Ojetina do 150.000,-
Napsal: stř 24 čer 09:28
Ahoj,
potřeboval bych poradit s výběrem ojetého vozu. Potřebuji víkendové přepravovadlo na delší cesty, městský provoz bude minimální. Cena do cca 150 tisíc.
Volba karoserie padla na vůz nižší střední třídy v neprodloužené verzi - hatchback, liftback.
Co se týče pohonné hmoty, zřejmě bychom preferovali benzín. Po přečtení všech možných článků, mi z toho vyšlo jen jediné, na čem se všechny názory shodují - je celkem jedno jaký mám motor, nejdůležitější je, jestli je o něj pečováno a/nebo má malý nájezd. Možná je to jen můj laický pohled, ale ojeté auto bude vždy tak trochu loterie, jelikož jak bylo o vůz pečováno a kolik má skutečně najeto se určuje poměrně těžko.
Postup pro výběr jsem tedy stanovil:
1) Auta od roku 2011
2) Co nejnižší nájezd
3) Kontrola servisní knížky
4) Stav vozu z mé strany - opotřebení pedálů, volantu, řadící páky, pantů, čalounění
5) Pokud je interiér ok, autorizovaný servis by měl zkontrolovat technický stav vozu
Pohonnou jednotku spíše neřeším a budu se řídit konkrétním kusem - např. nebudu zatracovat přeplňovaný motor oproti jednodušší konstrukci pokud bude mít méně najeto a auto bude v dobrém stavu.
Výběr vozu dle modelu a priority:
1) Peugeot 308 II
2) Citroen C4 II
3) Hyunduai i30/ Kia Ceed
4) Ford Focus III
Budu vděčný za rady či dotazy.
Díky.
potřeboval bych poradit s výběrem ojetého vozu. Potřebuji víkendové přepravovadlo na delší cesty, městský provoz bude minimální. Cena do cca 150 tisíc.
Volba karoserie padla na vůz nižší střední třídy v neprodloužené verzi - hatchback, liftback.
Co se týče pohonné hmoty, zřejmě bychom preferovali benzín. Po přečtení všech možných článků, mi z toho vyšlo jen jediné, na čem se všechny názory shodují - je celkem jedno jaký mám motor, nejdůležitější je, jestli je o něj pečováno a/nebo má malý nájezd. Možná je to jen můj laický pohled, ale ojeté auto bude vždy tak trochu loterie, jelikož jak bylo o vůz pečováno a kolik má skutečně najeto se určuje poměrně těžko.
Postup pro výběr jsem tedy stanovil:
1) Auta od roku 2011
2) Co nejnižší nájezd
3) Kontrola servisní knížky
4) Stav vozu z mé strany - opotřebení pedálů, volantu, řadící páky, pantů, čalounění
5) Pokud je interiér ok, autorizovaný servis by měl zkontrolovat technický stav vozu
Pohonnou jednotku spíše neřeším a budu se řídit konkrétním kusem - např. nebudu zatracovat přeplňovaný motor oproti jednodušší konstrukci pokud bude mít méně najeto a auto bude v dobrém stavu.
Výběr vozu dle modelu a priority:
1) Peugeot 308 II
2) Citroen C4 II
3) Hyunduai i30/ Kia Ceed
4) Ford Focus III
Budu vděčný za rady či dotazy.
Díky.