Zajimalo by me kdy konecne lidi pochopi kdyz ma nekdo 500 000 Kc na auto tak ho velkej servis se vsim vsude klidne za 50 000 Kc nerozhaze o vymene oleje ani nemluvim to jsou drobny. Chapu ze nekdo za tyhle penize poridi celej obyvak s loznici a jeste mu zbyde na auto ale clovek by mohl trosku premyslet nez neco napise.
Najezd 10 000 km / rok je naprosto v poradku i pro TDI zalezi jak se k tomu bude dotycny chovat. Pri tomto najezdu je nemozny ze by cestoval kazdy den pouze 3 km tam a 3 km zpet. Diesel se do techto aut nekupuje na usporu paliva ale protoze rozlozeni benzinovych vs dieselovych modelu je asi 1:1000. DPF se u me vypaluje cca kazdych 1000-1200 km a muj najezd je zhruba take 10 000 / rok. O vypalovani clovek ani nevi a muze jet klidne i mestem 50 km/h a na konci cesty zjisti ze je hotovo. Voda je ohrata na 90 po 5 minutach jizdy a olej je na 90°C po cca 7 km pri udrzovani pod 2000 otackama to jsem si nevymyslel ale jedna se o realny data se kteryma jezdim navic je zima v lete to bude urcite jeste rychlejsi.
Spotřeba u 3.0L je bezne 6 - 8.5 / 100 s ne uplne lehkou a predpisovou jizdou (standardne jezdim v dynamic) takze dvoulitr si dokazu predstavit okolo 4.5-5 / 100.
Vadi mi pouze 6 veci z toho 2 jsou z casti bezpecnostnich/automatickych prvku priplatkove vybavy - automaticky brzdeni pred prekazkou je teda skvely a urcite doporucuju zkusit najit kus ktery to ma. I za tak kratkou chvilku co A5 mam mi to asi zachranilo nehodu (odbocujici clovek bez blinku ze 70 na 30 plny brzdy):
1) Osobne jsem nepřišel na to jak se da vypnout adaptivni tempomat kdyz jej nechci protoze silene brzdi i na nastavenou minimalni vzdalenost a jsem linej to hledat navic nema funkci start & stop
2) Udrzovani v pruhu je pouze nad 70 km/h jinak funguje vyborne
3) Starsi interier na to ze je to auto z roku 2016 - jeden malej display ve stredu panelu - je poznat ze o rok pozdeji vysel novej model A5
4) Diesel nema zvuk a DPF vyndavat nechci pokud bych kupoval dalsi auto byla by to pravdepodobne S5 nebo S7 ktera se dela pouze v benzinu - coz nekdo zase uvita protoze to auto nejde slyset vepredu ani vzadu.
5) Dekl v kufru pri prejeti retarderu nebo nejake nerovnosti vzdycky tukne coz je u auta s porizovaci cenou 2,2 mil. fatalni chyba ale asi by to slo nejak lip pridelat pripadne jde vyndat
6) Vepredu je A5 kor v Sline strasne snizena a ma vystouplej spoiler takze z duvodu jistoty parkuju vsude zadkem a v podzemnich garazich (treba narodni divadlo) je taky sranda
Nemenil bych a znovu doporucuju
https://imgur.com/a/FH2fqgk