Není kapku najivní, stěžovat si na středně složitou techniku, po čtvrt mega zničenou a doporučit ještě horší krám, údajně nesmrtelný
Podle mě je klíčové, aby přiměřené úrovni provozovatele a řidiče, byla zvolena adekvátní technika.
Totiž to není tak černobílé, ale právě naopak.
Já v tom scenicu jel když byl nový a jen jsem viděl otáčky v 80kmh na pětku, jak jsou vysoko, a vůbec by mě nenapadlo do toho investovat ani korunu, taky jsem viděl ten nosník altíku, to měla Škoda Popular na lepší úrovni krátce po válce, nezlob se na mě, a v té době nebyly CNC natož drahé slitiny tlakově lité.
Dále automatické dopínání drážkového řemene považuji 25let za běžnou věc a náhle se ukazuje, že lze ve Francii ušetřit 50euro a snížit životnost řemenu na třetinu. Však co hrozí? Jen přepětí a přetížení ložisek=celého poháněného příslušenství v hodnotě asi 3000euro plus servisní práce a v horším případě roztržený řemen, co Ti roseká i rozvody a lehne Ti celý motor.
Miluju ty nezničitelné držáky z Fracie
Samozdřejmě, pokud budeš každý rok jezdit střídavě na inspekci a olejový servis do značkového autorizáku v hodnotě 200--500 euro, tak se nemáš čeho bát protože si můžeš připlatit i garanci mobility, která stojí za pár let tolik, co celé auto
Aby to nebylo tak jednoduché, tak PD-TDI je ideální jen bez DPF někdy do roku 2006-2007 a s filtrem už není dobrá ani spotřeba, ani životnost a mnohem lepší bude volit kusy starší a nebo až Common Rail, ideálně euro6 kde už probíhá vypalování filtru dokonale i na volnoběh jen je problém, že to stojí tronásobek zamýšlené částky a na druhou stranu TDI staré 15let, sice bez DPF, ale tak staré, sehnat v dobrém stavu, bude malinko oříšek, na tak starýk vozech už zničili spojky a setrváky i důchodci co jezdí jen v neděli do kostela
Podle mě to kilo znamená buď segment B čili Clio Fabia a podobné vozítka, a nebo za C segment přitlačit třeba na 130 a seženeš něco solidního. I kdyby to byla drahá půjčka s přeplatkem na 150 tak je to lepší, než generálkovat zrezlý krám, kde budeš měnit motor a pak skrz korozi neuděláš STK
Jestli to bude Hyundai nebo Dacia nebo cokoliv jiného bych řešil jako poslední dle peněz a litry v kufru honit je dobrá taktika, ale nejdřív je třeba mít rozpočet.