jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
vasek2
Autoškolák
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11 říj 09:43

jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od vasek2 »

Potrebuju poradit.

Chci si koupit nejaky kompakt (trochu prakticky byt musim, jinak uz mam mazdu mx5:), sportovnejsi ale ne hot-hatch, benzin.
Bud jako lehkou ojetinu (dovoz z nemecka), tak rok stare, nebo nove, tak do pul roku.(do jara pristiho roku). Ziju v Barcelone, takze s vymoly na silnici a pocasim fakt problem nemam. Pouziti: trochu se vyblbnout o vikendu, auto by melo mit vyborny zatah mezi 0-80 km/h na predjizdeni ve meste. Jednou za rok cesta po evrope (do cech a zpet)...
Cenovy limit nemam, resp. pomer cena vykon me musi oslovit.

Mam nasledujici kandidaty, kteri se mi libi po strance designu:
- Alfa Romeo Guillieta 1.4 TBI (170 koni) - libi se mi vnejsi design, motor, jen se obavam italske kvality zpracovani a vydrze
- nova BMW 1 verze 118i - pry se jizdne zhorsila, ale vypada daleko lepe v realu nez na fotkach a interier je paradni.
- VW Scirocco 1.4 TSI (pripadne 2.0 TSI) - nelibi se mi vnitrek a la golf a na me je az moc napadny, ale jizdne to vypada dobre vcetne motoru
- ma smysl cekat na novou A3? kdysi jsem jezdil se se soucasnou A3 (1.6 FSI) a byla fajn, nebo koupit soucasnou A3 ci starsi bmw1?
- jeste me napada mini, ale to je takova motokara a vevnitr je spisde detska a pak huyndai genesis 3.6, ale to je uz brutalni coupe.
- kdyz bych nechtel byt prakticky, tak mne oslovila mazda mx5 (2.0, bilstein, NC) a porsche cayman, pripadne boxster, zakladni 2.7 litru, ale to na cestu po evrope fakt neni:)

focusy,astry,korejci, mazdy 3, lexusy,... mne neoslovily.

Zatim jsem na auta koukal na recenze a la teorie a po ulicich, co by se mi libilo (proto takovy rozptyl) a jeste jsem se nebyl ve vsech projet, to udelam, az zuzim vyber.

Diky za radu i dotazy na upresneni.
Uživatelský avatar
quasimoto
Pan Řidič
Příspěvky: 433
Registrován: pát 18 bře 14:35

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od quasimoto »

A3 v peknej vybave (Ambition alebo S line) nie je zla :)
Odporucal by som 1.4 TFSI a vyssie.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16882
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od pavproch »

k tý nový 118i - přečti si recenzi tady na AF, pj ten motor (teda jeho naladění) dost zepsul
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od beaumont »

vasek2 píše:(...)
- Alfa Romeo Guillieta 1.4 TBI (170 koni) - libi se mi vnejsi design, motor, jen se obavam italske kvality zpracovani a vydrze
Obavy jsou zcela zbytečné, už končící řada Alfy 159/Brera je spolehlivostí a kvalitou naprosto srovnatelná s konkurencí a ani u Giulietty není důvod očekávat problémy.
Jinak o svezení s Giuliettou jsem psal sem:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &start=120
Bohužel zrovna motor 1.4 Multiair 170 koní mi zatím unikl.

Mimochodem, když to má být trochu praktičtější doplněk k Mazdě, co takhle Lancia Delta?

Určitě bych nešel do stárnoucí, předražené a IMHO ničím nezajímavé Audi A3...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od goes »

beau: v soucasne dobe 159tka vuci srovnatelne konkurenci v ramci tridy (3er, Cklasse, A4, Laguna, Mondeo, M6, Avensis..) vykazuje ve vsech reportech, ktere primo ci neprimo resi spolehlivost, cetnost zavad apod. je vzdy na chvostu. Nerikam, ze TUV ci ADAC je neco na 100procent relevantniho, ale proste umistuje-li se nejake auto stabilne na dne, tak to uz je alarm. Proste posun vuci 156tce je naprosto kosmeticky. A neresme par znamych z okoli co ta auta maji, to opravdu neni pro nikoho smerodatne mnozstvi.

Jinak Guilietta ma jednu zasadni vyhodu - je to Bravo co se trochu upravilo, nebo jako Delta a to Bravo je na tom vuci 159tce lepe, vuci konkurenci to opet neni zadny zazrak, spise je v dolni polovine. To jsou fakta, ktera si muze kazdy overit, pokud mi neveri.

Jinak mozna je A3 starnouci, ale porad nabizi motorove rozpeti o kterem se konkurenci nezda, to same u vybav, to same i spolehlivost je velmi vysoka a s ohledem na to, ze zakladni slevy na A3 zacinaji na 20% a knci nekde u 30 na skladovky, jsou ceny na urovni nepremioveho segmentu. A v ramci toho, ze dve tretiny aut ani dnes nenabizi ani po strance jizdni vykonu to, co A3, tak je zbytecne ji vylucovat.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od goes »

jinak proti quilete nic nemam, fajne a prijemne auto
vasek2
Autoškolák
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11 říj 09:43

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od vasek2 »

diky za reakce....

kdyz vas tak ctu, tak guillietu z pohledu kvality dost kritizujete...
A3 je tak fifty fifty....
a co scirocco?

Lancia Delta? kouknu na ni, tady s ni jezdi hlavne zensky nebo trochu hosanci. to je jedno, akorat mi neprijde sportovni, spise urban.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od goes »

Divej asi takto - Bravo = Delta = Guileta s tim, ze vypadaji jinak, pripadne jim prodlouzi rozvor a pripadne jim jinak naladi podvozek. Vse podstatne, co se u Fiatu vzdy prdelo (elektronika) je stejna, motory z vetsi casti jsou stejne, vybavy jsou stejne apod. ve finale si prevlecene Bravo z velke casti koupis o 40% draz jen proto, ze je to Alfa. ale to do znacne miry mas treba i na lince skoda-seat-vw-audi. Ale u toho druheho koncernu tech problemu neni ani desetina.

Jinak guiletu proc ne, ta je prilis mlada na reseni poruch a spolehlivosti. Pokud ale vezmeme onu silnou podobnost s Bravem, ktere etalonem kvality a spolehlivosti neni, pak to auto taky neceka nic extra.

A nenech se pak zviklat tim, ze tu prijde nejaky fanousek, co ma auto co mu funguje a jeho znamy mel A3 a byl porad v servisu. Spolehlivost auta se neresi jednim kusem, ale vzorkem tisicu a desitek tisic vozu, coz poskytnou vice mene jenom souhrny statistiky tu vice a tu mene vypoviacich - adac, tuv apod.

scirocca bych se nebal, to je mas golfa a to je proste drzak.
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od beaumont »

goes píše:Divej asi takto - Bravo = Delta = Guileta s tim, ze vypadaji jinak, pripadne jim prodlouzi rozvor a pripadne jim jinak naladi podvozek. Vse podstatne, co se u Fiatu vzdy prdelo (elektronika) je stejna, motory z vetsi casti jsou stejne, vybavy jsou stejne apod. ve finale si prevlecene Bravo z velke casti koupis o 40% draz jen proto, ze je to Alfa. ale to do znacne miry mas treba i na lince skoda-seat-vw-audi. Ale u toho druheho koncernu tech problemu neni ani desetina.
Nikoliv. Bravo a Delta mají stejný technický základ, ovšem jiné naladění podvozku a hlavně má Delta prodloužený rozvor, takže charakter svezení je dost odlišný. Alfa Giulietta má úplně jinou zadní nápravu (víceprvek), o jiném naladění, řízení atd. ani nemluvě. Ano, motory jsou z větší části stejné.
vasek2 píše:kdyz vas tak ctu, tak guillietu z pohledu kvality dost kritizujete...
Nikoliv, kritizuje ji tady jen jedna osoba, a to goes, který sem chodí jen a pouze proto, aby provokoval - všechny a za všech okolností. Ostatně se podívej do ostatních témat. On se tím prostě baví a někdy to i legrace je, bohužel občas tím kazí rozumnou debatu... Viz např. zde:
http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... 596#p37596
pjanda píše:(...)Radkovy hloupe provokace komentovat nebudu. Jen mu touto cestou pripomenu, ze to posledni dobou opet prehani. A cekam s prstem na spousti na posledni kapku, abych nekomu rekl, at ho pod jakymkoli nickem 24 hodin denne eliminuje ze vsech casti tohoto webu. Tento stereotyp me opravdu nebavi. (...)
Giulietta žádné problémy se spolehlivostí a kvalitou nemá - mám docela blízké kontakty jak na prodejce, tak na nezávislé (!) servisy italských aut tak i na Alfa klub a neslyšel jsem o ničem. Ostatně Bravo ani předchozí Stilo taky nebyla problémová auta.

Reporty TÜV a ADAC jsou naprosto nepoužitelná, nic neříkající čísla.
- TÜV se zabývá pouze tím co řeší německé STK v okamžiku kontroly, tj. jestli auto svítí a nemá sjeté pneu. Nikoho nezajímá, jestli už v něm mezitím mezi kontrolami dvakrát neměnili motor a jednou převodovku (jak bývá zvykem třeba u DSG koncernu VW).
- ADAC je zase statistika výjezdů "žlutých andělů" v Německu. Jenže většina domácích značek tam má vlastní asistenční služby, které mají kupci jejich aut během záruky zdarma / se slevou. Výsledek? ADAC vyjíždí především k autům těch značek, které takovou vlastní asistenci nemají popř. k opravdu starým autům, kde už zvýhodnění domácích neplatí. Čili - taky nanic.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od goes »

vasek: nenech se beaumontem moc ukecat, protoze to je nejzarytejsi fanda Alfa a fiatu na zdejsim foru. Z toho taky vyplyva jeho schopnost objektivne zhodnotit realitu dane znaceky.
Jinak i TUV ma vypovidaci hodnotu, pokud tam jedno auto ma 4x vice zavad nez druhe, jeto vysvetlitelne ruzne - auto je tak haklive, ze neni uservisovatelne, auto pritahuje zakazniky, kteri na servisy kaslou a to treba prtoo, ze ty servisy jsou tak caste, ze uz to presahuje unosnou me apod.

Jinak Bravo, Delta i Guileta jsou na stejnem zakladu, to, ze ma jeden z nich takovy typ napravy a druhy onaky na tom nic nemeni. Octavie je taky jednou predokolka a jednou 4kolka a jsou to snad rozdilna auta?

ADAC - neni pravda, ze vetsina tamnich znacek vyuziva jine asistencni sluzby. pres 80% ne znacek, ale importeru pouziva ADAC, tudiz vzorek je vice nez jasny. Nezahrnuje tedy cca 20% aut, ale stale 80% je dost vypovidaci hodnota (bavime se o milionech kusech) a kupodivu fiat i alfa ADAC vyuzivaji, stejne jako jini konkurenti.

Samozrejme TUV a ADAC ti nerekne to, ze kdyz si to auto koupis, ze bude vse ok, nebo spatne, je to jen dalsi voditko. Na druhou stranu v dobe, kdy jsem testoval auta a spolupracoval s citovanym pjandou, tak jedina auta, ktera nevydrzela testovani z duvodu zavad byly Alfy a Fiat. Napr. totalni kolaps topeni, prestaly fungovat svetla, sjela el.okna a nesla vytahnout nahoru a muzeme pokracovat dale. Zadne jine auto ze stovek testovanych takto nedopadlo. Ale jak rikam, je to maly vzorek na to, aby si o tom udelal clovek nejaky prehled.

A osocovani ze provokuju? Ja mel za svuj zivot par fiatu a tri alfy romeo, k tomu hafo jinych znacek. Nejvice se sraly italske vozy. Az tu prijde Petr 750 neboj ak ma svuj nick, muze ti rici, kolik desitek tisic uz nacpal do sve alfy za servisy a opravy a to ji ma pul roku. Muzes se zeptat pjandy ze zdejsiho fora, at ti rekne nazor na splehlivost jeho 147cky apod. Navic kdybych mel potrebu provokovat, proc bych doporucoval jine znacky?

Proste AR159 je hodne poruchova a to i vuci konkurenci. Na pocet prodanych vozu ma najvice zavad, ktere se resi v ramci zaruky. GUileta je na tom lip, ale jako celek je prilis nova na to, aby se delaly velke zavery, ale jde ruku v ruce s Deltou a Bravem.

Proste kup si to, prvni roky mas stejne zaruku, takze maximalne te bude stvat, ze musis do servisu. Problem Alfy je ale hlavne v tom, ze v CR neexistuje znackovy servis, kam bych se nebal dat auto na servis.
Odpovědět