Výběr pracovně - rodinného vozu

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
J488
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: úte 25 srp 15:27

Výběr pracovně - rodinného vozu

Příspěvek od J488 »

Zdravím všechny diskutující,

po probrouzdání všech myslitelných webových fór, jsem se nakonec přeci jen rozhodl, že zkusím poprvé poptat názor diskuzních odborníků nad výběrem budoucího vozu. :)

Tedy, má situace - aktuálně vybírám vozidlo, které splní jak mé nároky, tak nároky drahé polovičky, ročního potomka a jednoho čtvrtpsa.

Požadavky (možná sem tam preference):
- rozumné stáří (0 - 3 roky), zde mi jde spíše o záruku - auto si hodlám nechávat 3-5 let (dle odpisu)
- velikost (rozumná) pro rodinu - kompakt/nižší střední/SUV? - kufr na menší kočárek a bagáž (400+ využitelných litrů)
- určitá rozumná reprezentativnost - vzhledem k využití pro pracovní účel
- slušný motor - tj. 100+ kW/200+ Nm
- rozumné provozní náklady - prostě lidové vozidlo (servis do 10-12 tis., spotřeba do 10 litrů aj.)
- pohodlí při delších cestách - jeden týden v měsíci se vydám na delší trasy po ČR s denním nájezdem 700+ km, celkový nájezd
cca 30-35 tis km/rok, cesta do práce cca 100 km (téměř) denně
- cena do 450 tis. Kč vč. DPH - není to moc, ale zde jde víceméně o volbu rozumu. Ačkoliv limit není pevně dán, jde o
určitou moji psychologickou hranici - jde o pevnou částku v hotovosti, sleva za leas./výkup nepřipadá v úvahu
- skladovka/roční vůz/ojetina - prostě vozidlo, které si mohu do 14 dnů odvézt, přihlásit, použít
- bezpečností výbava typu: slepý úhel, udržení v pruzích, adaptivní tempomat aj. - toto by celkem ráda má polovička
- o komfortní výbavě typu duální klima, vyhřívané sedačky aj. nemluvím
- rozumný výhled z vozu - dtto požadavek mé polovičky

Má aktuální situace je - před narozením třetího (po psovi vlastně čtvrtého) člena domácnosti jsem ukončil OL vozu, tehdy Golfa 7 (po FL) v HB - byl velice špatně opraven po bouračce, chybělo mu pár prvků výbavy a hlavně, po 2 letech provozu jsem byl lehce skeptický o jeho kvalitách a především, kufr neodpovídal mé představě o rodinném vozidle (no, on by nakonec i stačil).
Naštěstí jsem zhruba rok před ukončením zakoupil velice výhodně O1 v perfektním stavu po pečlivém majiteli, kde jeho 300 tis. km nebylo téměř znát (vozidla i majitele). Otázka koupě nového vozu, i vzhledem ke kompletní rekonstrukci bydlení, byla odsunuta na druhou kolej a aktuálně, po zhruba 2 letech a 60 tis., jsem došel názoru, že nemohu být na druhé straně republiky závislý na 20 letém korábu s 370 tis. (a původní spojkou, turbem, podvozkem, haldexem - je to 4x4....) a navíc, drahá polovička s ním odmítá jezdit (má svůj malý samohyb).

Za poslední půlrok tak hledám, co je pro mé potřeby nejpřijatelnější vozidlo, které splní co nejvíce požadavků. A jako správný automobilový nadšenec bych chtěl (téměř) každé vozidlo, protože "každé má něco do sebe"...ze všech XC60, Mondeí, Octávek/Scal, Rifterů a kdo ví co všeho mi nakonec vyšel jako ideální adept v rozumné ceně Hyundai i30 fastback ve výbavě Ultimate. Pro upřesnění, mám jej rozjednaného, jde o roční kus s minimálním nájezdem, a v plné výbavě Ultimate. Bohužel, má drahá polovička po jeho prohlédnutí na parkovišti usoudila, že nakládací hrana je vysoko a výhled z vozu bude špatný. No, ačkoliv jsem se trochu snažil přesvědčit, že to není možné a zvykne si, přeci jen mě trochu hlodá svědomí, že nemám být sebestředný dětina a myslet i na její výšku o trochu většího zahradního trpaslíka (no, já nejsem jiný).

Tedy, co by mi kdo v takové situaci poradil? Z 80-90 % bude zakoupen Fastback, jde nyní spíše o rychlost prodejce, nechávám si ale dvířka pootevřená pro jiné, lepší návrhy.

V úvahu připadalo ještě:
- Scala Style s 1.6 TDI a DSG/1.5 TSI DSG - TDI spíše kvůli abnormální spotřebě a rozumné velikosti
- Octavia 3 FL Style s 1.5 TSI (2.0 TDI 110, 2.0 TSI 140 kW) - Octavia padla kvůli její velikosti (O1 jde ze stejného důvodu z domu)
- Leon (nyní již předposlední generace) - dtto Octavia, nyní je navíc za překvapivě dobrou cenu ve verzi FR, ale dtto Octavia
- Ceed - no, i30 vyšla lépe a není liftback
- mnoho dalších vozidel mimo daný rozpočet (V60 CC, i30 N FB, SantaFe...), které jsem vyřadil kvůli velikosti, nákladům na
provoz, nebo stáří

Děkuji za jakýkoliv názor, budu velice rád.
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2127
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Výběr pracovně - rodinného vozu

Příspěvek od petr_riha »

Já ti nevím, chceš auto s kufrem pro rodinu, ale zároveň chceš malé auto, bo baba se s tím bojí jezdit... Mmch, octavia během těch 3 generací povyrostla, tvrdit, že OIII padla kvůli velikosti OI je takové... vtipné :-) Upřímně, moc jsem nepochopil ani (a nedovedu si představit) přesednutí z Golfa VII do OI... Když nic jiného, tak kvůli bezpečnosti.

Jsi rozhodnutý pro fastback, tak moc něvím, oč tu jde. Mě osobně přijde ten kufr (na pohled zvenku, nikdy jsem v tom neseděl a ani jej nezkoumal) malý. Ale možná se pletu a bude dostačovat.

OIII facelift by mi nesměl do baráku, bo 4 voči. Ale jinak by to byla asi nejrozumnější volba z toho, co tu navrhuješ. Čeho se žena bojí, parkování? Senzory + možná kamera. Velikosti na silnici? Dostane to do oka, jezdí i větší auta. Výhledu? Něčeho jiného?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4081
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Výběr pracovně - rodinného vozu

Příspěvek od HondaMan »

S podobnými požadavky si lidé obvykle kupují Berlingo/Partner... Je to kratší nez Octa a je v tom více místa.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Výběr pracovně - rodinného vozu

Příspěvek od ctrl_j »

Hm, O1 jde z domu protoze je moc velka a berem i30 fb
delka-sirka-vyska-rozvor

Kód: Vybrat vše

i30fb: 4455-1795-1425-2650
O1:    4507-1731-1431-2512
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
TomZ
Pan Řidič
Příspěvky: 215
Registrován: pát 16 pro 11:13

Re: Výběr pracovně - rodinného vozu

Příspěvek od TomZ »

Berlingo atp. nebo auto typu MPV
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Výběr pracovně - rodinného vozu

Příspěvek od Jenyk »

ctrl_j píše:berem i30 fb
To ovšem člověk musí prodat včas před koncem záruky. Ceny dílů jsou naprosto drastické.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
J488
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: úte 25 srp 15:27

Re: Výběr pracovně - rodinného vozu

Příspěvek od J488 »

Děkuji za odpovědi, ale vyjádřil jsem lehce nepřesně. Sepisoval jsem vše narychlo před odpoledním útěkem z kanceláře. :)

V 80 -90 % bude vozidlo čistě pro můj osobně - pracovní účel, protože dle potřeby trávím ve vozech od 3 po 18 h/den. Žena má své vozidlo - MB A, kterého se odmítá vzdát (což s povzdechem kvituji). Potřebuji ale, aby v určitých případech vozidlem jezdila a já tak nemusel stěhovat zapomenutý kočár/sedačku aj. z vozu do vozu. To částečně vyřešil nákup druhé sedačky a kočáru, ale i tak to není úplně šťastné řešení.

I proto padla zatím volba FB, který je z mého pohledu přijatelně komfortní, s rozumným kufrem při cestě s rodinou + nabídne i trochu toho rozptýlení a vzhledově neurazí. Navíc má z mého pohledu výrazný benefit - nedráždí okolí (sousedy, zákazníky aj.).
petr_riha píše:Já ti nevím, chceš auto s kufrem pro rodinu, ale zároveň chceš malé auto, bo baba se s tím bojí jezdit... Mmch, octavia během těch 3 generací povyrostla, tvrdit, že OIII padla kvůli velikosti OI je takové... vtipné :-) Upřímně, moc jsem nepochopil ani (a nedovedu si představit) přesednutí z Golfa VII do OI... Když nic jiného, tak kvůli bezpečnosti.

Jsi rozhodnutý pro fastback, tak moc něvím, oč tu jde. Mě osobně přijde ten kufr (na pohled zvenku, nikdy jsem v tom neseděl a ani jej nezkoumal) malý. Ale možná se pletu a bude dostačovat.

OIII facelift by mi nesměl do baráku, bo 4 voči. Ale jinak by to byla asi nejrozumnější volba z toho, co tu navrhuješ. Čeho se žena bojí, parkování? Senzory + možná kamera. Velikosti na silnici? Dostane to do oka, jezdí i větší auta. Výhledu? Něčeho jiného?
Tak velikost vozu je bohužel dost subjektivní. Samozřejmě o růstu Octavie není pochyb, a nelze je porovnávat. Sám s O3 mám něco najeto (méně i s O2) jak v RS, tak naopak s 1.6 TDI a samozřejmě rozdíl velikostně je. Na zadních sedadlech to platí dvojnásob. Každopádně, pro ženu jde v obou případech o krabice (O1 i O3) a pro ni přes to nejede vlak, vidí je stejně. Včera se ale jasně ukázalo, že odhad velikosti není její nejsilnější stránka, protože nadšeně ukazovala na předváděčku M6 v sedanu, že to by asi tak velikostně šlo. :)

Jinak, přechod z G7 na O1 tak smutný nebyl. Samozřejmě, bezpečnost je jedna z motivací, proč chci dát Octavii pryč, ale v ostatních ohledech to nebylo tak nepříjemné. Golf byl pohodlnější na cestách, dalo se s ním více vyblbnout a 1.4 TSI byla celkem živá a úsporná motorizace, o infotainmentu se nemusím ani zmiňovat - O1 má zoufalé rádio a tím to končí. Na druhou stranu, Octavia má víceméně (až na asistenty) vše, co jsem (ne)potřeboval (vyhřívané sedačky, palubní PC, klima, tažný, průměrné xenony v zoufalém stavu) a k tomu 4x4 (tzn. vzadu víceprvek, 6stupňový manuál, vyšší podvozek). Navíc, Octavia je z mého pohledu takový rozumný dělník, který sem tam drhne, občas skřípne, ale mám z ní takový pocit, že ji lze opravit kladivem, u horších závad krumpáčem. Krásné jsou ty chvíle, když zastavím na hotelovém parkovišti vedle flotilových A6, Passatů apod. Pak se z chudinky stává rázem téměř veterán. :) Stýskat se mi nebude, ale svoji práci dělala dobře a s nadšením.

Tak pro mě byla O3 jasným nástupcem. 2.0 TSI 140kW byla ideální "fun" motorizace, pro rodinu velké, možnost nez. top., ale bohužel, tam přišla jasná stopka. Navíc, podobně vybavená shodná motorizace s i30/ceedem je finančně významně jinde. Tzn. hlavní motivace musí být prostor.
HondaMan píše:S podobnými požadavky si lidé obvykle kupují Berlingo/Partner... Je to kratší nez Octa a je v tom více místa.
No, dlouho jsem zjišťoval info o Rifteru/Berlingu. V 1,5 HDI s AT a krátké verzi by vyhovovala - jak výhledem, tak i rozměry. Jenže, kolega si jej s nadšením koupil a musel uznat, že na časté, dlouhé cestování těsně nad dálničním limitem to úplně není. A to je naneštěstí můj denní chléb.
ctrl_j píše:Hm, O1 jde z domu protoze je moc velka a berem i30 fb
delka-sirka-vyska-rozvor

Kód: Vybrat vše

i30fb: 4455-1795-1425-2650
O1:    4507-1731-1431-2512
Jak jsem psal výše, jde o subjektivní pocit. Navíc musím přiznat, že má žena si s O1 spíše nepadla do noty. Ono nedává smysl ani fakt, že i30 SW jí přijde zbytečně velká, ale FB je ok - rozdíl je jen v délce, a to cca 10 cm?

Takhle, pokud bych upravil požadavky, lze cílit více na standardní nižší střední/střední. Požadavek na co největší vozidlo je vedlejší. :)
Uživatelský avatar
970ka
Mistr volantu
Příspěvky: 898
Registrován: pon 25 dub 12:52
Bydliště: Plzeňský wenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr pracovně - rodinného vozu

Příspěvek od 970ka »

Kuwa,dneska sou ženský rozmazlený,když jsme měli děti malé,tak moje jezdila s Trábošem a tý radosti :-)
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
J488
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: úte 25 srp 15:27

Re: Výběr pracovně - rodinného vozu

Příspěvek od J488 »

Jenyk píše:
ctrl_j píše:berem i30 fb
To ovšem člověk musí prodat včas před koncem záruky. Ceny dílů jsou naprosto drastické.
To je dobré vědět. Auto půjde 5 let na odpis a tedy nejdéle po 5 letech pryč z domu. Tzn. vzhledem k roku v. 11/2018 by mě teoreticky čekalo 2 leté doufání.

Je to nějaký znatelný rozdíl? Máte zkušenost? Pravda, když jsem dohledával info k i30N Fb, bylo mi řečeno, že ceny dílů a servisu jsou podobné, jako u klasické i30, jen je častější údržba. Nenapadlo mě ale zjišťovat, jestli nejsou díly na i30 náhodou standardně odpovídající spíše ceně i30N. :)))
J488
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: úte 25 srp 15:27

Re: Výběr pracovně - rodinného vozu

Příspěvek od J488 »

970ka píše:Kuwa,dneska sou ženský rozmazlený,když jsme měli děti malé,tak moje jezdila s Trábošem a tý radosti :-)
A bude hůř...:)

Ale ne, má žena je naopak celkem skromný, vesnickým automobilovým životem ošlehaný člověk. Je schopná s celkem klidným srdcem jezdit i tím, co bych já označil za naprostý šrot...no, raději blbě jet, než dobře jít...Stále spíš nechápe, proč nekoupíme E90 po vzoru otce a neudržujeme to v rozumném stavu. :)

A pokud jsem se pro výměnu konečně rozhodl, bylo mi hloupé se nezeptat. Ponaučení pro příště. :))
Odpovědět