Rodinné auto kolem 160t Kč
Napsal: pon 26 říj 09:28
Zdravím, rád bych vás poprosil o radu. Hledáme náhradu za naše stávající auto (Renault Megane I. generace po faceliftu, 2001, 1,6 79kW v kombíku).
Auto nám bohužel už zespodu rezaví a nevyplatí se to opravovat. S blížící se STK v březnu se s ním tedy budeme loučit.
Dotaz píšu za otce, který na počítači moc neumí. Ten jezdí převážně po městě a jednou za dva měsíce po dálnici z Prahy do Brna. Odhadovaný nájezd je kolem 9000 km za rok. V rámci možností motoru nejezdí jako brzda provozu, ale také to auto už není na 150 po dálnici nebo bezmyšlenkovité předjíždění. Při 130 už je motor (a vlastně i vše ostatní) docela hlučný a citelně mu chybí 6. stupeň.
Vzhledem k malému nájezdu nechce do auta zbytečně investovat a tak jsme si dali limit 200 000 Kč včetně prvotního servisu. Auto by mělo být už vyšší pro snazší nastupování a vystupování a potřeboval by větší kufr. Díváme se tedy převážně na MPV. Taťka se nejvíc dívá na Dacii Lodgy 1,5 dCi, protože ty jsou za ty peníze nejnovější, ale spousta jich nemá ani tempomat a antikorozní ochrana je také diskutabilní. Nebrání se ale prakticky čemukoliv.
Už jsme byli i v bazaru a tam jsme zkoušeli tyto auta - Renault Grand Scénic, Peugeot 5008, Ford S-Max, Chevrolet Orlando a všechny byly na svou velikost nějak moc stísněné. Bez srandy ten starý malý Megane je uvnitř prostornější. Za vinu to dávám hlavně masivním středovým konzolím, které u starších aut nebyly. Mile překvapil Citroen C4 Grand Picasso po faceliftu, který jsme si zkoušeli spíše ze srandy, protože už je mimo cenovou kategorii (nevylétané kusy začínají od 250 000 Kč). Ten má hlavně v automatu uvnitř místa opravdu královsky, protože nemá žádný středový tunel. Tu Dacii zkoušel taky a také se mu tam sedělo dobře.
Osobně bych se rád ještě podíval na tato auto: Škoda Roomster, Seat Altea XL a Volkswagen Touran. Všechny s motorizací 1.4 TSI. Dle mého mu bude nafta zbytečná a po městě by ji dřív utahal než benzín.
Dotaz bych měl spíše k těm posledním 3 zmiňovaným. Všechny tyto modely byly vydány kolem roku 2005 a ačkoliv my hledáme kolem roku 2010, tak se obávám, že se nic za tu dobu nezměnilo. Tedy že auto bude jen mladší, ale vzhledem ke stáří modelu bude dost hlučné? Přeci jen je to jen 4 roky rozdíl oproti tomu našemu.
Auto nám bohužel už zespodu rezaví a nevyplatí se to opravovat. S blížící se STK v březnu se s ním tedy budeme loučit.
Dotaz píšu za otce, který na počítači moc neumí. Ten jezdí převážně po městě a jednou za dva měsíce po dálnici z Prahy do Brna. Odhadovaný nájezd je kolem 9000 km za rok. V rámci možností motoru nejezdí jako brzda provozu, ale také to auto už není na 150 po dálnici nebo bezmyšlenkovité předjíždění. Při 130 už je motor (a vlastně i vše ostatní) docela hlučný a citelně mu chybí 6. stupeň.
Vzhledem k malému nájezdu nechce do auta zbytečně investovat a tak jsme si dali limit 200 000 Kč včetně prvotního servisu. Auto by mělo být už vyšší pro snazší nastupování a vystupování a potřeboval by větší kufr. Díváme se tedy převážně na MPV. Taťka se nejvíc dívá na Dacii Lodgy 1,5 dCi, protože ty jsou za ty peníze nejnovější, ale spousta jich nemá ani tempomat a antikorozní ochrana je také diskutabilní. Nebrání se ale prakticky čemukoliv.
Už jsme byli i v bazaru a tam jsme zkoušeli tyto auta - Renault Grand Scénic, Peugeot 5008, Ford S-Max, Chevrolet Orlando a všechny byly na svou velikost nějak moc stísněné. Bez srandy ten starý malý Megane je uvnitř prostornější. Za vinu to dávám hlavně masivním středovým konzolím, které u starších aut nebyly. Mile překvapil Citroen C4 Grand Picasso po faceliftu, který jsme si zkoušeli spíše ze srandy, protože už je mimo cenovou kategorii (nevylétané kusy začínají od 250 000 Kč). Ten má hlavně v automatu uvnitř místa opravdu královsky, protože nemá žádný středový tunel. Tu Dacii zkoušel taky a také se mu tam sedělo dobře.
Osobně bych se rád ještě podíval na tato auto: Škoda Roomster, Seat Altea XL a Volkswagen Touran. Všechny s motorizací 1.4 TSI. Dle mého mu bude nafta zbytečná a po městě by ji dřív utahal než benzín.
Dotaz bych měl spíše k těm posledním 3 zmiňovaným. Všechny tyto modely byly vydány kolem roku 2005 a ačkoliv my hledáme kolem roku 2010, tak se obávám, že se nic za tu dobu nezměnilo. Tedy že auto bude jen mladší, ale vzhledem ke stáří modelu bude dost hlučné? Přeci jen je to jen 4 roky rozdíl oproti tomu našemu.