střední, nebo střední do 600 bez DPH

Napsal: pát 13 lis 10:47
od x-f
To samozřejmě vím. Vždyť to dole taky píšu.

Cílem je vybrat adepty a ty si dojít projet. Nepůjdu projíždět 6 různých aut v různých motorizacích že.

Druhá věc je optat se, zda jsem něco nepřehlídl.
Nabídka motorizací je nyní prostě katastrofa. To se nedá nazvat jinak, než všeobecná kastrace.

Nebo jestli projít skladové nabídky a najít něco pár měsíců starého s nějakou staženou motorizací... Např. Focus ST line 134kw se dá najít občas (kdyby nebyl tak hnusnej) atd.

Re: Nižší střední, nebo střední do 600 bez DPH

Napsal: pát 13 lis 11:07
od HondaMan
Pokud se s hybridem naučíš jezdit tj. využívat rekuperaci případně ho občas někde dobít, tak není lepší volba. Tohle je přesně ten režim, který tomu bude vyhovovat.

Případný propad na jen 110kw zase není taková tragedie. Jezdil jsem v CR-Z s podstatně menší baterií a byť jsem ji párkrát vybil, tak to vždy bylo v táhlých a rychle jetých kopcích. Dálnice, město... vždy OK.

Re: Nižší střední, nebo střední do 600 bez DPH

Napsal: pát 13 lis 11:08
od HondaMan
Ad Opel: Jak Astra, tak insignia je línější a trochu žravější než VW.

Re: Nižší střední, nebo střední do 600 bez DPH

Napsal: pát 13 lis 11:18
od x-f
Ten plug-in hybrid by nebyl kvůli uspoře.

Spíš takový nouzový přístup jak získat vyšší dynamiku. Obecně mě o spotřebu nejde. Platit to nebudu. Garáž se zásuvkou sice mám, takže jsem schopný nabít, ale že bych chtěl každou noc nabíjet, abych si druhý den užil jízdu, nebo abych mohl jezdit po Praze do práce jen na baterky.

Netuším, zda se to běžně stíhá dobíjet za jízdy, když člověk furt nejezdí kudlu, aby tam ta dynamika byla.
Pokud to funguje tak, že to člověk doma nabije a pak si užije 100km svižnější jízdy, než je baterka KO a pak přejde na 110kW do doby, než se dostane zase k zásuvce, tak to mě nazajímá.

Re: Nižší střední, nebo střední do 600 bez DPH

Napsal: pát 13 lis 11:21
od pavproch
x-f píše: Garáž se zásuvkou sice mám
Offtopíč: Už sem to tu spal víckrát - já bych NIKDY nenechal nabíjet auto bez dohledu, quli rizika požáru - bez dohledu nenechávám na nabíječce ani mobil/noťas (watty) natož auto (kilowatty).

Re: Nižší střední, nebo střední do 600 bez DPH

Napsal: pát 13 lis 11:45
od x-f
Jo znám takový co musej doma všechno vytáhnout ze zásuvky, jinak neodejdou z bytu.

To bych se musel strachy po. Mě nikdy nic hořet nezačlo. Za to prasklou vodu jsem zažil už 3x a ikdyž jsem naštestí byl pokaždý zrovna doma, tak za tu chvíli než zareaguješ. Klasicky kohoutek přes prasklou hadicí je vždycky zatuhlej a jak za něj vezmeš, tak se rozpadne. Než se dostaneš k hlavnímu uzávěru...

Re: Nižší střední, nebo střední do 600 bez DPH

Napsal: pát 13 lis 11:55
od 970ka
Co třeba péro tajpéro od Hondy, 320 poníku už by celkem šlo.

Re: Nižší střední, nebo střední do 600 bez DPH

Napsal: pát 13 lis 11:57
od x-f
Eee?