Zánovní auto, benzin, 300-400 tis. Kč
Napsal: ned 01 lis 18:15
Ahoj,
dívám se po vozidle pro rodinné využití, zatím jsme dva, v blízké budoucnosti by se ale mohla rodina rozrůst.
Hledám spolehlivý stroj v relaci cca 300-400 tis. Kč, bude to první vozidlo, které na mě bude psané (už nejsem nejmladší, ale vzhledem k životnímu stylu jsem dosud žádné auto nevlastnil).
Nabídku nemám příliš ozkoušenou, protože zvažuji často auta z konce předešlých generací (např. Mazda 3 ročníků 2016-2018, Toyota Civic/Auris z roku 2018, apod.).
O nákupu přemýšlím následovně:
1. Rád bych i něco víc než přibližovadlo. Vzhledem k úmyslu (výlety mimo metropoli a dojíždění za rodinou cca 800 km celkem co měsíc či dva) najedu reálně tak 15 tis. ročně, rád bych především něco, co nebudu muset každou chvíli řešit, ale na druhou stranu bych si k tomu autu rád našel i vztah.
2. 400 tisíc není nepřekonatelná hranice, preferuji ale něco do této relace. Jedním důvodem je to, že mě čeká hypotéka, druhým je to, že se mi v této relaci nic moc nelíbí (sen je MX-5, než nám zakáží spalování), třetím je upřímně naděje, že v horizontu 6-7 let stejně pořídím něco hezčího. Z tohoto důvodu se nebráním lehce ojetým (nájezd třeba do 50 tis. km) vozidlům.
3. Je mi ukradené, jestli manuální nebo automatická převodovka. V cenové relaci počítám spíše MT, nevadí mi řadit, jakkoliv ve městě bude AT pohodlnější (na druhou stranu po Praze preferuji pohyb MHD, už kvůli zónám a parkování).
4. Rád bych výkon v rozmezí alespoň 80-100 kW. Aby byla relativně pohodlná jízda po dálnici a abych se nebál předjíždět naložený na okreskách. Přes občasné ježdění po dálnicích preferuji benzinové motory.
5. V tomto kontextu bych navíc asi uvítal atmosféru. Hybrid jedině od Toyoty, turbo je akceptovatelné, ale obecně se mi líbí purismus (míň součástek = menší pravděpodobnost selhání v systému). Litrovým trojválcům bych se chtěl vyhnout, věřím, že nejsou nekvalitní co do výkonu, ale nevěřím jejich dlouhověkosti. Preferoval bych atmosféru 1.4+ více než přeplňované motory 1.0, 1.2 apod.
6. Preferuji hatch nebo kombi, sedan přežiju. Nejsem fanda SUV a všemožných krabic.
7. Je to pocitové a iracionální, ale emočně se mi nelíbí německá auta této cenové relace. Nezdá se mi, že by měly jakýkoliv specifický projev nebo "duši", nijak mne nenadchla. Rád bych se jim asi vyhnul, týká se Golfu, Fabie, Octavie (řadím sem jako koncernovky). Výjimkou by potenciálně mohl být Leon, kterého sem řadím též, ale v tom jsem neseděl... Naopak se mi líbí japonci, co do filosofie nebo projevu např. Mazda 3, Civic.
Ad nějaké existující možnosti:
Toyota Civic/Auris 2018, atmosféra 1.6 (Auris oturbená 1.2i), manuální převodovka:
+ vyhovuje cenou, údajně nejspolehlivější přibližovadla
+ akceptovatelné servisní náklady
- vzhled, absence pocitů, "mikrovlnka na kolech"
- v případě Civicu sedan, méně praktická volba
Honda Civic současné generace
+ údajně výborné jízdní vlastnosti, spolehlivost
- pouze s přeplňovaným litrovým motorem, motorizace 1.5 poměrně hodně drahé i ojeté
Ford Focus
+ údajně výborný podvozek
- litrové tříválce
Mazda 3 předchozí generace (do 2018)
+ krásné auto, údajně dobré jízdní vlastnosti, atmosférické motory
- drahé i ojeté s vyšším nájezdem
Alfa Romeo Giulietta
+ je to Alfa
- je to Alfa
Velmi ocením jakékoliv tipy nebo doporučení ohledně možných voleb.
Ad finální cena vozidla - u ojetých vozidel starých 2-4 roky, jaká může být relativně férová cena pro obě strany (myšleno vůči ceně "oficiální", ceníkové někde na webu)? V Toyotě v Čestlicích mi tvrdili, že o ceně už smlouvat nejde, protože mají u ojetých vozidel z operáku minimální marži. Nevím ale, jak moc jim věřit, taky mi tvrdili, že měsíčně otočí 90 vozidel, a některá se mi zdá, že na webu mají stejná ještě od března letošního roku, kdy jsem se začal dívat poprvé.
Koupě pro mě není neodkladatelná, rád si počkám na lepší cenu - je lepší nakupovat na konci roku, kdy chtějí prodejci třeba ještě dohnat prodejní cíle, nebo až po novém roce, kdy jsou auta "zase o rok starší"?
Díky za jakékoliv tipy.
dívám se po vozidle pro rodinné využití, zatím jsme dva, v blízké budoucnosti by se ale mohla rodina rozrůst.
Hledám spolehlivý stroj v relaci cca 300-400 tis. Kč, bude to první vozidlo, které na mě bude psané (už nejsem nejmladší, ale vzhledem k životnímu stylu jsem dosud žádné auto nevlastnil).
Nabídku nemám příliš ozkoušenou, protože zvažuji často auta z konce předešlých generací (např. Mazda 3 ročníků 2016-2018, Toyota Civic/Auris z roku 2018, apod.).
O nákupu přemýšlím následovně:
1. Rád bych i něco víc než přibližovadlo. Vzhledem k úmyslu (výlety mimo metropoli a dojíždění za rodinou cca 800 km celkem co měsíc či dva) najedu reálně tak 15 tis. ročně, rád bych především něco, co nebudu muset každou chvíli řešit, ale na druhou stranu bych si k tomu autu rád našel i vztah.
2. 400 tisíc není nepřekonatelná hranice, preferuji ale něco do této relace. Jedním důvodem je to, že mě čeká hypotéka, druhým je to, že se mi v této relaci nic moc nelíbí (sen je MX-5, než nám zakáží spalování), třetím je upřímně naděje, že v horizontu 6-7 let stejně pořídím něco hezčího. Z tohoto důvodu se nebráním lehce ojetým (nájezd třeba do 50 tis. km) vozidlům.
3. Je mi ukradené, jestli manuální nebo automatická převodovka. V cenové relaci počítám spíše MT, nevadí mi řadit, jakkoliv ve městě bude AT pohodlnější (na druhou stranu po Praze preferuji pohyb MHD, už kvůli zónám a parkování).
4. Rád bych výkon v rozmezí alespoň 80-100 kW. Aby byla relativně pohodlná jízda po dálnici a abych se nebál předjíždět naložený na okreskách. Přes občasné ježdění po dálnicích preferuji benzinové motory.
5. V tomto kontextu bych navíc asi uvítal atmosféru. Hybrid jedině od Toyoty, turbo je akceptovatelné, ale obecně se mi líbí purismus (míň součástek = menší pravděpodobnost selhání v systému). Litrovým trojválcům bych se chtěl vyhnout, věřím, že nejsou nekvalitní co do výkonu, ale nevěřím jejich dlouhověkosti. Preferoval bych atmosféru 1.4+ více než přeplňované motory 1.0, 1.2 apod.
6. Preferuji hatch nebo kombi, sedan přežiju. Nejsem fanda SUV a všemožných krabic.
7. Je to pocitové a iracionální, ale emočně se mi nelíbí německá auta této cenové relace. Nezdá se mi, že by měly jakýkoliv specifický projev nebo "duši", nijak mne nenadchla. Rád bych se jim asi vyhnul, týká se Golfu, Fabie, Octavie (řadím sem jako koncernovky). Výjimkou by potenciálně mohl být Leon, kterého sem řadím též, ale v tom jsem neseděl... Naopak se mi líbí japonci, co do filosofie nebo projevu např. Mazda 3, Civic.
Ad nějaké existující možnosti:
Toyota Civic/Auris 2018, atmosféra 1.6 (Auris oturbená 1.2i), manuální převodovka:
+ vyhovuje cenou, údajně nejspolehlivější přibližovadla
+ akceptovatelné servisní náklady
- vzhled, absence pocitů, "mikrovlnka na kolech"
- v případě Civicu sedan, méně praktická volba
Honda Civic současné generace
+ údajně výborné jízdní vlastnosti, spolehlivost
- pouze s přeplňovaným litrovým motorem, motorizace 1.5 poměrně hodně drahé i ojeté
Ford Focus
+ údajně výborný podvozek
- litrové tříválce
Mazda 3 předchozí generace (do 2018)
+ krásné auto, údajně dobré jízdní vlastnosti, atmosférické motory
- drahé i ojeté s vyšším nájezdem
Alfa Romeo Giulietta
+ je to Alfa
- je to Alfa
Velmi ocením jakékoliv tipy nebo doporučení ohledně možných voleb.
Ad finální cena vozidla - u ojetých vozidel starých 2-4 roky, jaká může být relativně férová cena pro obě strany (myšleno vůči ceně "oficiální", ceníkové někde na webu)? V Toyotě v Čestlicích mi tvrdili, že o ceně už smlouvat nejde, protože mají u ojetých vozidel z operáku minimální marži. Nevím ale, jak moc jim věřit, taky mi tvrdili, že měsíčně otočí 90 vozidel, a některá se mi zdá, že na webu mají stejná ještě od března letošního roku, kdy jsem se začal dívat poprvé.
Koupě pro mě není neodkladatelná, rád si počkám na lepší cenu - je lepší nakupovat na konci roku, kdy chtějí prodejci třeba ještě dohnat prodejní cíle, nebo až po novém roce, kdy jsou auta "zase o rok starší"?
Díky za jakékoliv tipy.