roadtrip done
vyfasovali jsme 2017 Toyota RAV4 GXL AWD
kde bych zacal... za devet dni 2900km
s autem bych se dokazal srovnat pokud bych byl vikendovy ridic...
mozna jsem puntickar, spousta veci me stvala, ale zase tu a tam plusy
zkusim teda zacit klady:
- neni prilis vysoky (oproti Land Cruiser), dobre se nastupuje
- objem kufru je dostatecny pro 2-3 lidi, narvali jsme do kufru 2 skorepinove kufry (stojic na uzke dlouhe hrane) a dalsi dve cestovni tasky...dalsi dve krosny na zadni sedacku, pro snazsi pristup
- velka zpetna zrcatka
- mam 180 cm a mista pro ridice i spolucestujici je tak nejak dost...
- predni sedadla jsou obstojne, mozna by mohly byt trochu mekci, ale i po nekolika stech km sezeni bez potizi
- dobre bocni vedeni sedadel
- klasicka Toyota, takze podvozek a diry/nerovnosti - chvalitebne
- velke mnozstvi kam umistit "piticko"
minusu asi najdu vice:
- prvnim je motor, liny bez vykonu, otresny zvuk ctyrvalce, do 80km/h celkem normal, ale pak nic...
od 90-110 je silene nenazrany, okolo 9 litru na 100,
od 110 nema cenu predjizdet, podrazenim ze 6. na 4. kvalt akorat hodi do 5000vych otacek ale nic se nedeje...
dostat se ze 110 na 130 je skoro az nadlidsky ukol, a pri predjizdeni vytvari vrasky na tvari ridici predjizdeneho auta
- prevodovka, jednim slovem zmatkar, motor by mel mit nejaky 130kW a 230Nm, ale asi to neni moc dobre sladene...
sesty prevod neni schopna udrzet ani do sebemensiho kopecku, kolikrat podradi i o dva stupne
ve meste OK, pri mensich rychlostech bez trhani, plynule razeni...
rychlosti 90+ jsou uplne mimo vecne kolecko 4, 5, 6, 4, 5, 6
- vyhled dozadu ujde, ale A sloupek, ma hodne divny uhel, pokazde jsem se musel vyklanet pri zastaveni na T krizovatce
kapota ma a blatnik maji zvlastni navaznost a dost klame, kde vlastne kocni bocni strana auta...
mezimesto to az tak nevadi, ale pro parkovani to vytvari mylny dojem o rozmerech auta
- klimatizace... takovy slabsi prumer... asi umistenim vydechu, vecne mi bylo horko i pri nastaveni nizsich teplot
- SUV a space-saver spare wheel? hmm vyborna kombinace... chytil jsem defekt otevrel kufr vyndal tu uzkou srandu, vymenil,
a ejhle, pichle kolo se nevejde do diry pro space saver kolo... takze nelze ani zavrit tu prepazku podlahy do roviny, veskere
zavazadla se tam pohupovaly jako na houpacce, mel jsem obavy aby ten plast nepraskl
- otevirani oken u ridice melo AUTO dojezd jen pro ridice, asi je to holt draha ficurka...
nicmene vetsim problemem je madlo dveri, ktere vadi ruce, sahajici po tlacitkach ovladani oken, designera bych nejradeji
zabil
- volant ma trochu neprijemne velke dorazy pro "spravne" drzeni a taky tloustka volantu trochu prehnane velka
servo je dost tuhe, dost me to stvalo pri delsich cestach, po par hodinach jizdy, jsem mel ruce unavene jako z posilovny
- sterace v zakladni vypnute pozici a rychlostech nad 90 delaji hodne velky randal
a snad si dokazete predstavit kdyz stiraji dest z predniho skla v rychlostech 90+ delaji prakticky druhe radio...
po 2-3 hodinkach je to na prasky
- spotreba - rovne plane rychlost 110 ... 9l/100
kopcovity teren rychlosti 70-90 ... okolo 10-12l/100
standard "ceske" mezimesto ... rychlosti 70-90 ... 8l/100
- mala nadrz ... asi 55 litru
- v kufru malo osvetleni (jedno bocni svetlo)
- packa na otevirani vika nadrze? no budiz, asi je to o zvyku, ja na to vecne zapominal, takze jsem se musel od stojanu vracet
na druhou stranu auta k ridicove sedadlu
- ACC brzdi jen do rychlosti okolo 30-40km/h, pak to necha kompletne na ridici s krasnym pipanim...
pokud me neco napadne, zkusim pridat pozdeji
jinak mam za sebou sve prvni rizeni po jednom pivu... dam velkou radu...
NEDELEJTE TO... prakticky vsechny reakce jsou zpomalene
strizlivost a rizeni je podstatne jiny level a pokud mate radi pozitek z rizeni, bez alkoholu je to ta NEJ varianta
a clovek by mel byt ohleduplny vuci ostatnim