Auto pro radost (+ citová investice)
Napsal: pát 21 říj 11:47
Řeším tuhle otázku poměrně intenzivně už 2 měsíce (od chvíle, kdy jsem se svezl v 1er M). Rád bych auto na víkendové a letní ježdění, čistě pro radost a svým způsobem jako citovou investici. Auto by mělo být zábavné a "srdcovka". Chápu, že tohle je těžké trefit, ale zmínit jsem to musel
.
Rozpočet do 500 Kkč, popř. 700, pokud to bude něco echt. Jde jen o pořízení, další investice (servis atd.) v to nepočítám. Samozřejmě se bavíme o ojetinách, ale preferovaně v tom nej možném stavu.
Než se vrhnete na rady, popíšu tu můj vypracovaný výběr + pár detailů, abych trochu definoval úmysl.
1. BMW M5 E39
2. BMW M3 E46
3. Subaru Impreza STI 03-05 (model se "zvukem") / Lancer Evo VIII/IX
4. Honda S2000
5. Focus RS (poslední generace)
6. Mazda MX-5
Je to poměrně různorodé, uznávám
.
M5 je pro mě totální srdcovka, poslední pořádné BMW a tak dále. Totéž prakticky M3. Obě tahle auta (resp. jedno z nich) bych měl v garáži pod plachtou a jezdil jen v létě, za hezkého počasí, pro radost. A nejspíš bych si je nechal velmi, velmi dlouho.
Impreza/Evo je spíš příklon k praktičnosti (zima) a bláznivosti, s kterou se obě auta dokážou pohybovat po silnici. Ani jedno z nich pro mě nemá úplně tu správnou citovou hodnotu, ale je to taková vzpomínka a sen z puberty.
Honda/Mazda jsou kabria, to je všechno, co k tomu můžu říct. Zkrátka auta pro radost. Honda je pro mě krásný extrém, MX5 je zase mechanická dokonalost a jednoduchost. Mazda má navíc v porovnání s ostatníma levný provoz
.
FRS.. co říct. Měl jsem starší generaci a znova si ji přece nekoupím. Tak mi zbývá generace nová. Pětiválec, charakter, poblázněnost.
Abych to ještě trochu uvedl - nejdřív jsem řešil auto výhradně pro sebe a pouze na zábavu. Mám doma další dvě auta na normální ježdění, tak proč si nekoupit nějakýho exota. Čili jsem prošel přes Caterham, Lotus, Porsche, Challenger - zkrátka nějakou tu "hovadinu". Jenže už mi je 30+, mám rodinku, takže by auto mělo být aspoň trošku normální pro případ, že bych potřeboval převézt prcka (což by v Caterhamu šlo dost těžko). Pokud nepůjde o čtyřkolu, rád bych samosvor.
Auto mě nesmí sežrat, čili by nemělo na údržbě stát víc než třeba 100 Kkč ročně (gumy a palivo nepočítám). Značka by měla mít zastoupení v ČR kvůli servisu a dílům.
Ať se na to dívám z jakýkoli stránky, tak mě už nic moc nenapadá. Řečeno krátce - chci auto pro zábavu, který mě nebude rozčilovat, když bude stát přes zimu v garáži. Auto, na který se budu chodit dívat a povídat si s ním, do kterýho si jen tak sednu pro ten pocit. A auto, který budu rád leštit s prckem a vést ho ke stejný auto úchylce, a nakonec mu ho třeba dám.
Ocením jakýkoli nápad
. Děkuju předem.
P.S. - Ještě jsem chtěl napsat, že bych se rád vyhnul požadavku na N98, což snižuje komfort a dostupnost paliva mimo dálnice a větší města, ale pak jsem se podíval na svůj seznam a zjistil, že kromě MX5 chtějí N98 úplně všichni
.
P.P.S. - Řešil jsem i youngtimery - 635Csi, SL560 apod, ale to už je na mě asi zase moc starý
.
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Rozpočet do 500 Kkč, popř. 700, pokud to bude něco echt. Jde jen o pořízení, další investice (servis atd.) v to nepočítám. Samozřejmě se bavíme o ojetinách, ale preferovaně v tom nej možném stavu.
Než se vrhnete na rady, popíšu tu můj vypracovaný výběr + pár detailů, abych trochu definoval úmysl.
1. BMW M5 E39
2. BMW M3 E46
3. Subaru Impreza STI 03-05 (model se "zvukem") / Lancer Evo VIII/IX
4. Honda S2000
5. Focus RS (poslední generace)
6. Mazda MX-5
Je to poměrně různorodé, uznávám
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
M5 je pro mě totální srdcovka, poslední pořádné BMW a tak dále. Totéž prakticky M3. Obě tahle auta (resp. jedno z nich) bych měl v garáži pod plachtou a jezdil jen v létě, za hezkého počasí, pro radost. A nejspíš bych si je nechal velmi, velmi dlouho.
Impreza/Evo je spíš příklon k praktičnosti (zima) a bláznivosti, s kterou se obě auta dokážou pohybovat po silnici. Ani jedno z nich pro mě nemá úplně tu správnou citovou hodnotu, ale je to taková vzpomínka a sen z puberty.
Honda/Mazda jsou kabria, to je všechno, co k tomu můžu říct. Zkrátka auta pro radost. Honda je pro mě krásný extrém, MX5 je zase mechanická dokonalost a jednoduchost. Mazda má navíc v porovnání s ostatníma levný provoz
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
FRS.. co říct. Měl jsem starší generaci a znova si ji přece nekoupím. Tak mi zbývá generace nová. Pětiválec, charakter, poblázněnost.
Abych to ještě trochu uvedl - nejdřív jsem řešil auto výhradně pro sebe a pouze na zábavu. Mám doma další dvě auta na normální ježdění, tak proč si nekoupit nějakýho exota. Čili jsem prošel přes Caterham, Lotus, Porsche, Challenger - zkrátka nějakou tu "hovadinu". Jenže už mi je 30+, mám rodinku, takže by auto mělo být aspoň trošku normální pro případ, že bych potřeboval převézt prcka (což by v Caterhamu šlo dost těžko). Pokud nepůjde o čtyřkolu, rád bych samosvor.
Auto mě nesmí sežrat, čili by nemělo na údržbě stát víc než třeba 100 Kkč ročně (gumy a palivo nepočítám). Značka by měla mít zastoupení v ČR kvůli servisu a dílům.
Ať se na to dívám z jakýkoli stránky, tak mě už nic moc nenapadá. Řečeno krátce - chci auto pro zábavu, který mě nebude rozčilovat, když bude stát přes zimu v garáži. Auto, na který se budu chodit dívat a povídat si s ním, do kterýho si jen tak sednu pro ten pocit. A auto, který budu rád leštit s prckem a vést ho ke stejný auto úchylce, a nakonec mu ho třeba dám.
Ocením jakýkoli nápad
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
P.S. - Ještě jsem chtěl napsat, že bych se rád vyhnul požadavku na N98, což snižuje komfort a dostupnost paliva mimo dálnice a větší města, ale pak jsem se podíval na svůj seznam a zjistil, že kromě MX5 chtějí N98 úplně všichni
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
P.P.S. - Řešil jsem i youngtimery - 635Csi, SL560 apod, ale to už je na mě asi zase moc starý
![Sad :(](./images/smilies/2.gif)