Výběr pracovně - rodinného vozu
Napsal: úte 25 srp 16:45
Zdravím všechny diskutující,
po probrouzdání všech myslitelných webových fór, jsem se nakonec přeci jen rozhodl, že zkusím poprvé poptat názor diskuzních odborníků nad výběrem budoucího vozu.
Tedy, má situace - aktuálně vybírám vozidlo, které splní jak mé nároky, tak nároky drahé polovičky, ročního potomka a jednoho čtvrtpsa.
Požadavky (možná sem tam preference):
- rozumné stáří (0 - 3 roky), zde mi jde spíše o záruku - auto si hodlám nechávat 3-5 let (dle odpisu)
- velikost (rozumná) pro rodinu - kompakt/nižší střední/SUV? - kufr na menší kočárek a bagáž (400+ využitelných litrů)
- určitá rozumná reprezentativnost - vzhledem k využití pro pracovní účel
- slušný motor - tj. 100+ kW/200+ Nm
- rozumné provozní náklady - prostě lidové vozidlo (servis do 10-12 tis., spotřeba do 10 litrů aj.)
- pohodlí při delších cestách - jeden týden v měsíci se vydám na delší trasy po ČR s denním nájezdem 700+ km, celkový nájezd
cca 30-35 tis km/rok, cesta do práce cca 100 km (téměř) denně
- cena do 450 tis. Kč vč. DPH - není to moc, ale zde jde víceméně o volbu rozumu. Ačkoliv limit není pevně dán, jde o
určitou moji psychologickou hranici - jde o pevnou částku v hotovosti, sleva za leas./výkup nepřipadá v úvahu
- skladovka/roční vůz/ojetina - prostě vozidlo, které si mohu do 14 dnů odvézt, přihlásit, použít
- bezpečností výbava typu: slepý úhel, udržení v pruzích, adaptivní tempomat aj. - toto by celkem ráda má polovička
- o komfortní výbavě typu duální klima, vyhřívané sedačky aj. nemluvím
- rozumný výhled z vozu - dtto požadavek mé polovičky
Má aktuální situace je - před narozením třetího (po psovi vlastně čtvrtého) člena domácnosti jsem ukončil OL vozu, tehdy Golfa 7 (po FL) v HB - byl velice špatně opraven po bouračce, chybělo mu pár prvků výbavy a hlavně, po 2 letech provozu jsem byl lehce skeptický o jeho kvalitách a především, kufr neodpovídal mé představě o rodinném vozidle (no, on by nakonec i stačil).
Naštěstí jsem zhruba rok před ukončením zakoupil velice výhodně O1 v perfektním stavu po pečlivém majiteli, kde jeho 300 tis. km nebylo téměř znát (vozidla i majitele). Otázka koupě nového vozu, i vzhledem ke kompletní rekonstrukci bydlení, byla odsunuta na druhou kolej a aktuálně, po zhruba 2 letech a 60 tis., jsem došel názoru, že nemohu být na druhé straně republiky závislý na 20 letém korábu s 370 tis. (a původní spojkou, turbem, podvozkem, haldexem - je to 4x4....) a navíc, drahá polovička s ním odmítá jezdit (má svůj malý samohyb).
Za poslední půlrok tak hledám, co je pro mé potřeby nejpřijatelnější vozidlo, které splní co nejvíce požadavků. A jako správný automobilový nadšenec bych chtěl (téměř) každé vozidlo, protože "každé má něco do sebe"...ze všech XC60, Mondeí, Octávek/Scal, Rifterů a kdo ví co všeho mi nakonec vyšel jako ideální adept v rozumné ceně Hyundai i30 fastback ve výbavě Ultimate. Pro upřesnění, mám jej rozjednaného, jde o roční kus s minimálním nájezdem, a v plné výbavě Ultimate. Bohužel, má drahá polovička po jeho prohlédnutí na parkovišti usoudila, že nakládací hrana je vysoko a výhled z vozu bude špatný. No, ačkoliv jsem se trochu snažil přesvědčit, že to není možné a zvykne si, přeci jen mě trochu hlodá svědomí, že nemám být sebestředný dětina a myslet i na její výšku o trochu většího zahradního trpaslíka (no, já nejsem jiný).
Tedy, co by mi kdo v takové situaci poradil? Z 80-90 % bude zakoupen Fastback, jde nyní spíše o rychlost prodejce, nechávám si ale dvířka pootevřená pro jiné, lepší návrhy.
V úvahu připadalo ještě:
- Scala Style s 1.6 TDI a DSG/1.5 TSI DSG - TDI spíše kvůli abnormální spotřebě a rozumné velikosti
- Octavia 3 FL Style s 1.5 TSI (2.0 TDI 110, 2.0 TSI 140 kW) - Octavia padla kvůli její velikosti (O1 jde ze stejného důvodu z domu)
- Leon (nyní již předposlední generace) - dtto Octavia, nyní je navíc za překvapivě dobrou cenu ve verzi FR, ale dtto Octavia
- Ceed - no, i30 vyšla lépe a není liftback
- mnoho dalších vozidel mimo daný rozpočet (V60 CC, i30 N FB, SantaFe...), které jsem vyřadil kvůli velikosti, nákladům na
provoz, nebo stáří
Děkuji za jakýkoliv názor, budu velice rád.
po probrouzdání všech myslitelných webových fór, jsem se nakonec přeci jen rozhodl, že zkusím poprvé poptat názor diskuzních odborníků nad výběrem budoucího vozu.
Tedy, má situace - aktuálně vybírám vozidlo, které splní jak mé nároky, tak nároky drahé polovičky, ročního potomka a jednoho čtvrtpsa.
Požadavky (možná sem tam preference):
- rozumné stáří (0 - 3 roky), zde mi jde spíše o záruku - auto si hodlám nechávat 3-5 let (dle odpisu)
- velikost (rozumná) pro rodinu - kompakt/nižší střední/SUV? - kufr na menší kočárek a bagáž (400+ využitelných litrů)
- určitá rozumná reprezentativnost - vzhledem k využití pro pracovní účel
- slušný motor - tj. 100+ kW/200+ Nm
- rozumné provozní náklady - prostě lidové vozidlo (servis do 10-12 tis., spotřeba do 10 litrů aj.)
- pohodlí při delších cestách - jeden týden v měsíci se vydám na delší trasy po ČR s denním nájezdem 700+ km, celkový nájezd
cca 30-35 tis km/rok, cesta do práce cca 100 km (téměř) denně
- cena do 450 tis. Kč vč. DPH - není to moc, ale zde jde víceméně o volbu rozumu. Ačkoliv limit není pevně dán, jde o
určitou moji psychologickou hranici - jde o pevnou částku v hotovosti, sleva za leas./výkup nepřipadá v úvahu
- skladovka/roční vůz/ojetina - prostě vozidlo, které si mohu do 14 dnů odvézt, přihlásit, použít
- bezpečností výbava typu: slepý úhel, udržení v pruzích, adaptivní tempomat aj. - toto by celkem ráda má polovička
- o komfortní výbavě typu duální klima, vyhřívané sedačky aj. nemluvím
- rozumný výhled z vozu - dtto požadavek mé polovičky
Má aktuální situace je - před narozením třetího (po psovi vlastně čtvrtého) člena domácnosti jsem ukončil OL vozu, tehdy Golfa 7 (po FL) v HB - byl velice špatně opraven po bouračce, chybělo mu pár prvků výbavy a hlavně, po 2 letech provozu jsem byl lehce skeptický o jeho kvalitách a především, kufr neodpovídal mé představě o rodinném vozidle (no, on by nakonec i stačil).
Naštěstí jsem zhruba rok před ukončením zakoupil velice výhodně O1 v perfektním stavu po pečlivém majiteli, kde jeho 300 tis. km nebylo téměř znát (vozidla i majitele). Otázka koupě nového vozu, i vzhledem ke kompletní rekonstrukci bydlení, byla odsunuta na druhou kolej a aktuálně, po zhruba 2 letech a 60 tis., jsem došel názoru, že nemohu být na druhé straně republiky závislý na 20 letém korábu s 370 tis. (a původní spojkou, turbem, podvozkem, haldexem - je to 4x4....) a navíc, drahá polovička s ním odmítá jezdit (má svůj malý samohyb).
Za poslední půlrok tak hledám, co je pro mé potřeby nejpřijatelnější vozidlo, které splní co nejvíce požadavků. A jako správný automobilový nadšenec bych chtěl (téměř) každé vozidlo, protože "každé má něco do sebe"...ze všech XC60, Mondeí, Octávek/Scal, Rifterů a kdo ví co všeho mi nakonec vyšel jako ideální adept v rozumné ceně Hyundai i30 fastback ve výbavě Ultimate. Pro upřesnění, mám jej rozjednaného, jde o roční kus s minimálním nájezdem, a v plné výbavě Ultimate. Bohužel, má drahá polovička po jeho prohlédnutí na parkovišti usoudila, že nakládací hrana je vysoko a výhled z vozu bude špatný. No, ačkoliv jsem se trochu snažil přesvědčit, že to není možné a zvykne si, přeci jen mě trochu hlodá svědomí, že nemám být sebestředný dětina a myslet i na její výšku o trochu většího zahradního trpaslíka (no, já nejsem jiný).
Tedy, co by mi kdo v takové situaci poradil? Z 80-90 % bude zakoupen Fastback, jde nyní spíše o rychlost prodejce, nechávám si ale dvířka pootevřená pro jiné, lepší návrhy.
V úvahu připadalo ještě:
- Scala Style s 1.6 TDI a DSG/1.5 TSI DSG - TDI spíše kvůli abnormální spotřebě a rozumné velikosti
- Octavia 3 FL Style s 1.5 TSI (2.0 TDI 110, 2.0 TSI 140 kW) - Octavia padla kvůli její velikosti (O1 jde ze stejného důvodu z domu)
- Leon (nyní již předposlední generace) - dtto Octavia, nyní je navíc za překvapivě dobrou cenu ve verzi FR, ale dtto Octavia
- Ceed - no, i30 vyšla lépe a není liftback
- mnoho dalších vozidel mimo daný rozpočet (V60 CC, i30 N FB, SantaFe...), které jsem vyřadil kvůli velikosti, nákladům na
provoz, nebo stáří
Děkuji za jakýkoliv názor, budu velice rád.