Stránka 1 z 1

Ojeté auto do 100k

Napsal: ned 07 dub 16:42
od NUMLOK
Dobrý den, bohužel se v autech moc nevyznám a moji kamarádi (jak se jedná o radu, všichni rození automechanici a prodejci vozů :) ) mi nebyli schopni poradit. Hledám automobil velikosti octavie na dojíždění do práce, nákupy atd. Do práce dojíždím 35km cca 4x týdně, jinak většinou jezdím trasy 2 - 3km. Měsíčně nejezdím kolem 1500 km. Osobně by jsem asi preferoval naftu. Cenovou hranici mám 100k. Asi nejvíc mě zaujala Octavia II, 1.9 tdi 77kw rocniky 2004 až 2008, daji se sehnat s rozumným nejezdem mezi 80 až 90k. Nepotřebuji žádné audi, bwm, vw... Stačí pouze auto jednoduché a levné na údržbu, s rozumnou spotřebou, prostorným kufrem a nebylo staré 20 let. Předem děkuji za tipy a rady.

Re: Ojeté auto do 100k

Napsal: ned 07 dub 17:41
od Zajda
Hledáš stejné auto jako všichni - levná Octávka TDI s rozumným nájezdem.
Trh ti auto se správnou hodnotou na tachometru určitě nabídne :)

Máme jednu od novoty širší rodině a díky Longlife (ne)výměnám oleje a pilotovi co s ní jezdil jak posraný na spotřebu už si během reálných 230 tis. km stihla užít spoustu legrace, jako např. výměnu totálně vydřené vačky, dvouhmotového setrvačníku (ten je stejně asi nevyhnutelný, byť v trochu vyšších nájezdech).
Turbo kupodivu zatím drží.

Ale je to super auto ve své třídě, o tom žádná a s normálním servisem je motor nezdolný.
Akorát ostatní věci na autě jaksi nemají životnost 300 000 km (kromě už jmenovaných např. ložiska kol, tlumiče, brzdové třmeny, homokinetické klouby, chladič...).

Osobně bych z ojetin šel do něčeho jako Renault Scénic 2.generace z let cca 2003-2009 s nezničitelným benzinem 1,6.
Tam je ta pravděpodobnost rozumného nájezdu (tedy že hodnota na tachometru se bude shodovat se skutečností) násobně vyšší.

Re: Ojeté auto do 100k

Napsal: pon 08 dub 09:10
od mattonecz
pokud ti nepraskne nejakej sroub na pistu ci kde a kupujes novy motor. jako v nasi 2008 :) pry vadna serie sroubu

Re: Ojeté auto do 100k

Napsal: pon 08 dub 10:46
od driver
Není kapku najivní, stěžovat si na středně složitou techniku, po čtvrt mega zničenou a doporučit ještě horší krám, údajně nesmrtelný :))
Podle mě je klíčové, aby přiměřené úrovni provozovatele a řidiče, byla zvolena adekvátní technika.
Totiž to není tak černobílé, ale právě naopak.
Já v tom scenicu jel když byl nový a jen jsem viděl otáčky v 80kmh na pětku, jak jsou vysoko, a vůbec by mě nenapadlo do toho investovat ani korunu, taky jsem viděl ten nosník altíku, to měla Škoda Popular na lepší úrovni krátce po válce, nezlob se na mě, a v té době nebyly CNC natož drahé slitiny tlakově lité.
Dále automatické dopínání drážkového řemene považuji 25let za běžnou věc a náhle se ukazuje, že lze ve Francii ušetřit 50euro a snížit životnost řemenu na třetinu. Však co hrozí? Jen přepětí a přetížení ložisek=celého poháněného příslušenství v hodnotě asi 3000euro plus servisní práce a v horším případě roztržený řemen, co Ti roseká i rozvody a lehne Ti celý motor. :D Miluju ty nezničitelné držáky z Fracie :)) Samozdřejmě, pokud budeš každý rok jezdit střídavě na inspekci a olejový servis do značkového autorizáku v hodnotě 200--500 euro, tak se nemáš čeho bát protože si můžeš připlatit i garanci mobility, která stojí za pár let tolik, co celé auto :ymparty:
Aby to nebylo tak jednoduché, tak PD-TDI je ideální jen bez DPF někdy do roku 2006-2007 a s filtrem už není dobrá ani spotřeba, ani životnost a mnohem lepší bude volit kusy starší a nebo až Common Rail, ideálně euro6 kde už probíhá vypalování filtru dokonale i na volnoběh jen je problém, že to stojí tronásobek zamýšlené částky a na druhou stranu TDI staré 15let, sice bez DPF, ale tak staré, sehnat v dobrém stavu, bude malinko oříšek, na tak starýk vozech už zničili spojky a setrváky i důchodci co jezdí jen v neděli do kostela :))

Podle mě to kilo znamená buď segment B čili Clio Fabia a podobné vozítka, a nebo za C segment přitlačit třeba na 130 a seženeš něco solidního. I kdyby to byla drahá půjčka s přeplatkem na 150 tak je to lepší, než generálkovat zrezlý krám, kde budeš měnit motor a pak skrz korozi neuděláš STK ;)
Jestli to bude Hyundai nebo Dacia nebo cokoliv jiného bych řešil jako poslední dle peněz a litry v kufru honit je dobrá taktika, ale nejdřív je třeba mít rozpočet.