Trh s auty - jak budou ceny reagovat na COVID?
Trh s auty - jak budou ceny reagovat na COVID?
Dobrý den, uvažují o koupi úplně nového auta a nevím jak se bude na dále vyvíjet trh s auty. Jestli ještě počkat zda nepřijde druhá vlna Covid-19 a s tím spojené odstávky v automobilovém průmyslu a třeba pozdější zlevňování nebo zvyšování cen aut a nebo koupit teď, když jsou nějaké akce už nyní. Rád bych se dozvěděl nějaké další informace, já osobně si nedokážu představit jak to bude dal, když přijde druhá vlna. Děkuji za odpovědi a přeji hezky zbytek dne.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trh s auty
tak tohle je otázka pro Jolandu. Osobně si ale myslím, že ceny dolů nepůjdou. Klasika - počet prodaných ks může klesat, ale tržby musí být stejné.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Trh s auty
IMHO cena klesnout může, zejména u levnějších značek a modelů (být vítězem COVID krize může být marketingově zajímavé). Pokud chceš auto jako auto, tak bych na pokles nečekal, nepřijde. Objednal bych, dokud je šance, že se auto stihne dodat, než přijde nějaká COVID pauza ve výrobě.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Trh s auty - jak budou ceny reagovat na COVID?
A má být hůř, co se vyjednávání o ceně / slevě (nového VW) týče.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5658
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trh s auty - jak budou ceny reagovat na COVID?
Zalezi od konkretneho modelu a ci sa jedna o skladak, alebo objednavku do vyroby.
Do vyroby, urcite cena klesat nebude, skor pojde hore - nove normy, povinne DAB
Skladak, urcite cena pojde dolu cim viac sa budeme blizit k 01.01.2021 - auta so starou normou, bez DAB
Do vyroby, urcite cena klesat nebude, skor pojde hore - nove normy, povinne DAB
Skladak, urcite cena pojde dolu cim viac sa budeme blizit k 01.01.2021 - auta so starou normou, bez DAB
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Trh s auty - jak budou ceny reagovat na COVID?
Pokud si chtějí zachovat svůj příjem, budou nuceni snížit ceny.
Re: Trh s auty - jak budou ceny reagovat na COVID?
Právě, že naopak. Prodej aut je, v konečným důsledku, poměrně cenově neelastickej obor. Kvůli pohybům v ceně v řádech nižších desítek % si nikdo víc aut nenakoupí.
Těch pár soukromníků, co si běží koupit novýho Mustanga, protože je to za ty prachy super deal (tak moc, až museli zásadně zdražit), ty automobilku nedělají.
Automobilku dělají korporáty, který potřebujou 300 aut pro svoje lidi a ideálně je obměnit co 2-3 roky, aby neplatili údržbu a ještě to mohli prezentovat jako benefit. A ty si ty auta nakoupí, ať už je cena jaká je. Protože je to prostě potřeba.
Zároveň se dá očekávat méně častá obměna vozového parku, protože prostě COVID. A nikdo si nedovolí v týhle době držkovat, že chce okamžitě nový auto, jinak jde dělat jinam.
No a když se prodává míň jednotek, tak se musí Halík kurva co? Prodávat za víc žejo + faktory co píše Sněhulák. Nová Octavie je toho jasným důkazem.
Navíc, spoustu zajímavých aut snad automobilky už ani prodávat nechtějí. Viz zdražení MeganuRS, meziročně o nějakých 150k. To nemělo žádnej tržní základ. Jenom je ta prodaná jednotka na flastru za emise tak drahá, že je potřeba na ní někde vydělat.
Těch pár soukromníků, co si běží koupit novýho Mustanga, protože je to za ty prachy super deal (tak moc, až museli zásadně zdražit), ty automobilku nedělají.
Automobilku dělají korporáty, který potřebujou 300 aut pro svoje lidi a ideálně je obměnit co 2-3 roky, aby neplatili údržbu a ještě to mohli prezentovat jako benefit. A ty si ty auta nakoupí, ať už je cena jaká je. Protože je to prostě potřeba.
Zároveň se dá očekávat méně častá obměna vozového parku, protože prostě COVID. A nikdo si nedovolí v týhle době držkovat, že chce okamžitě nový auto, jinak jde dělat jinam.
No a když se prodává míň jednotek, tak se musí Halík kurva co? Prodávat za víc žejo + faktory co píše Sněhulák. Nová Octavie je toho jasným důkazem.
Navíc, spoustu zajímavých aut snad automobilky už ani prodávat nechtějí. Viz zdražení MeganuRS, meziročně o nějakých 150k. To nemělo žádnej tržní základ. Jenom je ta prodaná jednotka na flastru za emise tak drahá, že je potřeba na ní někde vydělat.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Trh s auty - jak budou ceny reagovat na COVID?
podla mna ceny dole nepojdu kedze skoro vsetky velke automobilky uz ohlasili hromadne prepustania po celom svete radovo v tisickach zamestnancov a nahradzat ich budu robotizaciou, cim usetria obrovske financne prostriedky
uz teraz mnohe zavody v pohode radsej zosrotuju tisicky aut nez aby ich predavali so zlavou...jedine, co niekedy pohne s cenami aut nadol je zvysenie konkurencie ale velke koncerny proti tomu budu vzdy tvrdo bojovat pretlacanim vacsej a vacsej regulacie
uz teraz mnohe zavody v pohode radsej zosrotuju tisicky aut nez aby ich predavali so zlavou...jedine, co niekedy pohne s cenami aut nadol je zvysenie konkurencie ale velke koncerny proti tomu budu vzdy tvrdo bojovat pretlacanim vacsej a vacsej regulacie
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trh s auty - jak budou ceny reagovat na COVID?
nepůjdou dolů....naopak.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Trh s auty - jak budou ceny reagovat na COVID?
Ceny aut dolů nepůjdou, zisky automobilek ano, protože ani zvýšení cen nenahradí pokles prodeje.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.