Dálniční kočár na příštích deset let
Napsal: pon 01 čer 14:25
Zdravím pánové (případně dámy), dovolím si s vámi sdílet svoje úvahy o výběru mého příštího přibližovadla a prosím o vaše názory a postřehy.
Jde mi o auto na dlouhé cesty - očekávaný nájezd kolem 15 až 20 tis. km ročně, z toho 90% buď dálnice, nebo rychlé silnice 1. třídy. Na město a na zábavu na okreskách mám jiná auta, na druhou stranu na té dálnici potřebuji dostatečný výkon, rád a často jezdím rychle - v Německu i dlouhodobě 200+ km/h.
Momentálně v tomto režimu provozuji Fiata Cromu 1.9 JTDm 110 kW / 150 koní, manuál. Skvělé auto, které mi v podstatě perfektně vyhovuje, jezdí, nezlobí, je pohodlné a prostorné, snad jen pár koní navíc by se hodilo. Ale už má 225 tisíc kilometrů a 10 let. Teď jsem prošel technickou a emisemi, ovšem za další dva roky by to už vyžadovalo zřejmě poměrně velkou investici (filtr pevných částic).
O výměně ale uvažuji z jiného důvodu: mám obavu, že teď je posledních pár let, kdy se ještě dají koupit normální auta za normální peníze (teď po krizi dokonce možná dost výhodně?). Za pár let už budou ve všech nových / zánovních autech třeba omezovače rychlosti a „bonzácké“ předávání informací o spotřebě, čemuž bych se rád vyhnul. V horším případě samý hybrid, což v podstatě znamená automatické převodovky, což nechci.
Na druhou stranu mám ještě určitě ty zhruba dva roky (do příští STK) čas a budu hledat auto lehce jeté nebo předváděčku / skladovku. A to auto si budu chtít nechat zase min. deset let.
Takže co se hledá:
- auto na dalších ca. deset let a ca. 200 tis. km.
- prostorný pohodlný a rychlý dálniční kočár, klidně s trochou sportovního nádechu, ale není podmínka
- kombi nebo liftback (ne sedan, ne SUV / crossover), vozím velké krámy
- motor min. 150 koní, raději kolem 170 - 200 koní. Je celkem jedno, jestli nafta nebo benzín, ale potřebuju dlouhodobou spolehlivost a výdrž
- spotřeba je mi úplně jedno, klidně bych akceptoval i 10 litrů na sto
- pokud to jen trochu půjde, tam manuální převodovku, automat jen v nouzi nejvyšší
- rozhodně nic z koncernu VW a žádnou asijskou značku (Japonce ani Korejce)
- pokud možno pohon předních kol (RWD nechci z praktických důvodů, AWD je pro mě zbytečné)
- rozpočet ca. 500 - 550 tis. Kč vč. DPH, nájezd max. tak 40 tis. km, pokud možno méně. Ideálně jahreswagen / skladovka / předváděčka
- dovoz z Německa případně odjinud není problém, spíš výhoda
- nejraději ze všeho bych nějaký pořádný atmosferický benzínový šestiválec kolem 3 až 3,5 litru, ale ty už vymírají a stejně jsou jen s automaty...
Kandidáti zatím podle nadějnosti:
- Opel Insignia, buď 2.0 nafta (170 koní), nebo 1.6 turbo benzín (200 koní). Skvělé auto, líbí se mi, jak vypadá i jak jezdí, oběma motorizacemi jsem se projel, skvělé sedačky, dobré motory. V Německu se dají koupit za nečekaně dobré ceny. Bojím se vyšších cen dílů a servisu Opelu a taky jsem o nové Insi slyšel nějaké nepříjemné zvěsti o problémech se spolehlivostí - viz HondaMan zde. Ale německá fóra o žádných zásadních problémech nemluví...
- počkat, zda bude Fiat Tipo s motorem 1.3 Firefly 150 koní s manuálem. Pokud ano, bylo by to rozumné řešení, Fiatu po zkušenostech věřím ohledně spolehlivosti, bylo by to nové auto v záruce a s levným servisem. Jen se bojím, že na dlouhé dálniční cesty to nebude úplně ono. A kromě toho příchod této verze se po FL sice předpokládá, ale jisté to není.
- Peugeot 308 2.0 HDI, nejlépe GT-Line. Prima auto, i když o třídu níž než Croma nebo Insi. Skvělý podvozek. I-cockpit mi vyhovuje, spolehlivost ověřená a dobrá. Jenže 2.0 HDI už se do 308 chvíli nedává, takže už jsou k mání jen asi dva roky staré kusy. Musel bych si pospíšit...
- Opel Astra s motorem 1.6 turbo benzín (200 koní). Vynikající kára, s tím motorem je to střela, jenže už se taky asi dva roky nedělá a dělat nebude. Takže zase by to znamenalo s výměnou spěchat, což se mi nechce...
- nový Peugeot 508 2.0 HDI: krásné auto, jezdí dobře, jenž jednak je celkem nové (může být nevychytané) a hlavně: dvoulitr je jen s automatem, což bych velmi nerad...
- starý Peugeot 508 (minulá generace) 2.0 HDI: vyzkoušené auto, ale taky bych musel spěchat, málo jetých kusů už ubývá. Navíc s motorem 150 koní na hraně požadované dynamiky, silnější byl jen automat.
- Alfa Giulia: kdyby existovalo kombi s manuálem a pohonem AWD, už ho mám doma. Jenže sedan se mi nehodí a RWD (manuál je jen RWD) taky ne. Alfa Stelvio je zase jen automat, SUV a se zbytečným AWD.
- Mondeo 2.0 TDCi: v principu se mi docela líbí, ale mám pocit, že Insignia je nějak ve všem o kousek lepší. I o spolehlivosti Mondea kolují nedobré zvěsti.
- Focus: ST s dvoulitrem (ať nafta nebo benzín) je drahé, běžný ST-line 1.5 EB se mi prostě dost nelíbí zvenku i zevnitř, navíc poměrně nový motor, může skrývat nějakou zradu...
- prémiovek (BMW, Mercedes, Jaguar) se bojím kvůli cenám servisu a dílů
- nebo nacpat peníze do servisu mé Cromy a držet ji, dokud se nerozsype na kusy (což může být ještě velmi dlouho, zatím zlobí jen ten filtr pevných částic)??
Nějaké nápady...?
Jde mi o auto na dlouhé cesty - očekávaný nájezd kolem 15 až 20 tis. km ročně, z toho 90% buď dálnice, nebo rychlé silnice 1. třídy. Na město a na zábavu na okreskách mám jiná auta, na druhou stranu na té dálnici potřebuji dostatečný výkon, rád a často jezdím rychle - v Německu i dlouhodobě 200+ km/h.
Momentálně v tomto režimu provozuji Fiata Cromu 1.9 JTDm 110 kW / 150 koní, manuál. Skvělé auto, které mi v podstatě perfektně vyhovuje, jezdí, nezlobí, je pohodlné a prostorné, snad jen pár koní navíc by se hodilo. Ale už má 225 tisíc kilometrů a 10 let. Teď jsem prošel technickou a emisemi, ovšem za další dva roky by to už vyžadovalo zřejmě poměrně velkou investici (filtr pevných částic).
O výměně ale uvažuji z jiného důvodu: mám obavu, že teď je posledních pár let, kdy se ještě dají koupit normální auta za normální peníze (teď po krizi dokonce možná dost výhodně?). Za pár let už budou ve všech nových / zánovních autech třeba omezovače rychlosti a „bonzácké“ předávání informací o spotřebě, čemuž bych se rád vyhnul. V horším případě samý hybrid, což v podstatě znamená automatické převodovky, což nechci.
Na druhou stranu mám ještě určitě ty zhruba dva roky (do příští STK) čas a budu hledat auto lehce jeté nebo předváděčku / skladovku. A to auto si budu chtít nechat zase min. deset let.
Takže co se hledá:
- auto na dalších ca. deset let a ca. 200 tis. km.
- prostorný pohodlný a rychlý dálniční kočár, klidně s trochou sportovního nádechu, ale není podmínka
- kombi nebo liftback (ne sedan, ne SUV / crossover), vozím velké krámy
- motor min. 150 koní, raději kolem 170 - 200 koní. Je celkem jedno, jestli nafta nebo benzín, ale potřebuju dlouhodobou spolehlivost a výdrž
- spotřeba je mi úplně jedno, klidně bych akceptoval i 10 litrů na sto
- pokud to jen trochu půjde, tam manuální převodovku, automat jen v nouzi nejvyšší
- rozhodně nic z koncernu VW a žádnou asijskou značku (Japonce ani Korejce)
- pokud možno pohon předních kol (RWD nechci z praktických důvodů, AWD je pro mě zbytečné)
- rozpočet ca. 500 - 550 tis. Kč vč. DPH, nájezd max. tak 40 tis. km, pokud možno méně. Ideálně jahreswagen / skladovka / předváděčka
- dovoz z Německa případně odjinud není problém, spíš výhoda
- nejraději ze všeho bych nějaký pořádný atmosferický benzínový šestiválec kolem 3 až 3,5 litru, ale ty už vymírají a stejně jsou jen s automaty...
Kandidáti zatím podle nadějnosti:
- Opel Insignia, buď 2.0 nafta (170 koní), nebo 1.6 turbo benzín (200 koní). Skvělé auto, líbí se mi, jak vypadá i jak jezdí, oběma motorizacemi jsem se projel, skvělé sedačky, dobré motory. V Německu se dají koupit za nečekaně dobré ceny. Bojím se vyšších cen dílů a servisu Opelu a taky jsem o nové Insi slyšel nějaké nepříjemné zvěsti o problémech se spolehlivostí - viz HondaMan zde. Ale německá fóra o žádných zásadních problémech nemluví...
- počkat, zda bude Fiat Tipo s motorem 1.3 Firefly 150 koní s manuálem. Pokud ano, bylo by to rozumné řešení, Fiatu po zkušenostech věřím ohledně spolehlivosti, bylo by to nové auto v záruce a s levným servisem. Jen se bojím, že na dlouhé dálniční cesty to nebude úplně ono. A kromě toho příchod této verze se po FL sice předpokládá, ale jisté to není.
- Peugeot 308 2.0 HDI, nejlépe GT-Line. Prima auto, i když o třídu níž než Croma nebo Insi. Skvělý podvozek. I-cockpit mi vyhovuje, spolehlivost ověřená a dobrá. Jenže 2.0 HDI už se do 308 chvíli nedává, takže už jsou k mání jen asi dva roky staré kusy. Musel bych si pospíšit...
- Opel Astra s motorem 1.6 turbo benzín (200 koní). Vynikající kára, s tím motorem je to střela, jenže už se taky asi dva roky nedělá a dělat nebude. Takže zase by to znamenalo s výměnou spěchat, což se mi nechce...
- nový Peugeot 508 2.0 HDI: krásné auto, jezdí dobře, jenž jednak je celkem nové (může být nevychytané) a hlavně: dvoulitr je jen s automatem, což bych velmi nerad...
- starý Peugeot 508 (minulá generace) 2.0 HDI: vyzkoušené auto, ale taky bych musel spěchat, málo jetých kusů už ubývá. Navíc s motorem 150 koní na hraně požadované dynamiky, silnější byl jen automat.
- Alfa Giulia: kdyby existovalo kombi s manuálem a pohonem AWD, už ho mám doma. Jenže sedan se mi nehodí a RWD (manuál je jen RWD) taky ne. Alfa Stelvio je zase jen automat, SUV a se zbytečným AWD.
- Mondeo 2.0 TDCi: v principu se mi docela líbí, ale mám pocit, že Insignia je nějak ve všem o kousek lepší. I o spolehlivosti Mondea kolují nedobré zvěsti.
- Focus: ST s dvoulitrem (ať nafta nebo benzín) je drahé, běžný ST-line 1.5 EB se mi prostě dost nelíbí zvenku i zevnitř, navíc poměrně nový motor, může skrývat nějakou zradu...
- prémiovek (BMW, Mercedes, Jaguar) se bojím kvůli cenám servisu a dílů
- nebo nacpat peníze do servisu mé Cromy a držet ji, dokud se nerozsype na kusy (což může být ještě velmi dlouho, zatím zlobí jen ten filtr pevných částic)??
Nějaké nápady...?