Solídne a zároveň zábavné auto pre mladý pár.
Napsal: stř 23 led 20:38
Dobrý deň,
Rád by som sa na Vás obrátil s prosbou o radu vo výbere auta.
Momentálne vlastným Mazdu 6 r.v 2003 2.0 diesel 88 kW a pomaly by to chcelo obmenu.
Prechádzam inzercie už pol roka, využijem každú možnú príležitosť na vyskúšanie potencionálneho nástupcu no stále nemám jasno.
Tu je zoznam mojich primárnych požiadaviek:
Karoséria : Sedan, prípadne kupé (veľkosť batožinového priestoru nehrá rolu)
Pohon: Nie som vyhradený. Prijal by som však radšej zadný prípadne 4x4.
Prevodovka: Manuál. Automat je tiež prijateľný no najlepšie klasický s hydromeničom (niečo ako 8. stupeň od ZF a pod)
Výkon : Tu je to komplikovanejšie , nerád by som uviedol len číslo. Viac mi záleží na dojme než na tabuľkových hodnotách. Skúsenosť ma presvedčila že aj 90 kW auto s krátkymi prevodmi pôsobí živším dojmom než 140 kW turbodiesel s oneskorením nástupu a strašne dlhými prevodmi (čo je chronický problém nových euro-normami priškrtených motorov). Každopádne by som chcel aspoň tých 100 kW.
Výbava: Na plnej výbave si vôbec nepotrpím. Rozhodne ale chcem príjemný hrubý volant (multifunkčný), pevný posed, solídne audio a Bluetooth. Parkovací senzor by nebol tiež na zahodenie. Inak žiadny asistenti a podobné serepetičky.
Ročník: Od 2008 mladšie , nájazd do 150 000
Spotreba: Dlhodobo do 8l/100 km , ( v prípade ostrejšej jazdy do 15 l/km). Menšia samozrejme poteší.
Rozpočet: okolo 350 000 (v prípade nájazdu do 100 000 by som vedel akceptovať aj 400 000).
Charakteristika používania:
Počas týždňa auto stojí , no raz max 2x za týždeň krátka trasa do obchodu. Cez víkend však nalietame cez 600 km, poväčšine na diaľnici. Tu sa samozrejme natíska odpoveď nijaký turbodiesel najlepšie šesťvalec. Čo súhlasím, no strašne rád by som šiel do benzínu. Samozrejme ak niekto pozná hravý a živý diesel nechám sa inšpirovať. Je to práve preto, že nie vždy mám chuť na diaľnicu a rád odbočím na okrsky kde sa dá zabaviť.
Favoriti:
Najväčším mojim favoritom bolo BMW 325i/330i E90/E92. No s ním mám principiálny problém, pred faceliftom 2008 sa mi vôbec nepáči no po facelifte zas zmenili motor N52 na priamovstrekový, čoho sa trocha obávam. Diesel 330d je síce opradený legendami, no kusy v mojom rozpočte majú najazdené 3x okolo sveta. To je koniec koncov problém aj 330i s tým že ich je menej na výber v schopnom stave a výbave.
Pri zvyšných zástupcoch nemeckej trojky som tiež na pochybách. Mercedes C W204 mi jednoducho nie je sympatický a Audi A4/A5 nemá aspoň podlá mojich vedomostí a skúseností motor s ktorým by som si ho vedel predstaviť a zároveň sa zmestiť do rozpočtu ( 2.0 TFSI – spotreba oleja – tesniace krúžky , 3.0 TDI – s mojim rozpočtom nalietané ďaleko cez 200k)
Ďalej som rozmýšľal nad Lexusom IS 250 (2. generácie) , no tých je ako šafranu a obávam sa servisu. Zaujalo ma ešte Subaru BRZ/Toyota 86 no nie som si istý či sú to vhodné autá na dlhé trasy.
Ospravedlňujem sa za dĺžku textu, no chcel som čo najlepšie popísať moju situáciu.
Ďakujem za každú dobre mienenú radu.
Rád by som sa na Vás obrátil s prosbou o radu vo výbere auta.
Momentálne vlastným Mazdu 6 r.v 2003 2.0 diesel 88 kW a pomaly by to chcelo obmenu.
Prechádzam inzercie už pol roka, využijem každú možnú príležitosť na vyskúšanie potencionálneho nástupcu no stále nemám jasno.
Tu je zoznam mojich primárnych požiadaviek:
Karoséria : Sedan, prípadne kupé (veľkosť batožinového priestoru nehrá rolu)
Pohon: Nie som vyhradený. Prijal by som však radšej zadný prípadne 4x4.
Prevodovka: Manuál. Automat je tiež prijateľný no najlepšie klasický s hydromeničom (niečo ako 8. stupeň od ZF a pod)
Výkon : Tu je to komplikovanejšie , nerád by som uviedol len číslo. Viac mi záleží na dojme než na tabuľkových hodnotách. Skúsenosť ma presvedčila že aj 90 kW auto s krátkymi prevodmi pôsobí živším dojmom než 140 kW turbodiesel s oneskorením nástupu a strašne dlhými prevodmi (čo je chronický problém nových euro-normami priškrtených motorov). Každopádne by som chcel aspoň tých 100 kW.
Výbava: Na plnej výbave si vôbec nepotrpím. Rozhodne ale chcem príjemný hrubý volant (multifunkčný), pevný posed, solídne audio a Bluetooth. Parkovací senzor by nebol tiež na zahodenie. Inak žiadny asistenti a podobné serepetičky.
Ročník: Od 2008 mladšie , nájazd do 150 000
Spotreba: Dlhodobo do 8l/100 km , ( v prípade ostrejšej jazdy do 15 l/km). Menšia samozrejme poteší.
Rozpočet: okolo 350 000 (v prípade nájazdu do 100 000 by som vedel akceptovať aj 400 000).
Charakteristika používania:
Počas týždňa auto stojí , no raz max 2x za týždeň krátka trasa do obchodu. Cez víkend však nalietame cez 600 km, poväčšine na diaľnici. Tu sa samozrejme natíska odpoveď nijaký turbodiesel najlepšie šesťvalec. Čo súhlasím, no strašne rád by som šiel do benzínu. Samozrejme ak niekto pozná hravý a živý diesel nechám sa inšpirovať. Je to práve preto, že nie vždy mám chuť na diaľnicu a rád odbočím na okrsky kde sa dá zabaviť.
Favoriti:
Najväčším mojim favoritom bolo BMW 325i/330i E90/E92. No s ním mám principiálny problém, pred faceliftom 2008 sa mi vôbec nepáči no po facelifte zas zmenili motor N52 na priamovstrekový, čoho sa trocha obávam. Diesel 330d je síce opradený legendami, no kusy v mojom rozpočte majú najazdené 3x okolo sveta. To je koniec koncov problém aj 330i s tým že ich je menej na výber v schopnom stave a výbave.
Pri zvyšných zástupcoch nemeckej trojky som tiež na pochybách. Mercedes C W204 mi jednoducho nie je sympatický a Audi A4/A5 nemá aspoň podlá mojich vedomostí a skúseností motor s ktorým by som si ho vedel predstaviť a zároveň sa zmestiť do rozpočtu ( 2.0 TFSI – spotreba oleja – tesniace krúžky , 3.0 TDI – s mojim rozpočtom nalietané ďaleko cez 200k)
Ďalej som rozmýšľal nad Lexusom IS 250 (2. generácie) , no tých je ako šafranu a obávam sa servisu. Zaujalo ma ešte Subaru BRZ/Toyota 86 no nie som si istý či sú to vhodné autá na dlhé trasy.
Ospravedlňujem sa za dĺžku textu, no chcel som čo najlepšie popísať moju situáciu.
Ďakujem za každú dobre mienenú radu.