Prostorné cestovní auto s výkonem
Napsal: stř 12 úno 16:19
Začnu popisem výchozího stavu: mám vcelku zachovalé Mondeo st220 kombi r.2005, mám ho už 12 let a mám ho rád. Původně sloužilo jako hlavní rodinné auto, ale teď zůstalo jaksi navíc jako třetí auto. Jeho vlastnosti mi v podstatě vyhovují a stále se s ním rád svezu, funguje krásně mechanicky, náklady na provozování prakticky zanedbatelné, relativně nenápadné. Nejezdím s ním už moc (poslední roky cca 6 tis.km ročně a už ho ani nepřezouvám na zimní). Vytknout mu můžu v podstatě jen to, že na dálnici mi v něm už trochu chybí výkon, na delší a rychlé dálniční cestování je hůře odhlučněné, klima není tak komfortní jako v novějších autech, a asi nejvíc mi vadí, že světla už svítí bídně.
Chci něco novějšího, zase s potenciálem držení dalších třeba 10 let. Bojím se, že se právě láme chleba a že za rok-dva už bude problém něco výkonnějšího koupit. Určitým motivem pro obměnu je i vědomí budoucích investic do mondea (zatím skoro nic nechtělo, ale nesmrtelné není) a to, že můj mechanik přes fordy, který se mi o něj celou dobu stará, o něj má zájem.
Náhradou by mělo být něco výkonného a přiměřeně praktického. Musí to být rychlejší než st220. Nájezd ca 10.000 Km/rok. Na manuál už jsem rezignoval a jsem smířen v automatem.
Původně byl favorit nějaký mírně jetý Golf R variant po FL. Ale jen do doby, než jsem si do G7 sednul. Mám 2 m, vepředu by to bylo ještě OK, ale byť to nemá být hlavní rodinné auto, tak se předpokládá, že v tom poměrně často pojede někdo i vzadu. Myslel jsem zkrátka, že mi postačí něco menšího (Golf R, Focus ST, Hyu i30N), ale nakonec to bude muset být střední třída. Na druhou stranu nejezdím s autem cíleně blbnout, chci ho na rychlé pokud možno efektivní cestování. Mrštné to auto vlastně při mých požadavcích na prostor ani nemůže být, spíš jde o stabilitu při vyšších rychlostech a v delších zatáčkách než v serpentinách…
Od G7 R jsem se nejprve posunul k ojetému Passatu variant 2.0 TSI 206 kW. Stejný motor jako Golf R, ještě větší nenápadnost, prostor srovnatelný s mondeem, nádrž 66l, komfort. Minus: pouze 6°DSG (zpřevodovaná zbytečně krátce, šestka má točit při 130 kmh okolo 3.000 ot, což je skoro jako v mondeu).
A nakonec se obloukem v uvažování dostávám i k tomu, co jsem původně zavrhoval jako příliš velké a nesportovní: poFL Superb 2.0 TSI 200 kW liftback. Vím, že motor je trochu přidušený oproti 206 kW verzi, a i potenciál úprav je asi menší - na druhou stranu má novější 7°DSG. Musel bych něco připlatit, ale zase by byl nový, se zárukou. Se Superbem jsem před ca 2 roky najezdil asi 1000 km, byl to 140kW TDI manuál FWD bez DCC, vlastně to bylo příjemné svezení, jen mi připadal oproti mému mondeu nestabilní při vyšších rychlostech. Ale předpokládám, že po FL už je naladěný lépe a s DCC bude fungovat zase jinak. Vyhovuje mi ovládání a infotainment VW, jsem na něj prostě zvyklý.
Další nápady: Audi A4 Avant 2.0 TSI 185 kW quattro: lze sehnat s manuálem, konstrukčně pokročilejší podvozek, LED světla. Ale minusy: vnější rozměry skoro jako passat, ale uvnitř zřejmě jen na úrovni golfu, trochu slabší motor, malá nádrž (54 l), prémie=vyšší náklady na servis, pojištění atd.,
Kia Stinger GT: je to V6, ale tak nějak si nejsem jistý, jak to auto bude fungovat za pár let, vnitřní prostor asi nic moc v poměru k vnějším rozměrům, připadá mi, že bude provozně neefektivní.
Volvo V60 T6: líbí se mi a zřejmě bude povedené. Zatím jsem nevyzkoušel, jak je to s vnitřním prostorem. Ovšem cenově výš – buď nový sup, nebo jeté volvo.
Pokud vás napadne něco dalšího, sem s tím. Budu rád za osobní zkušenosti s výše uvedenými a jakékoliv další vaše postřehy. Také to může dopadnout tak, že nepořídím nic a zůstanu u Mondea.
Chci něco novějšího, zase s potenciálem držení dalších třeba 10 let. Bojím se, že se právě láme chleba a že za rok-dva už bude problém něco výkonnějšího koupit. Určitým motivem pro obměnu je i vědomí budoucích investic do mondea (zatím skoro nic nechtělo, ale nesmrtelné není) a to, že můj mechanik přes fordy, který se mi o něj celou dobu stará, o něj má zájem.
Náhradou by mělo být něco výkonného a přiměřeně praktického. Musí to být rychlejší než st220. Nájezd ca 10.000 Km/rok. Na manuál už jsem rezignoval a jsem smířen v automatem.
Původně byl favorit nějaký mírně jetý Golf R variant po FL. Ale jen do doby, než jsem si do G7 sednul. Mám 2 m, vepředu by to bylo ještě OK, ale byť to nemá být hlavní rodinné auto, tak se předpokládá, že v tom poměrně často pojede někdo i vzadu. Myslel jsem zkrátka, že mi postačí něco menšího (Golf R, Focus ST, Hyu i30N), ale nakonec to bude muset být střední třída. Na druhou stranu nejezdím s autem cíleně blbnout, chci ho na rychlé pokud možno efektivní cestování. Mrštné to auto vlastně při mých požadavcích na prostor ani nemůže být, spíš jde o stabilitu při vyšších rychlostech a v delších zatáčkách než v serpentinách…
Od G7 R jsem se nejprve posunul k ojetému Passatu variant 2.0 TSI 206 kW. Stejný motor jako Golf R, ještě větší nenápadnost, prostor srovnatelný s mondeem, nádrž 66l, komfort. Minus: pouze 6°DSG (zpřevodovaná zbytečně krátce, šestka má točit při 130 kmh okolo 3.000 ot, což je skoro jako v mondeu).
A nakonec se obloukem v uvažování dostávám i k tomu, co jsem původně zavrhoval jako příliš velké a nesportovní: poFL Superb 2.0 TSI 200 kW liftback. Vím, že motor je trochu přidušený oproti 206 kW verzi, a i potenciál úprav je asi menší - na druhou stranu má novější 7°DSG. Musel bych něco připlatit, ale zase by byl nový, se zárukou. Se Superbem jsem před ca 2 roky najezdil asi 1000 km, byl to 140kW TDI manuál FWD bez DCC, vlastně to bylo příjemné svezení, jen mi připadal oproti mému mondeu nestabilní při vyšších rychlostech. Ale předpokládám, že po FL už je naladěný lépe a s DCC bude fungovat zase jinak. Vyhovuje mi ovládání a infotainment VW, jsem na něj prostě zvyklý.
Další nápady: Audi A4 Avant 2.0 TSI 185 kW quattro: lze sehnat s manuálem, konstrukčně pokročilejší podvozek, LED světla. Ale minusy: vnější rozměry skoro jako passat, ale uvnitř zřejmě jen na úrovni golfu, trochu slabší motor, malá nádrž (54 l), prémie=vyšší náklady na servis, pojištění atd.,
Kia Stinger GT: je to V6, ale tak nějak si nejsem jistý, jak to auto bude fungovat za pár let, vnitřní prostor asi nic moc v poměru k vnějším rozměrům, připadá mi, že bude provozně neefektivní.
Volvo V60 T6: líbí se mi a zřejmě bude povedené. Zatím jsem nevyzkoušel, jak je to s vnitřním prostorem. Ovšem cenově výš – buď nový sup, nebo jeté volvo.
Pokud vás napadne něco dalšího, sem s tím. Budu rád za osobní zkušenosti s výše uvedenými a jakékoliv další vaše postřehy. Také to může dopadnout tak, že nepořídím nic a zůstanu u Mondea.