Stránka 1 z 1

co nebrat

Napsal: ned 23 srp 02:22
od CZDragon
dobrej tak jsme pravě psal 2 hod prispěvek i stím co by tu bylo v okolí a forum se odhlásilo tak to zkusim zjednodušeně

nemam moc najeto , v praci jsem jezdil citroen berlingo 1gen diesel asi 1,6
a ted budu nejspíš potřebovat něco sveho
odhaduju 40km denne hlavně mimo mesto , obcas dalnice

cena 250-300-350 nejlepe se zarukou 5 let
ojetina nevadí nejlepe aby auto na rok stalo podobně 1rok 50-70, 2. 100-140 ,
nechci se v tom vecne hrabat, servisovat,...

auto na protiucet nemam, a lising po nepotřebuju- a o slevu si řeknu :D
jsem sám , ale nejlepe pro 4 dospele lidi, minimum je 2 a trpaslík.
kolik je minimum výkonu pro dalnici - vim težke ale 44kw fabie to nebude
otazky: nejlepe - atmosfera bez turba ?
na jake motory, auta si dat pozor ?

znacka mi je jedno , stejne každy nadava na to co ma :D
fiat, mitsubishi, toyota- maji servisi trosku dal tak nevim jak je to se servisem. přesneji tahat 100km na plataku ,...

pardon že ted je to jak .... ale tak pekne už to nedam :( a za cj se omlouvám
seznam toho co je v okolí Chomutov/Most jako skladovka v limitu bych už napodruhé nedal-někdy zítra- v tydnu dodam

ted už bych to nedal, a rad bych vědel na co davat bacha než me začnou ukecavat ke koupi - auto neni rohlík

Re: co nebrat

Napsal: pon 24 srp 07:57
od HondaMan
Atmosféra bez turba je přežitek. Pokud nejsi petrolhead a nekupuješ minimálně řadovou šestku, tak bych do atmosfery nešel. Naopak malé turbobenziny docela jednou a nežerou. Pokud nebudeš hledat veterána, tak to při Tvém nájezdu přežije dlouho.

Re: co nebrat

Napsal: pon 24 srp 11:40
od jirka87
"ojetina nevadí nejlepe aby auto na rok stalo podobně 1rok 50-70, 2. 100-140 " - jsem hloupej, tohle jsem nepochopil

Včera jsem jel v Toyotě Avensis T27 1.8i 108kw (tuším 2013 rok to byl?)- nesplňuje to sice požadavek na záruku 5let atd...

Nicméně 100 000Km najeto, cena 200K (brzd desky a pneu na sračku, k tomu udělat olej a filtraci..k ceně bych připočítal tak 20K), solidní auto, slušně odhlučněné, vnitřní prostor nadmíru..Podvozek příjemně naladěný na ty naše příšerné cesty.

Nejedná se o úplně jednoduchej motor (variabilní časování obou vaček + pokud je mi známo, tak přímovstřik + 2x kat, 4x lambda sonda) nicméně Toyota...Rozvod řetězem za mě velkej bonus. Ovšem dle tohoto článku asi ani toto slunce nesvítí nejjasněji : https://www.auto.cz/ojeta-toyota-avensi ... ach-102021

Mínusy ? Letargickej projev motoru (papírově 9,8sec, pocitově asi 15sec, ale nehonil jsem to nadoraz, bylo to studený), dynamika až úplně nahoře otáčkového spektra. No..proti včera prodanýmu autu jsem byl trochu v šoku a to jsem měl taky atmosféru...

Pro klidnějšího řidiče proč ne. Kolem mě se teď ty Avensisy hodně množí. Lidi jsou velice spokojení.

Re: co nebrat

Napsal: pon 31 srp 16:07
od Vauban
pises malo o tom aky priestor budes potrebovat v aute

realne v takejto cenovej hladine moc zlych aut nie je, 20km do prace plus 20km spat a k tomu nejake dovolenky, nakupy...by mohol byt vyhodny aj diesel, ale ty musis vediet

s Daciou sa pri nehode na dialnici rozplacnes, treba to brat do uvahy...cca 100k na dialnicu staci, na dynamicke predbiehanie sice ani nie ale na maximalnu rychlost v pohode

na co si dat pozor? no nekupuj co vyslovene nechces, mnohi ponukaju drahsie vozy a nutia k tomu uvery, ked ti nebudu vediet odpovedat na cenu servisu po 10 rokoch alebo ekvivalentneho poctu kilometrov tak nema zmysel ani dalej komunikovat - to je taky jednoduchy test kvality predajcu

neviem ako v cechach ale na slovensku su najlepsie kusy predvadzacky 1-1.5 roka stare s cca 30 tisic km, tam ide kupna cena dole o 40-45% ale je ich ako safranu kedze sa to dohaduje po znamosti

Re: co nebrat

Napsal: stř 02 zář 15:32
od CZDragon
dobrej myslel jsme to tak, jestli není nějaký profláklí model/motor do kterého nejít , alespon tedy u nového příp. ročního , jete je o hodně vetší výber a i seznam .
a k te cene, že jsme ochoten "odepsat" 50-70 tis za rok za auto a nahradní díly (+ spotřebak/garančky) , snad to nezni moc ... hlavne nechci plečku za kterou dam 250, za 2 mesíce rozvody,turba,.. za dalsich 100 , když je za tu cenu nové , i když třeba huř vybavene auto .
velikost tam je i když ... : jsem sám , ale nejlepe pro 4 dospele lidi, minimum je 2 a trpaslík.
nepotřebuju dodávku nebo pick-up , ale nakupni taška mě taky nelaka, na ližích neumim, dogu nevlastním, kočár by mohl být fajn pokud by se povedlo- přeci jen auto by melo vydržet
třeba u reanultu jsme koukal na skladovky CAPTUR Limited TCe 130 GPF je to cice přes limit , pak jsou tam clia , megan v zakladu je nekde od 320 i když ne hned za rohem
SANDERO TCe 74kW/100k S&S LPG Arctica (asi malý)
Hyundai Nová i30 hatchback s benzínovým motorem 1,5i CVVT 81 kW a 6stup,
kia rio, stonic , Kia Ceed 5HB CD 1,4 T-GDi GPF FRESH (taky dražší)

škodovka ma fabie , i když to znam jendu co po 60k šel motor do servisu vše opraveno a pri odjezdu to zavadu zahlasilo znovu, a zase to stalo,.. ale motorizaci nevím. nove scala , roční rapid , oktavku jsem nekde vydel ročni skoro v limitu

těch nových aut je docela dost i do takhle "malého" limitu, a ja si chci udělat přehled, než se dostanu k tomu že půjdu do salonu a tam mě budou nalhávat kde co.
pěkná předváděčka je vzácnost to vím i já co do aut nedělám,pokukuju co maj kde skladem
A i tak platí že něco muže mít krasnou výbavu, ale motor bude ... rad že přežije záruku
chápu že posuzovat dnešní motor kolik vydrží je asi trošku mimo, ale jsou značky nebo aspon technologie , ktere jsou známejší výdrží/poruchovostí a o to mi šlo

nejsem ženská abych kupoval barvu, a podle posezu/vzhledu koupim židly ne auto za par set tisíc.
asi to moc řeším, jsem takový praktický člověk. jinak bych si koupil nějakou vysněnou ameriku a počkal až mě sežere.
a bazarove 250tis najeto za 250tis kc mě upřímně neláka- ano opravdu je tu prodejce co taha z nemecka a KM i CZK má dost podobné :D

stejně očekávám že to dopadne nějakou bazarovou ... co až odejde půjde na protiúčet za jíné , a já si zase položím stejné otázky, jen jsme si říkal že když je "krize" tak kouknu po novém hned a zkusím kolik by cukli s cenou.

Re: co nebrat

Napsal: pát 04 zář 10:06
od Vauban
ja by som hatchback/maly crossover nebral, kufor nejakych 400 litrov zaplnis kocarom a potom uz nic, za klasicky kombik je relativne maly priplatok a ziskas obrovsky bonus praktickosti

kazdpadne vo vsetkych menovanych modeloch odvezies 4 osoby bez problemov len ten kufor no...Sandero by som si kupil len na dochadzanie do prace po meste, na to je to idealne lacne auto...rodinu by som v tom nevozil kvoli bezpecnosti...to uz radsej Dustera (byva v ponuke aj s LPG)

hyundaie a kie v podstate nemaju zavaznejsie chyby motorov, su moderne, bezpecne a ponukaju dobry pomer ceny a uzitku (v tomto skodovka pre sukromnu osobu velmi konkurovat nevie)

chapem to tak, ze to bude jedine hlavne rodinne auto a k tomu by som tak aj pristupoval, na co vsetko ho budete vyuzivat a aku chcete vybavu (u nas soferuje aj manzelka a ta chcela nevyhnutne mat v aute parkovaciu kameru, co samozrejme zvysuje cenu)...my mame tiez babo, nezijeme nejako aktivne len chodime za rodinou cez pol republiky a bez kombiku si to neviem velmi predstavit (rodina obcas chodi za nami v i30 hatchbacku, v ktorom nam dovezu akurat tak 2-3 bednicky zavaranin a viac menej koniec