Stránka 1 z 1

NZ roadtrip

Napsal: pon 24 čer 09:15
od Jaggie
zdarte chalani,

potreboval bych trochu nasmerovat... auto sice nebudu kupovat(tedy ne tento rok), ale potreboval bych udelat rental na Novem Zelandu (jizni otrov)...
nemel by nekdo poneti, co by se mohlo hodit? ficime tam v zari (bude tam lokalni jaro), takze podminky zadne drasticke asi nebudou...
nicmene stacilo by neco jako RAV4 ve ctyrkolce? je to jenom pro me a mou ukecnou polovicku a nejake ty camping bebechy na 9 dni...
mam jen zkusenost s Land Cruiserem, ale to uz je zbytecne predimenzovane na takovy trip...

k dispozici by se jeste nabizelo:

Mitsubishi Outlander (jen predohrab)
Hnujdai Kona (tez predohrab)
Hnujdai Klakson "Tucson" (tez predohrab)
Mitsubishi Eclipse Cross (urco predohrab)
Hnisan Kumquat "Qashqai" (beztak predohrab)

vyssi cenovka
Highlander (ctyrkolka)
Hilux (teze ctyrkolka)

budu rad za postrehy...
PS kdyby se nasla vhodnejsi sekce, tak prosim o presun... ;)

Re: NZ roadtrip

Napsal: pon 24 čer 11:09
od mmira
cely NZ jsem objel ve Focusu Combi a ani jednou necitil potrebu mit cokoliv jineho.

Re: NZ roadtrip

Napsal: pon 24 čer 23:59
od Jaggie
mmira píše:cely NZ jsem objel ve Focusu Combi a ani jednou necitil potrebu mit cokoliv jineho.
diky moc...beru na vedomi...nechtel bych brat zadny overkill

Re: NZ roadtrip

Napsal: úte 25 čer 07:03
od honziss
Ja bych vzal to z ceho bude nejlepsi vyhled a co bude nejmin zrat, na 4wd bych se vyprdnul.

Re: NZ roadtrip

Napsal: úte 25 čer 09:22
od Jaggie
honziss píše:Ja bych vzal to z ceho bude nejlepsi vyhled a co bude nejmin zrat, na 4wd bych se vyprdnul.
tak ta spotreba bude u tech predohrabu plus minus autobus stejna...a troufl bych si rict ze i u te RAVky
s vyhledem jsem teda na stiru... ani jednu tu zminovanou pikslu jsem neridil
a potrebuju to rezervnout dopredu, na miste uz bych to nechtel resit, pac by tam taky nemuselo by vubec nic nebo za horentni ceny..

Re: NZ roadtrip

Napsal: úte 25 čer 09:39
od mmira
NZ je specificky v tom, ze cesty vedou vsude, kam se legalne da jet. obcas jsou sterkove, obcas se dokonce "brodi", ale nikde se realne nejede offroad.

jinak NZ v zari, tedy na jejich jare, muze byt zajimavy, jen se asi leckam nepodivate kvuli snehu. vsechny zname treky na jihu budou jeste zavrene. nevim, jestli mate v planu, ale doporucim Abel Tasman Coast Track zkombinovany s morskymi kajaky, na kterych se da dostat i na mista, kam to pesky nejde.

Re: NZ roadtrip

Napsal: stř 26 čer 00:40
od Jaggie
mmira píše:NZ je specificky v tom, ze cesty vedou vsude, kam se legalne da jet. obcas jsou sterkove, obcas se dokonce "brodi", ale nikde se realne nejede offroad.

jinak NZ v zari, tedy na jejich jare, muze byt zajimavy, jen se asi leckam nepodivate kvuli snehu. vsechny zname treky na jihu budou jeste zavrene. nevim, jestli mate v planu, ale doporucim Abel Tasman Coast Track zkombinovany s morskymi kajaky, na kterych se da dostat i na mista, kam to pesky nejde.
diky moc za feedback... urco zaradim do uzsiho vyberu, kam se podivat...
jedeme az v druhe polovine zari, tak snad uz bude pocasi privetivejsi...

Re: NZ roadtrip

Napsal: stř 25 zář 01:42
od Jaggie
roadtrip done

vyfasovali jsme 2017 Toyota RAV4 GXL AWD

kde bych zacal... za devet dni 2900km
s autem bych se dokazal srovnat pokud bych byl vikendovy ridic...
mozna jsem puntickar, spousta veci me stvala, ale zase tu a tam plusy

zkusim teda zacit klady:

- neni prilis vysoky (oproti Land Cruiser), dobre se nastupuje
- objem kufru je dostatecny pro 2-3 lidi, narvali jsme do kufru 2 skorepinove kufry (stojic na uzke dlouhe hrane) a dalsi dve cestovni tasky...dalsi dve krosny na zadni sedacku, pro snazsi pristup
- velka zpetna zrcatka
- mam 180 cm a mista pro ridice i spolucestujici je tak nejak dost...
- predni sedadla jsou obstojne, mozna by mohly byt trochu mekci, ale i po nekolika stech km sezeni bez potizi
- dobre bocni vedeni sedadel
- klasicka Toyota, takze podvozek a diry/nerovnosti - chvalitebne
- velke mnozstvi kam umistit "piticko"

minusu asi najdu vice:

- prvnim je motor, liny bez vykonu, otresny zvuk ctyrvalce, do 80km/h celkem normal, ale pak nic...
od 90-110 je silene nenazrany, okolo 9 litru na 100,
od 110 nema cenu predjizdet, podrazenim ze 6. na 4. kvalt akorat hodi do 5000vych otacek ale nic se nedeje...
dostat se ze 110 na 130 je skoro az nadlidsky ukol, a pri predjizdeni vytvari vrasky na tvari ridici predjizdeneho auta
- prevodovka, jednim slovem zmatkar, motor by mel mit nejaky 130kW a 230Nm, ale asi to neni moc dobre sladene...
sesty prevod neni schopna udrzet ani do sebemensiho kopecku, kolikrat podradi i o dva stupne
ve meste OK, pri mensich rychlostech bez trhani, plynule razeni...
rychlosti 90+ jsou uplne mimo vecne kolecko 4, 5, 6, 4, 5, 6
- vyhled dozadu ujde, ale A sloupek, ma hodne divny uhel, pokazde jsem se musel vyklanet pri zastaveni na T krizovatce
kapota ma a blatnik maji zvlastni navaznost a dost klame, kde vlastne kocni bocni strana auta...
mezimesto to az tak nevadi, ale pro parkovani to vytvari mylny dojem o rozmerech auta
- klimatizace... takovy slabsi prumer... asi umistenim vydechu, vecne mi bylo horko i pri nastaveni nizsich teplot
- SUV a space-saver spare wheel? hmm vyborna kombinace... chytil jsem defekt otevrel kufr vyndal tu uzkou srandu, vymenil,
a ejhle, pichle kolo se nevejde do diry pro space saver kolo... takze nelze ani zavrit tu prepazku podlahy do roviny, veskere
zavazadla se tam pohupovaly jako na houpacce, mel jsem obavy aby ten plast nepraskl :-? :-?
- otevirani oken u ridice melo AUTO dojezd jen pro ridice, asi je to holt draha ficurka...
nicmene vetsim problemem je madlo dveri, ktere vadi ruce, sahajici po tlacitkach ovladani oken, designera bych nejradeji
zabil
- volant ma trochu neprijemne velke dorazy pro "spravne" drzeni a taky tloustka volantu trochu prehnane velka
servo je dost tuhe, dost me to stvalo pri delsich cestach, po par hodinach jizdy, jsem mel ruce unavene jako z posilovny
- sterace v zakladni vypnute pozici a rychlostech nad 90 delaji hodne velky randal
a snad si dokazete predstavit kdyz stiraji dest z predniho skla v rychlostech 90+ delaji prakticky druhe radio...
po 2-3 hodinkach je to na prasky
- spotreba - rovne plane rychlost 110 ... 9l/100
kopcovity teren rychlosti 70-90 ... okolo 10-12l/100
standard "ceske" mezimesto ... rychlosti 70-90 ... 8l/100
- mala nadrz ... asi 55 litru
- v kufru malo osvetleni (jedno bocni svetlo)
- packa na otevirani vika nadrze? no budiz, asi je to o zvyku, ja na to vecne zapominal, takze jsem se musel od stojanu vracet
na druhou stranu auta k ridicove sedadlu
- ACC brzdi jen do rychlosti okolo 30-40km/h, pak to necha kompletne na ridici s krasnym pipanim...

pokud me neco napadne, zkusim pridat pozdeji

jinak mam za sebou sve prvni rizeni po jednom pivu... dam velkou radu...
NEDELEJTE TO... prakticky vsechny reakce jsou zpomalene
strizlivost a rizeni je podstatne jiny level a pokud mate radi pozitek z rizeni, bez alkoholu je to ta NEJ varianta
a clovek by mel byt ohleduplny vuci ostatnim

Re: NZ roadtrip

Napsal: stř 25 zář 01:47
od Jaggie
mmira píše:NZ je specificky v tom, ze cesty vedou vsude, kam se legalne da jet. obcas jsou sterkove, obcas se dokonce "brodi", ale nikde se realne nejede offroad.

jinak NZ v zari, tedy na jejich jare, muze byt zajimavy, jen se asi leckam nepodivate kvuli snehu. vsechny zname treky na jihu budou jeste zavrene. nevim, jestli mate v planu, ale doporucim Abel Tasman Coast Track zkombinovany s morskymi kajaky, na kterych se da dostat i na mista, kam to pesky nejde.
nafasoval jsem snehove retezy, ale a ani jedenkrat na ceste nebyl snih, i pres laviny v urcitych oblastnech...
trochu smula.. jizdu na snehu mam rad
kayaky jsme dali v jine lokalite - Milford Sound
ma draha polovicka se netvarila moc stastne z vln na mori, takze jsem zvolili trochu klidnejsi variantu...