Malé velké auto (nástupce Renault Scénic I)
Napsal: úte 30 čer 08:38
Ahojte, aktuálně mám Renault Scénic 1,6 79kW 2002 (benzín). Vlastním jej 15 let, kdy jsem s ním najezdil zhruba 220 000 km. S pravidelným servisem mě auto za celou dobu nikde nenechalo stát. Ačkoliv jezdí stále bez problémů, tak už bych chtěl něco modernějšího kvůli bezpečnosti a hlavně jízdnímu komfortu.
Ikdyž je to poměrně dobrá krabice bez aerodynamiky, tak se s tím dá jezdit relativně svižně, ale na dálnici tomu už chybí 6. rychlostní stupeň a hlavně tempomat. Při delších cestách začíná bolet nárt nohy. Navíc při klasickém dálničním tempu 130 km/h je už dost hlučné. Na druhou stranu jsem zjistil, že bych dokázal absolutně oželet automatickou klimatizaci, kterou využiji opravdu v jednotkách případů do roku.
Autem jezdím většinu času ve městě a párkrát do roka 300 km za rodinou po dálnici + dovolené v Itálii.
Velikostně mi tento typ auta naprosto vyhovuje. Díky vysokému posedu jako na židli si do něj bez problému sednu i se svými 2m a 140 kg a výhled z auta je perfektní. Přesto je auto na dnešní poměry maličké (417x172 cm) a tak si v podzemní garáži oproti kravskému SUV (Audi Q7) souseda libuji, že tam najedou na první dobrou a nemusím se tam na 6x lámat.
Ačkoliv peněz je dost, tak vzhledem k využití a nájezdu bych do auta chtěl investovat kolem 200 000 Kč s tím, že hledám opět něco na delší dobu. Ideálně něco mladšího (kolem 2015+), nájezdem do první výměny řemenů (kolem 75 000 km) a hlavně velikostně a stylově podobné tomu mému Scénicu. Byl bych rád, kdyby se s autem dalo jet i pohodlně těch 130 km/h. Nemám tendence jet o moc rychleji, pokud zrovna nepředjíždím a na přesuny mi to stačí. Nechci tedy, aby v těchto rychlostech řvalo jako šílené.
Automaticky se nabízí novější model Renault Scénic III. Jenže ty jsou cenově jinde, takže tam bych musel vzít kousek s větším nájezdem nebo starší. Dále mě zaujalo něco na styl Opel Meriva 1.4 T, Citroen C3 Picasso nebo z levnějších například Dacia Dokker 1,2 Tce 85kW.
Ty Dacie jsou celkem zajímavé. Jsou velmi levné, relativně mladé a s nízkým nájezdem. Proti mi hraje jen "industriální" interiér s viditelnými kovy a tvrdými plasty. Také si nejsem úplně jistý antikorozní ochranou, což je vzhledem k zimnímu parkování v podzemní garáži s 10°C velmi důležité.
Je nějaké auto, které byste mi doporučili vzhledem k vnitřnímu prostoru? Chci si v červenci udělat čas a projít bazary, ale rád bych měl předem nějaké tipy na co se podívat a do čeho určitě nejít a proč.
Jen například. Ještě před koronavirem jsme se byli podívat do půjčovny na Škodu Kodiaq, protože jsme si chtěli půjčit auto na cestu po Itálii. Auto je to z venku obrovské, ale uvnitř jsem se skoro nemohl vejít nohami a hlavou jsem mlátil o plastový rám střešního okna. Za mně by si navíc nikdo nesedl (leda tak batole nebo někdo s amputovanými nohami). I ve Škode Scala bylo více místa.
Ikdyž je to poměrně dobrá krabice bez aerodynamiky, tak se s tím dá jezdit relativně svižně, ale na dálnici tomu už chybí 6. rychlostní stupeň a hlavně tempomat. Při delších cestách začíná bolet nárt nohy. Navíc při klasickém dálničním tempu 130 km/h je už dost hlučné. Na druhou stranu jsem zjistil, že bych dokázal absolutně oželet automatickou klimatizaci, kterou využiji opravdu v jednotkách případů do roku.
Autem jezdím většinu času ve městě a párkrát do roka 300 km za rodinou po dálnici + dovolené v Itálii.
Velikostně mi tento typ auta naprosto vyhovuje. Díky vysokému posedu jako na židli si do něj bez problému sednu i se svými 2m a 140 kg a výhled z auta je perfektní. Přesto je auto na dnešní poměry maličké (417x172 cm) a tak si v podzemní garáži oproti kravskému SUV (Audi Q7) souseda libuji, že tam najedou na první dobrou a nemusím se tam na 6x lámat.
Ačkoliv peněz je dost, tak vzhledem k využití a nájezdu bych do auta chtěl investovat kolem 200 000 Kč s tím, že hledám opět něco na delší dobu. Ideálně něco mladšího (kolem 2015+), nájezdem do první výměny řemenů (kolem 75 000 km) a hlavně velikostně a stylově podobné tomu mému Scénicu. Byl bych rád, kdyby se s autem dalo jet i pohodlně těch 130 km/h. Nemám tendence jet o moc rychleji, pokud zrovna nepředjíždím a na přesuny mi to stačí. Nechci tedy, aby v těchto rychlostech řvalo jako šílené.
Automaticky se nabízí novější model Renault Scénic III. Jenže ty jsou cenově jinde, takže tam bych musel vzít kousek s větším nájezdem nebo starší. Dále mě zaujalo něco na styl Opel Meriva 1.4 T, Citroen C3 Picasso nebo z levnějších například Dacia Dokker 1,2 Tce 85kW.
Ty Dacie jsou celkem zajímavé. Jsou velmi levné, relativně mladé a s nízkým nájezdem. Proti mi hraje jen "industriální" interiér s viditelnými kovy a tvrdými plasty. Také si nejsem úplně jistý antikorozní ochranou, což je vzhledem k zimnímu parkování v podzemní garáži s 10°C velmi důležité.
Je nějaké auto, které byste mi doporučili vzhledem k vnitřnímu prostoru? Chci si v červenci udělat čas a projít bazary, ale rád bych měl předem nějaké tipy na co se podívat a do čeho určitě nejít a proč.
Jen například. Ještě před koronavirem jsme se byli podívat do půjčovny na Škodu Kodiaq, protože jsme si chtěli půjčit auto na cestu po Itálii. Auto je to z venku obrovské, ale uvnitř jsem se skoro nemohl vejít nohami a hlavou jsem mlátil o plastový rám střešního okna. Za mně by si navíc nikdo nesedl (leda tak batole nebo někdo s amputovanými nohami). I ve Škode Scala bylo více místa.